Iffermoon - ohrožený druh

13. 2. 2010 > FreeHry > RPG

Zatímco v kinech zuří Avatar, na monitory se dostává směsice žánrů Iffermoon. Jenže, jakou má spojitost onen film a dnešní hra? Nebudete tomu věřit, ale větší než se zdá. Pojďme se spolu vnést do takřka snového světa. Do světa, jenž okupuje roztomilá mimozemská rasa.

Hned jakmile jsem hru spustil, zmocnil se mě úsměv, neutuchající až do konce hraní. Grafické ztvárnění okolního světa je neuvěřitelně roztomilé a pečlivě vykresluje herní charaktery. Jakožto hráč se vnesete do mimozemského světa, který si žil poklidně - až doposud. Ale i tak krásné místo jako je městečko Silence, se lidským přistěhovalcům znelíbilo.  Pod palec dostanete čtveřici obyvatel tohoto překrásného místa, rozhodnutých vzdorovat lidskému teroru.

Iffermoon kombinuje snad všechny možné žánry, na které si vzpomenete. Především nabízí rovnou koňskou dávku RPG a adventury. Ve velkém množství rozhovorů a textů není vůbec těžké se ztratit, ba naopak. A aby to nebylo málo, titul kombinuje i prvky akce a strategie. Veškrré souboje, co svedete, se odehrávají v reálném čase. Během souboje si můžete vybrat člena malé čtyřčlenné bandy a následně i to, jak zaútočí. Každá postava má zcela jiné schopnosti a dovednosti, když však dovedete jejich plusy skloubit dohromady, máte vyhráno.

Grafické zpracování je poněkud netradiční, nicméně velice lákavé. Už dlouho, předlouho jsem neviděl hru, jež by se mi tolik líbila a nutila mě k úsměvu.  To samé do posledního puntíku se dá říci o zvuku a hudbě. Je vidět, že s audiovizuální stránkou si tvůrci náležitě pohráli.

Iffermoon je zajímavá záležitost, nicméně netroufám si tvrdit, že se zalíbí každému. Hratelnost je jistě zajímavá, neokoukaná a i značně experimentální, nicméně vás mohou odradit kvanta textů. Je to smutné, ale dnešní hráči chtějí hrát „teď a tady“ a neradi se zaobírají něčím, jako je herní příběh. Byť je zde velice solidně vyveden, akorát jeho podání by zasluhovalo větší grády. Iffermoon se v nezávislém světě určitě neztratí a ti, co mají podobné hry rádi, si můžou k výslednému hodnocení přičíst nějaké to procento navíc.

• + Novátorská hratelnost
  • + Příběh
  • + Audiovizuální zpracování