LuBiang - v jednoduchosti je síla?

13. 8. 2009 > FreeHry > Logické

Znáte pexeso? Rádi byste si ho zahráli? Ano? Tak to máte trochu smůlu, protože dnes recenzovaný titul pexesem není. Nicméně na druhou stranu má s touto oblíbenou společenskou hrou mnoho společného.

V jednoduchosti je skrytá síla, jak s oblibou říkáváme nejen my tady na serveru FreeHry.cz. Nelze se ale čemu divit, protože právě jednoduché hry získávají mnohdy lepší hodnocení než složité tituly. LuBiang má tak už od začátku našlápnuto hezky nahoru. Povede se mu ukořistit dobré hodnocení nebo tentokrát zmíněná poučka neplatí? Pokud jste to vydrželi a nepodívali se na číslo vlevo, dozvíte se to v následujících řádcích.

LuBiang staví na principu, že musíte obrazovku vyčistit od všech obrazců, co tam jsou. Toho docílíte, když kliknete na dva kameny, jež mají alespoň jednu stejnou vlastnost. Může jít o tvar, barvu anebo také vzor, přičemž čím více stejného kameny mají, tím více bodů získáte. Jediné omezení je, že obrazce se musí spojit pravoúhlou cestou. To však obtížnost nijak nezvyšuje, a tak se během tří minut dostanete na prázdnou obrazovku. Žádné nastavení obtížnosti zde bohužel nenajdete, takže se skutečně jedná jen o zábavu na velmi krátkou dobu.

Grafické zpracování nepatří k tomu lepšímu, co jsme viděli, spíše naopak. Bílé okraje u kamenů (stejně jako v případě dvou předchozích „lu“ her) nevypadají hezky a s pozadím si autor také mohl trochu vyhrát. Hudební doprovod ve hře absentuje, takže audiovizuální zpracování odchází s hlavou hluboce skloněnou.  LuBiang zkrátka není titul, jenž by se vám zapsal do paměti nějak výrazně. Spíše se vám tam nezapíše vůbec a po smazání z disku na celou záležitost zapomenete, ostatně daleko lepší zábavu nabízí leckterá flashovka.

• + Zvládnou to i děti
  • + Celkem zábavné 3 minuty
  • - Grafika
  • - Absence hudby
  • - Krátké
  • - Lehké

• Flash - Software spustitelný přímo z prohlížeče přes potřebný flash přehrávač. Není tudíž nutné stažení a nainstalování.
  • freehra - Pod pojem freehra se řadí veškeré hry, které můžete zdarma vyzkoušet, byť třeba s řadou omezení. Do této kategorie tudíž patří jak klasické freewarovky, tak i trial verze, shareware produkty, případně jakékoliv flashové hry, na něž se podobné licence rovněž vztahují.
40%
0%
(2.4 MB)