Lost on the island – ztracen v džungli

8. 5. 2009 > FreeHry > Arkády

Přemýšleli jste, jaké to je být ztracen na neznámém ostrově uprostřed Pacifiku? Rozhodně se jedná o velice strašidelnou situaci, na druhou stranu můžete zažít perfektní dobrodružství. Kdo by nechtěl zkusit něco jiného, než jen každodenní rutinu.

Předem bych chtěl upozornit televizní diváky, že tato hra není na náměty známého seriálu Ztraceni, v originálním znění Lost. Jediné společné je to, že hlavní postava příběhu se po havárii letadla zřítí na neznámý ostrov. Tím pádem je ztracen a musí se z této šlamastiky nějak dostat. Pokud se vám zadaří, tak se nejprve podíváte do tutoriálu, který vám názorně ukáže herní prvky a naučí vás celou hru ovládat. Menu je totiž pekelně nepřehledné a je to spíše otázka náhody, do kterých dveří stopíte.

Úrovně se odehrávají buď v džungli samotné, či v temné jeskyni, kde vidíte sotva na krok. Také se můžete podívat do ledem zamrzlé krajiny. Samozřejmě na každém kroku číhá nějaké nebezpečí, ať už to jsou dravé šelmy, pasti, či obří hmyz. Věřte, že zde to na každém kroku platí doslovně. Design jednotlivých úrovní se může zdát až přehnaný. Má to ale za následek obtížnost, přestože máte na výběr mezi třemi stupni, tak i na nejlehčí nastavení bude projít každou úroveň poměrně náročné.

Co vás určitě hned ze začátku hry naštve, bude menu. Nás vyloženě rozčílilo. Když stáhneme nějaký kousek, tak očekáváme rychlou dostupnost hraní samotného. Zde ovšem značnou dobu bádáte, jak se vůbec do první úrovně dostat. Po chvilce vás určitě napadne, že to nejde myší a ani šipky nepomáhají. Musíte pomocí panďuláka schovaného pod nabídkou vyskákat na požadované tlačítko a stisknout mezerník. Graficky je hra průměrná a hudba je poměrně vydařená a poslouchatelná.

• + Propracovanost
  • + Level design
  • - Nepřehledné menu