Ice Age Online - kde jsu moje žaludy?

8. 8. 2012 > WebHry > Arkády

Krátce po uvedení třetího pokračování animáku Doba ledová byla spuštěna také stejnojmenná webová hra, kterou by si fanoušci filmu rozhodně neměli nechat ujít.

Ice Age Online má dokonce svou vlastní příběhovou linii, jež vás bude provádět celou hrou. Ve zkratce jde o to, že musíte najít zbytek své tlupy, která se rozutekla do všech světových stran ve snaze zachránit si život před chrlící sopkou. Takže vyberte barvu srsti svého lenochoda, zvolte si doplňky a jde se na věc.

Hra má sedm úrovní, z nichž každá se skládá z několika levelů. Jejich náplň je pak podobná většině ostatních plošinovek – dostat se do cíle. Přitom se pochopitelně musíte vyhýbat nepřátelům (případně je ničit) a také sbírat žaludy, což je v podstatě taková herní měna. Za žaludy si nakupuje účast v levelech (!) a také je využijete při stavbě vlastního tábora. V něm si můžete odpočinout od neustálého hopsání a ještě se tady podíváte na zvířátka – za splnění úrovně totiž získáte domácího mazlíčka. A pokud se o něj budete starat, získáte odměnu.

Tábor je tedy takovou oázou klidu, která člověku občas přijde opravdu vhod. Tvůrci hry se totiž rozhodli, že laťku obtížnosti nastaví vysoko. Vzhledem k tomu, že se jedná o titul primárně určený pro děti, je laťka někde v nebeských výšinách. Své skoky musíte pečlivě vyměřovat, a jakmile se dostanete do ledovcového prostředí, můžete se rovnou začít i modlit, aby vám to moc nepodkluzovalo. Pokud navíc zemřete (ať už rukou nepřítele nebo pádem do propasti), musíte celý level opakovat úplně od začátku – na nějaké životy se tady nehraje. A vězte, že neustálé restarty vám dokážou pěkně pokazit den i chuť k dalšímu hraní.

Za co si nicméně vývojáři zaslouží jednoznačnou pochvalu, je audiovizuální zpracování. Pěkně trojrozměrné a barevné po vzoru filmové předlohy. Jinak je ovšem celkový dojem z Ice Age Online rozporuplný. Vysoká obtížnost příliš nenahrává tomu, že cílovou skupinou jsou děti, nicméně na druhou stranu se nedá očekávat, že zaujme početnější skupinu odrostlejších hráčů.

• + Zpracování
  • + Děti budou nadšeny
  • - Obtížnost