Genetická zahrada - zmutovaný záhonek

30. 9. 2009 > FreeHry > Akční

Dnes tu máme titul, který vznikl v v rámci Letní Vývojařské Soutěže Velkého Chytráka. Měl to být mírumilovný experiment. Výzkum, jenž měl zařídit rozkvět v zemědělství. Shodou okolností to však nedopadlo tak růžově, jak se zdálo.

Píše se rok 1925 a profesor Filip Světlý zakládá výzkumný institut „Výzkum rostlin“, jedná se o projekt, který má zajistit nebývalý úspěch v oblasti zemědělství. Za několik let se z institutu stává výzkumná laboratoř, jež funguje pod názvem Genetická zahrada. Celý celek laboratoře byl záhy prodán profesoru Igoru Rostovi, ten je však už přes pět let nezvěstný. Do objektu byl tedy vyslán pracovník Albert Deil, jehož úkolem bylo zajistit tuto nemovitost, ale i on je již delší dobu pohřešovaný. A právě v tento sladký okamžik nastupujete na scénu vy – Alex Born, coby agent musíte zjistit co se v tom zpropadeném komplexu vlastně dělo a především najít hledaného Alberta Deila.

Vybaven pouze zbraní na záhadné genosérum vstupujete do zapovězeného komplexu. Dříve honosná budova je dnes chátrajícím komplexem, po lidské stopě jako by se slehla zem. První zprávy na sebe nenechají dlouho čekat a vy se tak dozvídáte první útržky informací. Třeba  to, že genosérum je látka, díky níž je zabezpečena většina dveří. Aby to nebylo tak jednoduché, tak se genosér vyskytuje v Genetické zahradě celá řada. Rozeznatelné jsou především pomocí odlišných barev, vždy musíte barvu séra sladit s barvou dveří a také s barvou rostlin a brouků – na každé totiž platí něco jiného.

Velice často si tedy budete hrát s barvami a řešit mnoho hádanek. Prakticky celá hra je protkána puzzly, jejich řešení je ale velmi triviální a vždy stojí na logických základech, což si zaslouží nemalou pochvalu, protože není nic horšího než dlouhodobý zákys. Také první nepřátele na sebe nenechají dlouho čekat a vězte, že budou ve velké převaze, ale to se nechte raději překvapit, příběh je zde totiž opravdu originální.

Na první pohled vás jistě upoutá grafická stránka hry, jež je jedním slovem doslova výborná s velkým citem pro detail. Druhé housle hraje hudba, ta především skvěle dokresluje atmosféru a dokonce se dokáže dynamicky měnit podle dění na obrazovce. Další opravdu vypiplanou záležitostí je dabing. O dabing se postarala poměrně známá skupina Perlagroup, která je zcela určitě zárukou kvality.

Genetická zahrada je jedním z největších překvapení na domácí nezávislé scéně. Obsahuje takřka vše, co by dokonalá hra měla mít, včetně skvělé hratelnosti a atmosféry. Rýpalové by jistě nějaké drobné mušky našli, ale já jsem z tohoto titulu doslova v euforii, protože do této hry se podařilo vměsnat nejen akci ale i simulátor zahrádkáře a špetku logiky. Ačkoliv tato recenze vyjde až po vyhlášení výsledků soutěže VCH, myslím, že tento titul si jedno z prvních míst vybojuje. Dalších slov netřeba – stáhněte to a hrajte to!

Umístění v soutěži – 2. místo (průměr 87.25 bodů)

• + Hádanky
  • + Příběh