Kingdom Defender - zachraňte království

12. 11. 2008 > FreeHry > Strategie

Máme tu čest, mezi prvními na celém světě, představit vám nový český titul Kingdom Defender, o němž se tak dlouho mluvilo a bylo do něj vkládána veliké očekávání. Jak se tedy nakonec povedla cesta za záchranou králoství?

Vždycky máme velikánskou radost, když se nám pro vás podaří sehnat opravdu kvalitní freeware kousek, zvláště pak, pokud pochází z českých dílen. Ne jedno, ale hned obě rčení platí na Kingdom Defender, nový kousek tuzemských seskupení DarkMoon Soft a Proces Winfotainment Software. A o co že se tedy přesně jedná?

Jde o strategickou hru na způsob Tower Defense. Původně to však měla být krátká minihra vytvořená během společné dovolené zmíněných týmů. Nakonec se nicméně všechno změnilo a po několika týdenní práci z toho vzešla právoplatná hra.

Jakožto správný vůdce musíte bránit svou zem před vším, co ohrožuje její bezpečnost, a to jakýmikoliv prostředky i způsoby. Nepřátelé jsou nebezpeční roboti, jenž nejdou pro ránu daleko. K tomu všemu jsou dobře obrnění a mají nezměrnou sílu, proti níž by těžko obstály prosté meče a štíty. V království proto padl verdikt vystavit obranou věž, jež by útok odvrátila.

Titul obsahuje dva módy – jednotlivé mise a kampaň. Nejprve si přibližme  kampaň, jelikož poté už budete vědět, co můžete čekat i od dalších typů hry. Po celou dobu vás budou provázet dvě roztomilé postavičky, jakýsi chlapec a princezna. Mladík plní své povinnosti v tutoriálu, kde vás seznámí se základními kameny titulu. Naučíte se zde vyznat mezi všemi čísly, tlačítky, nepřáteli a částmi věže. Jakmile ho projedete, což nebude trvat více než pár minut, budete vhozeni přímo do hry.

Ta je ze začátku tak jednoduchá, že ji lze zdárně dokončit snad i s jednou rukou a zavřenými oky. Později, docela nenápadně, se však stává až nehratelnou, zvláště pak, kdy se na monitoru začnou objevovat letecké jednotky. Bohužel se mi zdálo, že ani síla zbraní není příliš vyvážená. Právě protiletecké zbraně mají problémy i na několik ran sestřelit jediného nepřítele, zatímco například pozemní kulomet sundává jednoho robota za druhým.

Naopak co se mi opravdu líbilo, byl RPG systém, jestli ho tak mohu nazvat. Titul po vás ihned požaduje špetku taktického myšlení. Opět nezapomenu zmínit příklad – u jednotlivých věží si můžete vybrat, zda-li má raději rychleji střílet, avšak pak budou dělat menší škody, nebo přesně naopak - střílet pomaleji s větší účinností. Poté by sem snad šlo zařadit i vylepšování jednotlivých části věže, kdy máte body na vylepšování, jimiž můžete zlepšit účinnost jednotlivých násad, nebo upravit podstavec, na nejž se poté vejde více zbraní.

Roboti se dělí na druhy pozemní a letecké, podle nichž se samozřejmě dělí i zbraně. Těch je celkově dvanáct – třeba plamenomet, sniperovka, kulomet, či centrály s ovládanými střelami nebo také mrazícími výstřely. Všechny se samozřejmě liší jak svou pořizovací cenou, tak i účinností.

Perličkou je jistojistě technická stránka. Grafika se pyšní skvělým vektorovým zpracováním s až pohádkovým stylem. Myslím, že není potřeba vyřknout více slov, protože by se jednalo pouze o samou chválu. Podobně je na tom i hudební doprovod, který mohu bezpečně pasovat na jeden z nejlepších, jenž jsme zde na FreeHrách mohli ve hrách v poslední době slyšet. Skladby jsou energické, mají šťávu a dodávají atmosféře další náboj.

Není potřeba to dál protahovat, Kingdom Defender je zkrátka povedená hra, která však trošku doplácí na nevyváženost obtížnosti a o něco delší načítání. Poté mám na jazyku snad jen už občasně nehodící se hlášky, kdy z úst princezny zní takové hlášky jako třeba „OMG“, což se alespoň mě příliš nezamlouvalo. Jinak je vše ale vypilováno téměř k dokonalosti, znovu připomínám – z českých rukou, a není proto důvod, proč si Kingdom Defender nestáhnout. Právě naopak, když tak neuděláte, ošidíte se o opravdu kvalitní počin!

• + Doplňky
  • + Všelijaké vylepšování
  • + Česká výroba