Heavy Weapon Deluxe

28. 3. 2005 > FreeHry > Akční

Snad v každém z nás se, ať už ze vzteku či z jiného důvodu, občas probouzí touha něco poškodit, zničit či dokonce zprovodit ze světa. Jenže jako rozumně myslící bytosti se tuto touhu snažíme hned ve zrodu potlačit, asi proto je nás na světě ještě pořád tolik. V dnešní hře ale svou touhu nepotlačujte, spíše naopak - rozběsněte se a ničte hlava nehlava!

Dnešní titul vás vrhne na bojiště, kde se jako poslední tankista utkáváte v nerovných soubojích se svými nepřáteli a snažíte se zachránit nejen život svůj vlastní, ale i životy všech svých spoluobčanů. Operujete ve velmi dobře vybaveném tanku, používáte ke své obraně roztodivných futuristických štítů a palbu opětujete řadou speciálních střel, od těch s výbušnou náloží počínaje po laserové paprsky konče a občas zneužijete i jadernou hlavici, která zavaří všem vašim nepřátelům v dohledu. Ti však rozhodně nejsou bezbranní. Ze všech stran na vás nalétají různými typy letadel a neustále na vás vrhají bomby a střílejí rakety. A co teprve když se mezi množstvím leteckých útoků objeví i občasný útok pozemní v podobě džípů pálících smrtonosnými zbraněmi? Pak již přestává všechna legrace a musíte nechat mluvit svůj arzenál. A tak pálíte po všem, co se kde hne a dostáváte za to náležité body.

Celá hra se odehrává za stálého pohybu tanku, a tak se nesmíte divit, že po určité době dorazíte na konec levelu, kde na vás netrpělivě čeká hlavní boss, který bojuje stejně udatně jako vy a již od první úrovně má velice tuhý kořínek, takže máte co dělat, abyste jej nakonec udolali. Navíc je vybaven velmi nebezpečnými zbraněmi a tak se musíte činit o to více.

Jak to tak bývá, vaše vláda vás naštěstí podporuje, vždyť jste její poslední nadějí, a tak vám nad hlavou občas proletí i vrtulník s nějakým tím bonusem navíc, jež vám dobije štíty, přidá nějakou tu ničivější zbraň, či jen vylepší dosavadní.

Hra se ovládá myší, hned na začátku o tom budete podrobně poučeni a také zhlédnete všeobjasňující intro, které odhalí samotnou zápletku hry. Grafika je vcelku přijatelná, snad i líbivá a ve hře je užito pěkných zvuků, takže z tohoto pohledu nemám žádných výtek.

Snad jediný háček hry spočívá v její vynucené registraci. Po hodině zábavy vás totiž sprostě vyhodí a vyžaduje po vás zaplacení poplatku. Ale věřte mi, hodinu v kuse bojovat opravdu nebudete, a tak, pokud nemáte nějakou zvláštní úchylku, projevující se touhou po dlouho trvající destrukci, si ani nebudete mít tu čest přečíst zmíněnou hlášku.

Suma sumárum – Heavy Weapon je velmi příjemným odreagováním, rozhodně vás bude chvíli bavit ničit své nepřátele, ale ve hře samotné toho mnoho nového nenajdete a tak vás po chvilce omrzí.

Autor: Petr apofys Svoboda

80%