G.W.A.I.N.

15. 9. 2002 > FreeHry > Logické

Hra s podivně vytečkovaným názvem G.W.A.I.N. je ve skutečnosti pěkným zpracováním jednoho starého nápadu na logický rychlík, který svým způsobem trochu čerpá z piškvorek, avšak je mnohem zábavnější a trvanlivější.

G.W.A.I.N. je německou freewarovkou, avšak je kompletně v angličtině, což pro autory nebylo nic zvlášť obtížného, protože všechny texty ve hře končí u nápisů Start game v menu a Score přímo ve hře a číslice jsou mezinárodní. Založen je na principu jedné hodně staré a hodně známé logické hry, jejíž název si už nedovedu vybavit. Každopádně až si jej zahrajete, uvidíte, že vám bude brzy připadat důvěrně známý. Představte si hrací pole skládající se ze čtverečků. Nejde o klasickou šachovnici, neboť políček je vertikálně i horizontálně vždy devět. Na nich se nachází na začátku hry tři kuličky různých barev. Vy můžete (respektive musíte) táhnout tím způsobem, že posunete jednu z kuliček na vedlejší pole vertikálně nebo horizontálně.

Jakmile provedete tah, nastupuje druhá - méně příjemná - fáze: na hrací pole jsou náhodně rozmístěny tři kuličky barev, které vidíte napravo od hrací desky. A opět je řada na vás - posunete jednu z nich, přibudou další tři, zase jednu posunete, přibudou další tři a tak dále, a tak dále. Logický výpočtem tedy dojdeme k tomu, že nás čeká dvacet šest tahů (81:3 - 1 za 3 už postavené kuličky na začátku). To ovšem není tak úplně pravda. Cílem našeho snažení je totiž spojit co největší počet kuliček stejné barvy do jedné řady, přičemž minimum je klasických piškvorkových pět. Když se nám to povede, kuličky zmizí a my za každou z nich dostaneme dva body. Tímto si lze působení na hrací desce o něco prodloužit, byť se nad třicet tahů dostanete jen málokdy. Překonat hiscore v podobě rovné stovky bodů pak pro vás bude noční můrou - skoro to nejde a musí velkou měrou přispět náhoda i štěstí.

G.W.A.I.N. nabízí jen tuto hru, ta je ale až překvapivě zábavná a můžete nad ní strávit opravdu hodně času. Pokaždé je totiž diametrálně odlišná a vždy vás překvapí nečekanou kombinací. Hra běží v rozlišení 640x480, což je naprosto dostačující, jen škoda, že nemá žádnou hudbu. G.W.A.I.N. není nijak zvlášť převratná nebo nepřekonatelná logická hra. Není originální, ale přesto nepostrádá slušnou míru hratelnosti. Škoda jen průměrného zpracování a absence jiných herních módů.

Autor: Speciál

59%
80%