Kannonwagens: PŘIPRAVIT, PAL!

15. 10. 2006 > FreeHry > Akční

Chcete chytlavou válečnou hru jako vystřiženou z omalovánek? Jedna by se našla, a to ne ledajaká – Kannonwagens je skvělý arkádově pojatý válečný počin, jenž se pyšní chytlavou hratelností a parádní grafikou. K tomu všemu je zcela zdarma, proto neváhejte!

Freewarových her využívajících cell-shade grafický efekt je poskromnu. Počet se o to více zužuje, pakliže bychom se chtěli zaobírat jejich kvalitou. Studenti z fakulty Digipen si proto umanuli, že využijí všechny své prostředky a znalosti nabyté za léta studie a vytvoří na závěrečné zkoušky kvalitní titul válečného ražení s komiksovým nádechem. Podařilo se jim splnit nelehký úkol?

Nepříteli pěkně natankujte!
Kannonwagens je ve svém principu obyčejným akčním titulem, v němž ovládáte tank, bloumáte po mapě a potlačujete veškerý odpor, jenž kladou nepřátelé. Ti se kolem vás povětšinou nachází v malém uskupení a bojují stejně jako vy proti všem ostatním ve snaze přežít a zvítězit. Vyhrát ale může jen jeden.

Na výběr jsou pouze dva levely, přitom u každého z nich dosáhnete vítězství odlišnou cestou. Zatímco první stanovuje počet zlikvidovaných nepřátel, jehož musíte dosáhnout, aniž byste přišli k úhoně, druhý zvolil cestu časového limitu. Tak či onak je obtížnost hry veliká a když kupříkladu přijdete v prvním kole o život, zároveň s jeho ztrátou se vám vynuluje i dosavadní počet zabitých protivníků. A povím vám, začínat zase od začátku není zrovna příjemné, a to obzvláště ve chvíli, kdy vám k úspěšnému dokončení chybí pouze jede zbylý soupeř.

Nejvíce jsem byl ale zklamán počtem levelů – uznejte, dva kousky jsou opravdu málo, na dlouhou dobu určitě nevystačí. Kannonwagens vlastně v singleplayeru nenabízí kdovíjak hutný zážitek, jedná se spíše o jeho „jen aby se neřeklo“ část. Srdce hry je umístěno spíše v multiplayerových kláních, protože potyčky s (ne)přáteli mají své osobité kouzlo. Spolu s ostatními se v nich můžete spolčit proti komukoliv jinému (v singleplayeru samozřejmě nemožné), díky čemuž hra nabírá na zcela jiném rozměru.

Nabít a vystřelit
Na bitevním poli to ránami z děl jenom sviští. Tanky projíždějí rozmanitým terénem a snaží se najít vhodnou skrýš či útočiště, jež by se dalo využít pro rychlé zlikvidování soupeřů. Rychlé by ale asi nebylo pravé slovo, neboť jsou všechny tančíci velice odolní (ve hře je pouze jeden druh, akorát s několik barvami) a jednou nebo dvěma ránami je určitě neodrovnáte. Každopádně také dosti záleží na zbrani, kterou použijete.

Každá z oněch pojízdných rakví má ve svém arzenálu tři kousky – běžné dělové „koule“, jakousi mrazivou, avšak rychlou zbraň a v neposlední řadě něco podobného napalmu – po vystřelení zapálí tank a jistou chvíli ho ještě ničí. Stejně jako vy i počítačoví soupeři používají všechny dostupné kousky, které mimo jiné nejsou limitovány počtem munice. Všichni proto mohou střílet bez přestání. Nezapomeňte však na menší časovou prodlevu kvůli nabíjení. Ve chvíli, kdy se chystá další munice do hlavně, jste bezmocní jako ryba na souši. Není tudíž od věci si někde v okolí vyhlédnout menší skrýš – třeba veliký kus kamene nebo kopec, aby do vás protivníci nemohli mezitím pálit jednu salvu za druhou.

Co se samotného terénu týče, Kannonwagens se i v tomto ohledu podařil. Sice jsou dva levely málo, avšak alespoň rozlišnosti mezi nimi jsou znatelné. A zatímco první kolo vsází spíše na velké kopce a nehostinnou krajinu, druhé vhodí hráče do pouští s víceméně rovinnými prostranstvími. Jejich rozloha v obou případech není veliká, ovšem účelu „válčit a vyhrát“ postačující.

Čmrk sem, čmrk tam
Jak jsem zmínil už v úvodu, a jak je jistě i patrné z okolních obrázků, grafické pojetí autoři nasměrovali k cell-shade trendu, tedy ke komixovému ražení. Uznat se musí, že Kannonwagens vypadá překvapivě hezky, a to nejen na poměry freeware světa her. Okolní prostředí je detailní, jednoduché textury skvěle doplňují efekt černých čar kolem obrysů objektů a šmrnc všemu dodávají zvuky. Ani zvuková stránka totiž nedopadla špatně, zklamán jsem však byl absencí hudby. Škoda, že autoři do již tak povedeného titulu nevměstnali jednu či dvě skladby.

To ale nevadí. Kannonwagens je přesto nadmíru lákavý počin, který by bylo hříchem nevyzkoušet. A k poměru kvality a velikosti snad není co dodat – chudých 11 MB dnes může stáhnout prakticky každý za pár minut.

89%
100%
(12.5 MB)