It´s Good To Be a Pirate - dobrodružství s piráty

9. 4. 2010 > FreeHry > Logické

Po dvou RPG Broken Hearts a Forbidden Saga vám od stejného tvůrce přinášíme žánrově úplně odlišnou hru. Tentokrát to bude logická hříčka s názvem It´s Good To Be a Pirate. Jak to dopadlo? Je ve skutečnosti pirátské řemeslo opravdu tak dobré?

Osobně bych od autora, z jehož rukou vzešla dvě zmíněná epická a velmi rozsáhlá RPG nečekala, že vydá nějakou logickou hříčku. Na druhou stranu It´s Good To Be a Pirate nemá ke svým nevlastním bratrům zase až tak daleko – při pohledu na screeny si jistě vzpomenete na to, jak jste se v roli Chrona procházeli po Ishbalu či jak jste coby mladík Lance bojovali s medvědy v lese nedaleko své domovské vesnice.

Příběh dnes recenzované hry se točí kolem party pirátů, která se vydala hledat poklad. Do cesty se jim však nepostaví krvelační nepřátelé, ale různé pasti a nástrahy, jež budou s vaší pomocí muset překonat. Jedná se o různé bodláky a bomby. V některých případech se dají obejít, ale jindy se ke kýženému klíči otevírajícímu dveře do další úrovně, budete muset dostat pomocí posouvání beden. A není to vůbec tak jednoduché, jak to vypadá! Každý z hrdinů má dva základní ukazatele, a to sice život a staminu. Ten první půjde rapidně dolů, pokud například šlápnete na bombu. Ještě štěstí, že si život můžete doplnit snědením jablek, které občas naleznete. Na doplnění staminy pak stačí být pár vteřin klidu, to znamená neposunovat žádné bedny.

Grafické zpracování je identické z předchozími tituly z této stáje a bohužel s nimi i spolu se všemi klady sdílí i ty zápory. Na monitorech s vyšším rozlišením si ani zdaleka neužijete ten pravý zážitek, který detailní pixel-art grafika přináší, právě naopak. O hudební doprovod se starají melodie  „bojovnějšího“ rázu, jaké byste u podobného typu her asi nečekali, nicméně působí to dobře.

It´s Good To Be a Pirate je příjemnou logickou hrou, byť s poněkud vyšší obtížností, jež se na české nezávislé scéně rozhodně neztratí. Vzhledem k malé velikosti archivu byste si ji měli alespoň vyzkoušet, neprohloupíte.

• + Chytlavé
  • + Trvanlivost
  • + Pixel-art