Knights of Dillaria: RYTÍŘI, DO BOJE!

4. 8. 2007 > FreeHry > RPG

U RPG žánru platí jedna zásada, která se vesměs na ostatní nevztahuje – těchto her není nikdy dost. Přitom lidé stále raději putují do mystických světu plných kouzel a pravého dobrodružství, a dnes se tudíž vydáme do magického prostředí hry Knights of Dillaria. Co tam na nás čeká?

Knights of Dillaria je první projektem československého týmu CS Software (momentálně připravují hru Boj proti němcům). Příběh je situován do světa, ve kterém se právě probudilo samo peklo a vy, jakožto chrabrý rytíř z Dillarie, se mu musíte postavit a donutit ho, aby ukázal vašemu pohádkovému světu záda. To se vám podaří jedině tak, že sesbíráte osm klíčů a následně porazíte velitele invaze. Nelehký úkol, pokud s sebou nevezmete pár přátel!

A ta poslední věta platí doslova. V Knights of Dillaria máte totiž na výběr buď ze sólo hry nebo hry ve dvou. Mnozí se možná mylně domníváte, že „ve dvou“ znamená s živým spoluhráčem. Podívejme se na to zblízka…

V Knights of Dillaria ovládáte jednu postavičku, která se pohybuje po velké mapě stylem, jaký byl například k vidění u her Pokémon na stařičké příruční Nintendo (později i v konverzi na PC – pokud stále tápete, podívejte se na screenshoty). Jakmile střetnete nepřátelskou jednotku a postavíte se na políčko těsně před ní, začne boj v úplně nové obrazovce. Tady se teprve ukáže, jestli jste zvolili variantu EASY mód (s kamarádem) či HARDCORE mód (sám) - obvykle jsou proti vám jednotky v počtu dvě, takže osobně doporučuji easy. Samotný boj netřeba popisovat. Jednak na to zde místo není a jednak vám nechci kazit všechna překvapení (vězte ale, že boje probíhají tahovým způsobem a nebojte se, můžete zvolit i variantu AI – celou bitvu za vás vyhraje počítač)

Zbytek hry už se pak odvíjí jako v klasickém RPG. Chodíte po světě, zabíjíte příšerky a získáváte zkušenostní body a peníze. Za potřebné zlaťáky si můžete ve městě pořídit například bonusové staty či nějaký pořádný mečík. Co ale zase není až tak běžné je například střídání dne a noci, takže vám doporučuji si zajít na noc do města se prospat, jinak vás i lehký nepřítel skolí! Překvapivě jsou Knights of Dillaria dosti záživní a věřte mi, že vás před svým koncem jen tak nepustí. Bohužel vás ale musím upozornit, že se češtiny (nebo slovenštiny) nedočkáte, ale ten půvab onoho mystického světa na vás bude promlouvat řečí anglickou.

PS: V adresáři, kam jste hru rozbalili, naleznete soubor MAPA.JPG, tedy mapu celého světa, na které je jasně vidět rozmístění všech instancí.

Autor: Jan Škapa

90%