Invasion - pekelná brána byla otevřena!

16. 6. 2010 > FreeHry > Strategie

Bojíte se mimozemské invaze? Děsí vás představa, že zničehonic přiletí uslintaní emzáci s drápy, tesáky a laserovými děly, aby vyhladili naši civilizaci? Tak to se titulu Invasion obloukem vyhněte. Zbláznili byste se u něj strachy.

Nápad s mimozemskou invazí jakožto herním motivem je už dnes stejně originální jako mít boty s kolečky. Invasion je naštěstí titul, jemuž notně ohrané téma zase až tolik nevadí, protože se dá v klidu odsunout do pozadí. Žádná ohraná klišé, že zrovna VY jste ten, kdo spasí celou planetu, že zrovna VÁS se ty pěti metrové příšery bojí – stačí jedno kliknutí a jste přímo ve hře, kde není čas na podobné ptákoviny. Tohle je totiž válka!

Invasion je ve svém jádru pravověrná tower defense strategie. Na jednom konci obrazovky se nachází brána, odkud v pravidelných intervalech vylézají emzáci. S každým levelem bude útočních vln více a více, přičemž se tvůrci neomezili jen na jeden druh nepřátel, ale nabídnou jich hned několik, od včel, přes pavouky, až po velké tupé golemy a opomenuti nejsou ani bossové. Rozdíly mezi jednotlivými druhy nejsou jen kosmetické – na každého platí jiný typ zbraní. Proto je dobré po délce celé mapy postavit co možná nejvíce zbraní a různě je vylepšovat, případně nechat v základní verzi tak, abyste měli v rukávu něco pro každého nepřítele. Samozřejmě, že zbraně i vylepšení něco stojí, takže zpočátku budete mít problém nakoupit je a rozmístit tak, aby se vám podařilo pokrýt první vlny nepřátel. S jejich přibývajícími mrtvolami se však peníze do kasičky jen pohrnou.

Audiovizuální zpracování se stejně jako u valné většiny her od GameTopu řadí k nadprůměru, byť sem tam na nějaké chybky narazíte. Dalek větší problém představuje stereotyp a monotónnost, s jakou se Invasion prezentuje. Co na tom, že obtížnost je na přiměřené úrovni a často vás donutí přemýšlet, kam jaký kanón umístit, když vás to po několika ševelech přestane bavit? Jestliže máte rádi tento žánr, pak je Invasion řemeslně velmi dobře zpracovaný titul, ovšem na to, abyste u něj strávili více, než dvě odpoledne mu chybí pověstný faktor x.

• + Prvních 5 levelů je to zábava
  • - Stereotyp
  • - Monotónnost