Gladius II - krev poteče proudem

25. 1. 2009 > WebHry > RPG

Gladiátorské zápasy se poslední dobou dostávají opět do popředí zájmů a dokonce jsem nedávno slyšela i něco o jejich obnově. Jak moc je ta zpráva pravdivá to netuším, ale jedno vím jistě – v herním průmyslu se jedné takové obnovy dočkáte také. Právě teď.

• Autor hry: BigPoint
  • Jazyk: Čeština, Angličtina (US/UK), Němčina, Francouzština, Polština, Italština, Ruština, Švédština, Španělština
  • Kategorie: WebHry
  • Rubrika: RPG
  • Poslední aktualizace: 24. 1. 09
  • související informace

Gladius II se na první pohled tváří jako pokračování povedené webovku Gladiatus, ale není tomu tak. zatímco dnes recenzovaný počin má na svědomí společnost BigPoint, za zrodem dřívějšího hitu zase stojí německá stáj Gameforge. Proto jsem byla zpočátku ke hře skeptická v obavách, že se jedná jen o nějakou prachsprostou kopii. Nakonec jsem u hraní vydržela několik dlouhých dní. A řeknu vám, rozhodně toho nelituji!

Poněkud netradičně si budete moci zvolit tři charaktery, přičemž potom mezi nimi můžete libovolně přepínat, abyste našli vhodného bojovníka pro ten či ten úkol. První z nebojácných hochů je Versus vládnoucí mečem pálcátem se speciální schopností rychlosti. Druhý se jmenuje Magnus, což je hromotluk s mečem kladivem a jeho výjimečná vlastnost je obrana. Poslední do party je Priscus. Ten se nehne bez své milované sekery a oštěpu, načež navíc disponuje obrovskou silou.

Svého avatara si však musíte nejprve vytrénovat. S prvním to jde poměrně hladce, nicméně na ostatní dva už vám zpočátku nezbudou peníze. A tak si je budete muset nějak vydělat. Díky trendu modernizace se zde odehrávají vaše veškeré bojové akce ve flashovém okně po vzoru například nedávno recenzovaného SeaFight. Existují dvě možnosti, jak se dá vydělávat na živobytí. První z nich je plnění misí, kdy jsme vrženi do určité lokace a tam musíte plnit dané úkoly, nebo se můžete pustit do bojování v aréně, kde se proti vám postaví několik NPC postav a vašim jediným úkolem je přežít.

Se zabitými nepřáteli stoupá vaše úroveň a tím pádem i šance, že se vám podaří vyváznout se zdravou kůží. Nemalou roli v tomto kolotoči však hraje i vaše výbava, kterou si samozřejmě můžete vylepšovat, případně kupovat novou. Ovšem pozor – všechno zde stojí peníze, takže se připravte na pořádné vydatné finanční výdaje. Kdo by to ale pro své bezpečí neudělal, že ano?

Gladius 2 (nebo chcete-li česky Gladiátoři 2) jsou bezesporu skvělým titulem, jenž se mezi webovkami řadí na hodně vysoké místo. Pěkné grafické zpracování a hlavně pak celkové zrychlení a zakčnění hry je jednoznačným krokem kupředu. Na druhou stranu nepotěší trošku omezený počet herních možností a přetrvávající premium účet (ty kdož jej mají aktivovaný mohou mimo jiní využívat level editor). Pakliže máte rádi RPG, kde většinu času bojujete, tak je tohle správná volba.

• + Zpracování
  • + Flash okno
  • + 3 hratelné postavy