KrakOut - návštěva u osmibitů

1. 4. 2009 > FreeHry > Automaty

Arkanoid je nesmrtelnou legendou mezi hrami. Jedná se o klasiku zařaditelnou do síně slávy hned vedle tetrisu a stejně jako on se může pyšnit nespočetně variantami. KrakOut, jehož autorem je Petr Sýkora ze S.A.Y, je výjimečný tím, že pochází z českých luhů a hájů.

Od první úrovně je vidět úspěšná snaha o nostalgickou vzpomínku na původní verze arkanoidu na osmibitech. Titul je ozvláštněn úvodním příběhem, ve kterém se stáváte obránci počítačového systému před viry a skrze míček odrážený pálkou jej vlastně čistíte. Čeká na vás nespočet levelů naplněných cihlami, jež je potřeba zničit a všudypřítomní poletující nepřátelé znesnadňující ničení cihel. Je pamatováno i na v arkanoidech tolik oblíbené bonusy usnadňující či znepříjemňující hraní.

Grafické stránce tohoto počinu není co vytknout, v kombinaci se zvuky vytváří příjemné prostředí připomínající osmibitovou éru, což umocňuje zamýšlenou atmosféru hry. Lepší hratelnosti by však pomohla svižnější pálka, každý zkušenější hráč by ji určitě uvítal rychlejší. Nemožnost se včas přesunout na druhou stranu obrazovky, odrazí-li se tam míček od prolétajícího nepřítele je přinejmenším nepříjemná.

Ač je titul samotný dobře vyveden, nejde totéž říci o jeho uživatelském rozhraní. Úvodní obrazovka suplující menu působí chaoticky a grafickým vyvedením kazí požitek z atmosférického hraní. Po prohře se zobrazí výsledková listina nejlepších a pod Vistami bohužel obvykle hra v tomto bodě spadne. Je ale možné, že se KrakOut chová přijatelněji na starších verzích systému Windows, čemuž odpovídá i to, že hra po prohře přestane padat, je-li spuštěna v režimu kompatibility s Windows 98 (přesto se ukončuje a vyskakuje do Windows).

I přes zmíněné neduhy se jedná o kvalitní arkanoid, který stojí minimálně za vyzkoušení, už třeba jen pro připomínku nespočtu arkanoidů vydaných od dob osmibitů i v ní.

Pro hru na starších verzích systému Windows je nutné stáhnout a nainstalovat Microsoft Visual Basic Run-Time 6.0 ze stránek Microsoftu.
  • + Nostalgická klasika