Heliumball - arkanoid pro dva

24. 5. 2009 > FreeHry > Automaty

Heliumball je arkanoid českých autorů z Helium games s jednoduchým zpracováním, jednoduchou nabídkou funkcí a schopností zabavit až dva hráče zároveň. Pojďťe se na něj podívat hezky zblízka!

V základní nabídce naleznete hru jednoho hráče, nebo dvou hráčů hrajících proti sobě na jedné klávesnici. Při prvním režimu máte vždy jen jeden život, stačí tedy jedna chyba a začínáte zase od začátku. Zde bych uvítal možnost spustit hru od jiné obrazovky, nebo alespoň startovat s více životy. Tentýž jednoživotový neduh najdete i ve hře dvou hráčů, která rozhodně patří k největšímu lákadlu Heliumballu. Pro tento účel jsou připraveny tři herní mapy, kdy je možné si vybrat, na které z nich se bude klání odehrávat.

Vlastní ztvárnění arkanoidu umí i zaskočit, například tím, že je hráč po dokončení kola ihned hraje další, ale bez nastřádaných bonusů. On i míček je pořádný neposeda. Občas se odrazí nečekaně od okrajové stěny zpět do proti směru a když se sejdou takto dva odrazy za sebou, míček pendluje do nekonečna tam a zpět mezi dvěma okraji. Z nějakého mě neznámého důvodu se bohužel nepřipisují body za sestřelené kostičky, ale jen za kostičky zničené míčkem, takže tím, že využijete střílecí bonus, vlastně ztrácíte body. Což vcelku demotivuje v pokusu o záznam do tabulky nejlepších dosažených výsledků. Inovátorského zpracování se dočkaly bonusy a postihy, prolétávající obrazovkou shora dolu i opačně. S blížícím se koncem kola roste hustota bonusů a postihů a stává se, že je nezbytné uhýbat před množstvím postihů, abyste nepřišli o stávající vylepšení. Ač jde o neobvyklé ztvárnění, rozhodně není na škodu a zvýrazňuje hru.

Titul trpí i určitými nedostatky. Například překvapivou se v dnešní době může zdát absence možnosti ovládat hru myší, celá hra se ovládá přes klávesnici. Nečekaného ztvárnění se dočkalo i ukončení hry, je nutné přeskákat a potvrdit tlačítko Konec (klasické Alt-F4, ani křížek na okně nereagují), před samotným potvrzením se objeví na obrazovce oči trhající blikající tečky, zřejmě symbolizující černou díru. Bez tohoto šoku na závěr bych se s klidným svědomím obešel. Po grafické stránce se jedná o jednouché motivy, které nepřekvapí, ani neurazí. Zmiňme se ještě o hudbě, skládá se z jedné skladby. Ze začátku dokonce umí dobře navnadit, ale neustále se opakující výrazný motiv časem omrzí. Navíc hlasitá hudba tlumí zvuky vyskytující se ve hře.

Celý počin nakonec tedy sráží jeho nedotaženost a zdání narychlo dokončeného projektu. Přitom stačilo málo, drobné mušky mohly být vychytány a celková hratelnost by šla strmě nahoru. Přesto nejsou zmíněné neduhy takového rázu, že by znemožnily hru hrát a v kombinaci s podporou hry více hráčů můžete u Heliumballu strávit zábavné dopoledne.
  • + Multiplayer
  • - Uživatelské rozhraní
  • - Nedotažené