Make A House – domeček z karet

12. 12. 2009 > FreeHry > Karetní

Znáte karetní hru zvanou „záchod“, ve které je účelem postavit domeček pomocí karet? Pokud máte chuť si zahrát a zrovna se ve vašich kapsách karty nenalézají, využijte této alternativní možnosti.

Karetní hru pod českým názvem „záchod“ znají mnozí z vás. Není to hra přespříliš chytlavá, proto se hraje většinou v momentě, kdy dojde chuť hrát jiné lepší karetní hry, alespoň já to tak dělám. Karty jsou rozházeny po ploše a ty nejspodnější je nutno vyndat, nebo se o to alespoň pokusit. Ne zrovna každý má talent na hraní „záchodu“, záleží totiž především na hráčově zručnosti, kterou někdo – například moje maličkost – nemá. Takový typ hráčů může být za tento výtvor vývojářům vděčný.

Po zapnutí Make A House mě do očí udeřilo několik plyšových hraček a do uší rytmická hudba stvořená zřejmě z velké části pro děti. Už jsem obracel oči v sloup, říkal si, že toto pro mě opravdu není, ale mýlil jsem se. Už po prvním kole jsem cítil jemné mozkové přetížení, přiznávám, že na vyšší obtížnosti jsem měl opravdu co dělat.

Hlavní náplň stavby domečku je zde absolutně jiná než ve skutečnosti. Z nabídky pěti karet se označují vždy dvě karty, jež spolu nějak souvisí (stejné znaky, stejná čísla, stejná písmena). Vždy mají nějakou určitou celkovou hodnotu. Tyto dvě karty se použijí do stavby a poté se stejným způsobem pokračuje. Je tu však jedno podstatné pravidlo, kvůli kterému začíná mozek pracovat více než obvykle: spodní dvojice karet musí mít vyšší hodnotu, než horní. Celou stavbu si lze představit jako jednu velkou konstrukci. Je to stejné jako ve skutečnosti,  slabá konstrukce konstrukci těžší neunese. Z toho důvodu je třeba vybírat karty opravdu dobře, aby toho potom hráč nelitoval.

Logické hry nikdy nejsou k zahození, zvláště ty karetní. I když bych skutečné karetní hry označil určitě jako mnohonásobně lepší, není od věci udělat čas od času menší změnu v podobě právě Make A House. Kreslená grafika vypadá vcelku dobře, horší je to s hudbou, ale předpokládám, že máte zlatá srdce a dokážete to odpustit. Dobrých nápadů, jejichž stop  v Make A House určitě naleznete dost, se velice cení, zvláště v branži počítačových her a proto mi nezbývá nic jiného, než tento povedený výtvor všem doporučit.

• + pěkně barevná kreslená grafika
  • + náplň hry - dobrý nápad
  • + donutí člověka zapojit mozek