Krytza - mistrovská jednoduchost

25. 6. 2008 > FreeHry > Akční

Nepřítel tady, nepřítel támhle. Tak by se dala charakterizovat většina akčních titulů na freeware scéně. Avšak Krytza se něčím liší. Něčím velice podstatným a také něčím, co z ní dělá mnohem lepší hru!

Abych pravdu řekla, když jsem Krytzu poprvé spustila, nevěřícně jsem koukala na obrazovku a mačkala všechny možné klávesy, aby moje loďka konečně začala střílet. Po několika restartech mise jsem to vzdala. V této hře se na střílení prostě nehraje, jak jsem se dočetla na fóru. Namísto toho opětování palby musíte svým nepřátelům utíkat, což však může být leckdy zábavnější, než nějaké tupé střílení po všem co se hýbe.

Ocitnete se na ohraničené obrazovce, přičemž ovládáte malou, ale opravdu hodně malou kuličku, zatímco proti vám se vyrojí několik velkých hvězdic střílejících naváděné rakety. Do toho se ještě připletou obdélníky se svými rychlými a dotěrnými střelami. Ačkoli by se absence vašeho zbraňového arzenálu mola zdát jako velká nevýhoda, opak je pravdou. Jste nuceni složitě manévrovat a různě se proplétat mezi střelami, což hře dodává zcela nový náboj. Naštěstí se občas po zničení nepřítele objeví kuličky dodávající velikost.

Grafická stránka je pojata poměrně jednoduše, na červeném pozadí se prohání geometrické projekty složené z bílých čar. Hudební doprovod se na tom má obdobně, nicméně k přihlédnutí k faktu, že právě díky minimalistickému audiovizuální zpracování je vše přehledné a nehrozí tak, že by se hráč ve víru akce ztratil.

Krytza je zajímavým počinem s dobrým nápadem, který dokáže zaujmout snad každého člověka, jež je už znuděn neustálou záplavou různých shot em up stříleček ve stylu „střílej, střílej a občas taky střílej“. Snad jen škoda, že se hra nijak neukládá a navíc máte k dispozici jen jeden život, takže po zabití začínáte zase úplně od začátku. Buď vás hra zaujme nebo ne. Já osobně však tipuji, že první možnost bude častější...

• + Nápad
  • + Jednoduché zpracování
  • + Manévrování mezi střelami