Jet Boarder: LÉTAJÍCÍ SKEJŤÁK

20. 6. 2005 > FreeHry > Sport/Sim

Tato hra je něčím výjimečná. Výjimečná natolik, že je, světe div se, originální. A v čem? Inu grafikou ani zpracováním to není, prim totiž hraje ovládání. Jedná se o závody na vznášedlech, při kterých vám stačí pouze mezerník. Šipek a nic podobného není třeba! Jedním slovem skvostné!

Padlo již mnoho slov o originalitě. Nemá cenu rozebírat to samé neustále dokola. Přesto se ale naštěstí najde skulinka, ve které občas něco zazáří. Autoři této hry přišli s opravdu perfektním nápadem na ovládání hry. Když již snad nelze něco udělat s hrou samotnou, tak alespoň s jejím ovládáním.

Mezerník sem, mezerník tam…

Při prvním spuštění hry, při kterém se na vás vyvalí menu, jsem dumal nad ovládáním a výběrem. Nehezky jsem se zalekl, co si to na nás zase ti vývojáři vymysleli. Takové Enter? Ha! To neexistuje. Ani žádná jiná celkem z cca 101 kláves. Vše je jednoduše ovládáno mezerníkem. Určitě si ale říkáte jak? Přeci ve hře existuje několik funkcí a ty jedna klávesa nepobere. Omyl je však pravdou. Menu je vyřešeno po kratším prozkoumání a chvíli trpělivosti chytře, stačí jen mačkat samotný mezerník, nic více nebudete potřebovat. Když budete chtít jednu z voleb potvrdit, stačí jej na chvíli podržet. Tak tomu říkám trefa do černého!

Excelentní, bezbariérové, jednoruké ovládání!

Když se nad tím tak zamyslím, bezesporu je spousta hráčů s nějakým postižením, které mohli utrpět například při autonehodě. Tito lidé, mající například jednu ruku, mají velice stížené samotné ovládání, kdy je mnohokrát zapotřebí dvou ruk. Někdy i tří, těmi však sám osobně nedisponuji, chystám se tento problém teprve řešit J . Zde vám bohatě postačí jedna, která zastane celé ovládání postavy na vznášedle. Plyn je automatický, stačí  občasným držením mezerníku navigovat postavu. Při puštění klávesy jede postava doleva, po stisknutí změní směr doprava. To také záleží na době držení. Krátké spíše slouží k vyrovnání, zatímco dlouhé ostře zatočí.

Zvyk je železná košile

Na druhou stranu, vše pro má i své proti. Tedy chvíli potrvá, než si na něco takového zvyknete. Samozřejmě by mohlo být pro většinu lidí lepší ovládání klasicky šipkami. Kouzlo hry samotné však spočívá právě v té jedné klávese. Co se týče hry, musíte projet celou tratí a pokud možno z ní co nejméněkrát vybočit. Jet Boarder je graficky jednodušší a není prakticky co vytknout. Hudba nehraje v tomto dílku nějak velkou roli, také se nejedná o zázrak, ale lepší něco, než nic.

Sečteno a podtrženo, rozhodně doporučuji. Chcete-li zkusit něco zvláštního, hratelného, pěkného a zábavného, vřele doporučuji!

81%
0%