Marvel Super Heroes: KOMIKSOVÉ SOUBOJE

2. 6. 2007 > FreeHry > Automaty

Říká vám něco Spider-Man, Hulk či Iron-Man? Jistěže, a komu by ne! Tito a spousta dalších hrdinů z marveloských komiksů se sešli v dnes recenzovaném remaku klasické automatové rubačky. Vyberte si jednoho a pusťte se do boje!

Kdo by neznal jména napsána výše, musel by nejspíš žít na jiné planetě. I když jste třeba komiksovou éru o pár (desítek) let prošvihli, tito hrdinové žijí dál, ať už ve formě filmově-seriálové, knižní či herní. A o té herní se budeme právě bavit. Ne, nebojte, nebudete zachraňovat svět po boku Jane. Pustíte se do rovného boje se svými smyšlenými, kreslenými (ne)přáteli v speciálních prostorách jim určených.

Herní koncept je jednoduchý, zároveň hodně starý, ale stále dokáže zabavit. Vezmete si jednoho hrdinu a za pomoci pár tlačítek, přesněji tolik, kolik má zdravý člověk na obou rukou, se snažíte knockoutovat nepřítele. Hraje se klasicky na dvě kola, při nerozhodném stavu na tři. Možná vás překvapí docela velká škála různých módů, ale vesměs jde pořád o to samé, jen občas nehrajete jeden na jednoho, ale máte možnost si sestavit třeba svůj vlastní výběrový team. Multiplayer je samozřejmě dostupný pro jakýkoli mód dvou hráčů, kteří se děli o jednu klávesnici.

Velkým plusem je, že hrdinové nejsou odlišeni jen vzhledem, ale také rozličnými bojovými schopnosti. Někteří spoléhají hlavně na drtivý útok (Hulk), někteří na obranu (Spiderman a jeho pavučina). Tudíž vyzkoušet většinu hrdinů a najít mezi nimi toho, který vám sedne, nějakou chvíli zabere. Prostředí jsou velice rozmanitá, nejzajímavější mi přišlo na natěračské plošině, kde vám fandí (či projevují strach) lidé v oknech. AI počítačových nepřátel je solidní, ale po nedlouhé praxi se živému hráči přesto moc nevyrovnají. Jinak jsou ale hrdinové přiměřeně vyvážení po stránce obtížnosti, což je také samozřejmě značný klad.

Celkové zpracování působí, jak jinak, než klasicky. Slovo „klasicky“ ostatně vystihuje kompletně celou hru, i hratelnost a atmosféru. Celkově vzato, Marvel Super Heroes nemá žádné chyby, těch pár procent dolů je za to, že se jedná „pouze“ o předělávku, a za docela velký datový objem. Kdo si chce ale zavzpomínat na staré časy, či se prostě odreagovat, nemá nad čím váhat. Takhle hra patří na špičku tohoto žánru, a o tom žádná.

Hrdinové, které můžete najít ve hře:
Blackheart, Cable, Captain America, Colossus, Cyclops, Doctor Doom, Gambit, Hulk, Iceman, Iron Man, Juggernaut, Magneto, Marrow, Omega Red, Psylocke, Rogue, Sabretooth, Sentinel, Shuma-Gorath, Silver Samurai, Spider-Man, Spiral, Storm, Thanos, Venom, War Machine, Wolverine.

Autor: Jan Škapa

90%
73%