Mario The Mathematician: ZÁBAVNÉ POČTY

22. 10. 2007 > FreeHry > Ostatní

Stalo se vám někdy, že by vaše sedmileté dítko zálibně koukalo na počítač? A vy byste mu rádi pustili nějakou hru, ale bojíte se, že Lula 3D a Doom 3 nejsou ten nejlepší výběr? Možná mu uděláte radost freewarovkou Mario The Mathematician, která zábavnou formou procvičuje počty. Tak do toho!

Jak už jsem uvedl v perexu, tento freeware využijete nejvíc, máte-li doma prcka, který chodí do druhé nebo třetí třídy. Budu předpokládat, že Maria zná každý (z koho neudělal cholerika, ať se přihlásí), nebudu se tedy zabývat otázkami „proč je zavřený v hrad-like prostředí“, či ještě oblíbenější „proč vypadá jako instalatér“. Hra se spouští v nevelkém okně o velikosti 320*240 pixelů, připravte si proto lupu, popřípadě brýle. Pakliže ani tak nic neuvidíte, můžete přepnout režim na fullscreen, předtím se ale ujistěte, že sedíte dostatečně daleko od monitoru.

Tak, připraveni na hru? Nažhavte vaše matematické schopnosti z prvního stupně základní školy a vrhněte se na to! Bum, prásk, 16 plus 38, kolikpak to jen je? Ha, správně, a už se k syčákovi dole žene střela! Vaším cílem je správným vypočítáváním příkladů zneškodit monstrum chodící v patře pod vámi. Za každý správný výpočet se k němu přižene střela, v případě, že byste jednoduché počty nezvládli, přijdete o jeden z poměrně mnoha životů. MTM není nikterak dlouhá hra, obsahuje jen pět krátkých levelů (i když slovo krátkých je zde poměrně relativní pojem – záleží totiž na vašich schopnostech), poté se vše opakuje.

Grafické zpracování je přesně takové, jaké byste od Maria čekali… Prostě… Mariové. Před spuštěním hry doporučuji ztlumit reproduktory, ozve se totiž nechutný zvuk nejvíce připomínající „ja-chů“, hned poté následuje „helou“. Hudba již však tak špatná není. Škoda, že je často přerušovaná huchůováním Maria. Zkrátka – pakliže je vám více než osm let, Mario The Mathematician váš příliš nenadchne. Pro děti a procvičování sčítání, odčítání, dělení a násobení (první dva případy navíc obsahují dvouciferná čísla), je však více než vhodný. Také se ale může stát, že dostanete klávesnící o hlavu s hláškou: „Já tam chci důůůůma!“
  • + Procvičování počtů
  • + Vhodné (i) pro děti
  • - Po chvíli docela stereotypní