Gunbound: WORMS TROCHU JINAK

10. 4. 2008 > FreeHry > Onlinové/MMO

Patříte-li mezi příznivce legendárních Wormsů, jistě vás potěší jejich poněkud netradiční onlinové zpracování, které vám dnes přinášíme. Gunbound pocházející z dílný Softnyxu vám nabídne i přes svou zdánlivou jednoduchost spousty hodin zábavy. Co ho však činí tak originálním?

Když Team17 v roce 1994 vypustil na světlo světa dnes již fenomenální Worms, okamžitě si našel své příznivce po celém světě. Od té doby vzniklo již spousty variací, ovšem žádná nedokázala klasice šlapat ani na paty. Gunbound je jedna z těch her, které se tomu přiblížili snad asi nejvíc.

Freewarové hry se v poslední době těší stále lepším a lepším kouskům. Softnyx se na této scéně předvedl už několikrát a vždy ve velmi dobrém světle. Mnozí z vás si jistě vzpomenou na Wolfteam, jehož recenzi jsme vám před nedávnem přinesli. Společně s Rakionem se tak společnost mohla těšit nemalému zájmu z řad hráčů.

Ani Gunbound není výjimkou. Povedl se snad ve všech směrech. Originální zpracování sice trochu kazí malá nepřehlednost při hledání serveru, ovšem to je jen drobnost, na kterou si prostě jen musíte chvíli zvykat. Grafický háv zvolili vývojáři Softnyxu velice povedeně. Příjemné vykreslené prostředí nás tak trochu zavede do minulosti, kdy si nostalgicky zavzpomínáme na staré dobré časy.

A co vlastně máte ve svých rukou vy? Inu možností je hned několik. Ať už je to třeba vodu plivající želva, dělo, nebo po zuby ozbrojený robot, zaručeně si užijete spoustu zábavy. Celkově jsou tu 3 typy vozidel - železná, energetická a biologická. Současně má každé z vozidel jiný typ útoku. A pak už je logika jasná. Klasické elementární uspořádání stylu „oheň hasí vodu“ tak přináší do hry určitý způsob taktizování už od samého začátku hry. Na výběr máte celkem ze 16-ti vozítek a nutno říct, že možnosti jsou vyvážené.

Přidejte si k tomu ještě možnost zdokonalovat svého avatara ve speciálním obchodě a na tváři vám vyvstane malý úsměv. Pokud se z vás stane vášnivý hráč a budete chtít do hry vložit co nejvíc, není nic jednoduššího než ulehčit vlastní kapse výměnou za herní kredity a koupit si tak předměty, které nikdo kromě poctivých plátců nemá. Všechny předměty navíc krom toho, že dobře vypadají, také vaší postavičce poskytují různé bonusy v podobě lepšího štítu, více životů a podobně. Stačí si jen vybrat.

Připravte se na to, že hra vás jen tak nepustí. Jedna z drobností, která ovšem může někdy pořádně naštvat, je skutečnost, že po skončení zápasu máte jen chvíli na zvolení jiného vozítka, či opuštění hry. Jakmile totiž nejste dost pohotoví, hru odstartují dřív, než se nadějete. K čemu je pak nějaké tlačítko ready, když se aktivuje automaticky a samo? A tak dřív, než stačíte něco udělat (například odejít), vás nedočkaví hostující hráči vrhnou do dalšího zápasu. Následný odchod vás pak bude stát celých sto zlatých.

Gunbound nám nabízí hned několik herních módů. Kromě klasického 1v1 a týmové hry se dočkáte i několika dalších zajímavých módů. Jedním z nich je například skóre (víceméně nejoblíbenější mezi hráči), v němž jde o jediné – nahrabat co nejvíc bodů a tedy i zlaťáků. Jakmile někdo umře, po čtyřech kolech je automaticky oživen a hraje se tak dlouho, dokud nezemřou všichni členové týmu. Velice zábavné a pro chamtivé hráče též dost přínosné. Potěší také ostatní módy, při nichž jde například o zničení nepřátelské koule, nebo tag mód, v němž ovládáte hned dvě vozítka.

Gunbound je doslova našlapaný. Starou dobrou klasiku dokázali vývojáři Softnyxu bravurně oprášit a okořenit spousty zajímavými prvky. Ať už je to možnost hrát online, oblékat svého avatara, či již zmiňované herní módy, je to doslova bomba. Gunbound je rozhodně skvělou volbou pro odreagování a ačkoliv nad hrou strávíte nějakou tu hodinku, než si pořádně zahrajete, určitě to stojí za to.
  • + propracovanost
  • + zdokonalování avatarů
  • + herní módy