Kill the Cow - čím více krav, tím lépe

22. 8. 2009 > FreeHry > Automaty

Tíživé dvouminutové pominutí smyslů, při kterém chcete rozjezdit co nejvíce krav. Šílenou rychlostí míjíte stromy při krajnici, nezdráháte se předjíždět a snažíte se nesrazit s žádným jiným autem. Krávy, těšte se.

Úkol je tedy jasný, máte celých 120 vteřin, během nichž musíte zmasakrovat co nejvíce kraviček, nevinně postávajících ve vozovce. Benzínu je ale pomálu, proto se jej hodí sbírat a povede-li se, vezměte cestou i některý ze tří dostupných bonusů. Kdo sleduje seriál Kobra 11, ví, že na silnici číhá nebezpečí, ač máte vůz schopný skolit krávu, nevyjdete jako vítěz ze srážky s ostatními auty, či stromy.

Rychlost hry je přímo závratná, ale to by nebyl problém, pokud by bylo lépe vyřešeno vlastní ovládání hry. Držíte-li šipku v bláhové naději, že auto začne reagovat a vydá se tam, kam potřebujete, dostane se vám spíše nemilého překvapení. Neboť auto se posune o jeden malý kousíček, chvíli čeká a až poté se vydá daným směrem. Zmíněná prodleva je bohužel často právě fatální a vede obvykle ke srážce. Nutností se tedy stává zběsilé rychlostní mlácení do šipkových kláves, které zřejmě každého časem omrzí. Klávesnice není zadarmo a zlomené prsty se hojí jen pomalu.

Ruku v ruce s nemilým ovládáním přijde samo sebou i vyšší obtížnost a dohrát titul chce dostatečně pevné nervy. Protijedoucí auta profičí kolem jak rakety a vzhledem k ovládání je skoro nemožné na ně nějak reagovat. Zbývá tedy vlastní jízdní pruh a snaha udržet se mezi auty a stromy co nejdéle. Pokud se to podaří, získáte nové auto, lišící se od předchozího barvou a někdy i tvarem, těchto aut zde najdete celkem patnáct.

Původně inovativní nápad, s vytvořením hry s rozhraním alá Gameboy nijak bohužel hratelnosti nepřidá, ač se rozhodně jedná o raritu, tak v tomto případě není nijak podstatná pro samotnou hratelnost. Herní ploše byl věnován jen nepatrný čtvereček, což je škoda. Stačilo je protáhnout, zvýšit tak dohled a hra by se zřejmě stala mnohem hratelnější. To už se dostáváme ke grafickému zpracování. Samotné grafické provedení není sice nijak excelentní, ale také nikoho neurazí, naopak zamrzet může absence hudby a zvuků.

Zajímavostí je integrovaný deník vývojáře a vcelku rozumná a použitelná nápověda. A nedoporučuji v hlavičce klikat na odkaz na autorovi stránky, neboť se poté hra zhroutí. Rozhodně tu máme něco pro hardcore hráče s pevnými nervy libující si v extrémní obtížnosti.

• + Nápad
  • - Ovládání
  • - Extrémně těžké