Lord of The Rings Online - Prsten Moci u vás doma

14. 9. 2010 > FreeHry > Onlinové/MMO

Jeden Prsten vládne všem, Jeden jim všem káže. Jeden všechny přivede, do temnoty sváže. A vy buďte u toho!

Není žádným tajemstvím, že se vývojařské studio Turbine rozhodlo ocejchovat svůj titul Lord of the Rings: Online nálepkou free-to-play. V praxi to znamená, že od začátku září se do Středozemě můžete podívat i vy, a to zcela zdarma. Ve hře je sice zachován prémiový účet, prostřednictvím něhož si můžete kupovat speciální vybavení a další vychytávky v herním obchodně, ale klidně se bez něj obejdete. A levely jsou vám přístupné do maximálního počtu, tedy 50.

Před vstupem do světa si klasicky musíte vytvořit avatara – k dispozici jsou známé rasy hobit, člověk, elf a trpaslík. Někdo vám chybí? Ano, na seznamu jsou jen zástupci té hodně strany, kdežto skřeti a jim podobná verbež absentuje. I když ne tak docela, vzhledem k filozofii světa Pána Prstenů se tvůrci rozhodli zpřístupnit „zlé rasy“ v aréně, kde si soubojů s nimi užijete dosytnosti, tedy pokud máte právě prémiový účet. Co se týče jednotlivých ras, neliší se od sebe jen kosmeticky, ale i vlastnosti, přičemž si svého avatara dále specializujete výběrem třídy (Minstrel, Hunter, Guardian, Champion, Lore-master, Captain nebo Burglar a ne všechny jsou přístupny každé rase) a úpravou vzhledu, takže v konečném výsledku si můžete vytvořit virtuální alter ego přesně podle vašich představ.

Podle výběru rasy se liší váš vstup do hry a také tutoriál, nicméně potom se vám už svět Jednoho Prstenu otevře naplno. V tomto bodě si jistě zaslouží vyzdvihnout příběh, na nějž se v LOTRO klade velký důraz, ostatně ono je to i vzhledem k oficiální licenci knihy logické. Příběhové questy jsou navíc doplněny hezkými meziscénkami, jež potěší nejen příznivce knižní/filmové předlohy. Na druhou stranu se však příběhem nemusíte vůbec zabývat a nikdo vám nebrání v potulování se po herním světě, kterýžto má ve free-to-play verzi jistá omezení, avšak i tak na vás čeká pořádný kus země na objevování. A se spoustou nepřátel – těch NPC, protože zabíjet třebas v roli elfa své spolubojovníky s plnovousem by asi nebylo to pravé… i když… Gimli s Legolasem by k tomuto tématu jistě utrousili nějakou poznámku :o) -na nichž si vylepšíte své bojové skilly.

Nemusíte se ovšem specializovat pouze na boj, nebývá neobvyklé, že si v MMORPG lze zvolit i nějaké to řemesel, jež zde zastupují Historian, Armsman, Tinker, Armourer, Explorer Yeoman, a Woodsman. Vždy stačí „jen“ získat všechny potřebné předměty k výrobě toho či onoho a máte vyhráno, skvělý meč, luk anebo cokoli dalšího je na světě. Pak už záleží jen na vás, jestliže si své veledílo necháte, anebo někomu prodáte, případně rozjedete velký byznys.

Atmosféra LOTRO by jistě nebyla na takové úrovni, kdyby si vývojáři nedali tolik práce s audiovizuálním pracováním. Grafický kabátek vypadá opravdu kouzelně a sami se dříve či později přistihnete při bezcílném bloumání krajinou a kocháním se okolím. Tento aspekt si s sebou však nese skvrnku v podobě vyšších hardwarových nároků. A jak je na tom hudební zpracování? Také výtečně. Tady už není co dodat, tenhle zážitek si musíte vyzkoušet na vlastní kůži!

Ano. Určitě. Jiná odpověď na otázku, zda-li se vám vyplatí stahovat těch pár GB, není. Na rovinu říkám, že free-to-play verze má několik omezení, z nichž některá se vám nemusí zrovna líbit (například absence MonsterPlay), avšak celkově toho nabízí až až. Jak se říká, za málo peněz hodně muziky.

• + Atmosféra
  • + Volnost
  • + Důraz na příběh