Liberation Army - vesmírné šarvátky

6. 11. 2009 > FreeHry > Strategie

Takový generál sedí na kopci v bílém stanu, popíjí šampaňské a řídí průběh bitvy. Ono pohodlí si budete moci vyzkoušet v nejnovější vesmírné strategii až ze země vycházejícího slunce. Dávejte však pozor, abyste si nerozlili láhev sektu.

Přesuňme se v čase zhruba do doby, kdy lidé dostali možnost objevovat cizí planety. V nekonečném vesmíru nastal mnohdy krvavý boj o území a právě v tuto chvíli se ujímáte postu velitele armády vesmírných mariňáků. Na rozdíl od všemožných sci-fi knížek a filmů zde uvidíte jen minimum křižníků, mateřských lodí a dalších bojových plavidel, která jsou s každou pořádnou bitvou spjaty. Místo pár vesmírných plavidel vyrukuje Liberation Army s desítkami vesmírných vojáků, omyl, stovkami.

Není od věci, se na každou bitvu pečlivě připravit. Právě teď se dostáváme na ekonomickou složku hry, především je důležité investovat peníze do vaší postavy a celé vaší armády. Jednotky můžete kupovat jak pozemní, tak letecké včetně podpůrných vesmírných lodí. Na jakékoliv podrobnější nastavení formací či bojové strategie, bohužel nedošlo. Hned jak se dostanete do víru boje, přijímáte místo vaší vybrané postavy. Vězte, že na životě vaší postavičky pekelně záleží, jakmile hrdinně padnete v boji, hra bude vyhodnocena jako prohraná.

Akční složka Liberation Army je i přesto velice jednoduchá a zábavná. Mnohdy budeme svědky megalomanských střetů až zhruba 600ti jednotek, což je také maximum, které dokáže engine vykreslit. Technická stránka je plně 2D, poněkud všední grafiku kompenzují efekty hrající všemi barvami, ostatně jak to mají Japonci rádi. Zamrzí jen pevně nastavené nízké rozlišení.

Japonci mají ve zvyku mixovat všemožné věci dohromady, a hle – povedlo se. Liberation Army je zábavný mix akce a strategie s ekonomickou vsuvkou jako bonus. Oceňuji taky vysoké množství map a možnost vývoje vaší postavy, ostatně vysoké hodnocení mluví za vše.

• + Svižné
  • + Mix žánrů
  • + Mnoho jednotek