Knight online - souboj rytířů

1. 7. 2008 > FreeHry > Onlinové/MMO

Příznivci onlinovek, jásejte. Od dnešního dne vám budeme každý týden pravidelně přinášet ty nejzajímavější kousky ze světa freewarových online her. A že se máte na co těšit. A tak neváhejte a zakousněte se do prvního kusu nekonečného koláče. Knight online je zde.

Tato hra má vše, co má každé MMORPG mít. Rozlehlý svět, krásnou grafiku, spousty úkolů, příšer a samozřejmě i pestrý výběr povolání a ras. Stačí si jen vybrat a vydat se do světa, kde zuří válka dvou snad nejtradičnějších národů fantasy světa. Knight online je jistě hrou zajímavou a docela se podivuji nad tím, že všech freewarových onlinovek, které jsem za svůj život hrál, jen málokterá měla takový úspěch u české a slovenské komunity. Těžko říct, proč tomu tak je. Hra má ještě stále spousty chyb a určitě je co dolaďovat. Podle společnosti Gamers first (která má na svém kontě i populární hru MU online) si však hra získala kolem 10-ti milionů hráčů na celém světě. O zábavu a dostatek spoluhráčů máte tedy postaráno. Stejně tak ale počítejte s tím, že v často navštěvovaných lokacích si bez dostatečně našlapaných RAMek jen těžko zahrajete. Na některých místech je totiž hráčů tolik, že slabší mašiny to sotva utáhnou.

Při utváření postavy jsou možnosti vcelku překvapivě pestré. Můžete se přidat k jedné ze dvou znesvářených frakcí. Království lidí El morad a národ orků Karus. Oba národy přitom mají své výhody i nevýhody. Každá "rasa" je jinak specifická pro určité povolání a ve hře tak více vyniknou i drobné detaily. Příjemně překvapí i tolik opomíjená možnost upravit vzhled postavy. Zbývá už jen rozdělit pár základních bodů mezi vlastnosti jako jsou síla, obratnost a podobně, a můžete se směle vydat vstříc válce.

Začínáte v neutrálním městě Moradon, a to bez ohledu na zvolenou frakci. Jakmile se zorientujete, vaším prvním cílem bude malý červ před městem. Když ho zabijete, z jeho břicha osvobodíte malé dítě, které se po celou hru stane vaším průvodcem. Bude vám oznamovat nové dostupné úkoly, dávat vám rady do začátku a jeho rad využijete po celou dobu hraní. Upozorní vás také například na malý počet životů, povzbudí vás, když zemřete, nebo pogratuluje k nové úrovni.

Plnění úkolů připomíná souboj malých dětí o sladkosti. Většina úkolů je totiž ve stylu zabij a přines a i přestože nestvůry mají respawn jen několik sekund, často budete bědovat nad tím, že vám někdo zabije příšeru před nosem. Proto je lepší utvářet party, v nichž se zkušenosti rozdělí a quest se započítá každému.

Schopnosti postavy se postupně rozvíjí automaticky. Každou druhou úroveň se naučíte nové kouzlo či schopnost a od desáté úrovně si pak vybíráte svou specializaci, která vám kromě klasických základních schopností určí i pár dalších, jež budou specifická jen pro vaše zaměření. Při každém lvlupu navíc obdržíte tři body do vlastností postavy, které určují například váš počet životů, sílu kouzel, nebo rychlost útoku.

Svět nabízí jen pár lokací, svou rozlehlostí vám však dá zabrat na hodně dlouhou dobu. O zábavu se vám také postará spousty instancí a propracovaný PvP systém. Kromě klasických arénových soubojů a tzv. „outdoor huntech„ vám totiž nabízí i eventy zaměřené na hromadné PvP například při dobývání hradu.

Po grafické stránce je Knight online kouzelný. Nepřetéká moderní precizní dokonalostí, ale možná právě v tom je její kouzlo. Už první pohled na město vypadá zajímavě a s postupem času, kdy prozkoumáváte rozličnější místa, zůstáváte v úžasu čím dál víc.

Knight online je jistě zajímavou hrou, která se za několik let své existence posunula značně kupředu. Ačkoliv se však tváří jako plně freewarová hra, ti, kteří tomu věří, budou zklamáni. Těžko říct, jak je tomu doopravdy, ovšem neustálé vnucování prémiového účtu působí dojmem, že servery jsou schválně nastaveny tak, že se prakticky připojíte jen mezi třetí a devátou hodinou ranní. Nehledě na to, že po každém ukončení hry vám vyskočí internetová stránka, na níž vás vybízí k objednání prémiového účtu.

A co vlastně získáte jejich objednáním? Kromě zajištění celodenního připojení také více zkušeností (a to až o 400%), více peněz z nestvůr a spoustu jiných drobností. Autoři také slibují, že v budoucnu budou mít prémioví uživatelé k dispozici také speciální schopnosti. Takže ať už se třeba rozhodnete kvůli Knight online i nespát a hrát jen v časných ranních hodinách, tak jako tak budete vůči ostatním hráčům natolik znevýhodněni, že bez prémiového účtu se stejně neobejdete. Za necelých 9 dolarů (cca 150 Kč) si tak zajistíte prémium na 30 dní. Zda je to moc, či málo ať posoudí každý sám.

Pomalu se blížíme ke konci, a tak nezbývá, než vynést verdikt. Knight online má určitě co nabídnout. Ovládání je jednoduché, po grafické stránce hezky vyvedené a hra vcelku odsýpá. Přestože bez prémiového účtu si prakticky nezahrajete, čekal bych za ty peníze trochu větší zájem ze strany vývojářů. Čas od času narazíte na nějaký ten bug a ani po čtyřech letech se hráči nedočkali slibovaného datadisku. Krom toho nastavené podmínky vás prakticky nutí odebírat prémiový účet, což vás buď naštve a nebo přinutí. Přes to všechno je Knight oline obstojnou hrou a nemálo lidem přijde devět dolarů za trochu zábavy jako pakatel.
  • + grafika
  • + svižnost hry
  • - praktická nutnost prémiového účtu