Icy Tower 1.2

10. 2. 2004 > FreeHry > Arkády

I dnes se rodí naprosto nové a nečekaně geniální nápady. Třeba tahle hra je o skákání. Řeknete si, co je tak neotřelého na obyčejném skákání. Až budete šplhat po plošinkách na nekonečnou horu, tak to poznáte. Představuji vám snad tu nejlepší freehru současnosti, která se u nás sice už nějaký ten pátek pohybuje, leč před nedávnem vyšla v nové verzi. Tady ji máte.

Ačkoliv tuším, že se mnozí z vás s Icy Towerem už někde potkali, stejně nezaškodí lehce načrtnout princip a atmosféru této originální hopsačky. Poté se budu věnovat vylepšením, jež přišla s „novou“ verzí 1.2.

Harold je klasický „skejťák“. Občas „smotne brčko“, jindy dvě. Teď se ale náš kamarád dostal do pěkné kaše, nějakou záhadou se dostal mezi dvě kamenné zdi a nikde žádné dveře. Musí vyskákat po plošinkách nahoru co nejvíc to půjde. Po každé stém patru (=plošince) se mění materiál, takže chvíli bude skákat po kameni, pak po sněhu, prohne se pod ním dřevo, popálí se o lávu atd. Nebyl by to „tejpek“ kdyby si přitom pořádně nezamachroval.

Takže je to o tom skákat nahoru a nespadnout přitom dolů z monitoru (pak totiž následuje přiměřeně dlouhý pád spojený se zoufalým křikem a nevyhnutelnou smrtí – hra suše oznámí „Game over“ a můžeme začínat znova). V tomhle samotném moc zábavnosti nehledejte, ale autoři se snažili a pořádně to okořenili. Základem je samotný pohyb řídící se podle hesla: „Rychleji běžíš, pak taky výš skočíš.“ Často se musí skočit opravdu vysoko. Při tom spěchu člověk občas nestíhá Harolda ovládat (ke všemu se plošinky i maličko kloužou). Jakmile začne náš hrdina téměř sprintovat, pak skáče radostí hvězdy a nadšeně křičí. Dále třeba stopky. Obrazovka totiž nekompromisně stoupá vzhůru, takže nejde jen tak se zastavit a přemýšlet o slepici a vejci. V rohu obrazovky zákeřně tikají stopky a když ručička opíše celý kruh, tak se ozve poplašné zvonění a při slovech „Hurry up!“ se pohyb obrazovky vzhůru notně zrychlí. Musíme skákat větším tempem, zatímco stopky stále běží.

Avšak pravou podstatou a zároveň tou největší zábavou jsou „combo jumpy“. Skákáte minimálně přes jednu plošinku a to vždy v určitém časovém limitu. Takto v tísni není jednoduché combo udržet, ale stojí to za to. Zatímco za jednu překonanou plošinku dostanete deset bodu, pak za jednu vycombenou máte dvakrát tolik plus druhou mocninu ze všech pater v jednom nepřerušeném combu. Vzpomeňte si na parabolu… to je co! Za minicombo přes pět plošinek vás ocení hra jako „Good“, okolo 15 pak „Sweet“, dále „Great“, „Super“, „Wow“ atd. Třeba za combo 100 vás hra pochválí slovem „Fantastic.“

Písmenka ve hře, různé hvězdičky a vůbec tak nějak všechny doplňující prvky se topí v psychadelických barvách (takových těch, co mají rádi hippies). Jinak je hra graficky zpracována uspokojivě a zřejmě s důrazem na celkovou atmosférů. Existují tři varianty Icy Towera, jež se liší velikostí a kvalitou zvuků. Avšak i ta nejmenší (zde ke stažení) se bude vašemu uchu zamlouvat.

A teď konečně ke změnám ve verzi 1.2. Přibyl přehrávač záznamů, takže si můžete svůj úspěšný výkon uložit a poté se jím kochat znovu a znovu (nebo si najít na internetu stránky s replayi nějakého borce a učit se z jeho příkladu). Dál můžete instalovat nové postavičky (Harold pro nás věrné zůstává nejlepší) a za vyšplhání sta pater dostanete novou startovní plošinku (takže lze začínat třeba na lávě apod.). Podklady a informace naleznete na stránce hry.

Autor: Martin Pírko

99%
82%