Scorched… 82%
Scorched Earth 3D (4.7 MB)
Opět jeden remake - tentokrát hry jménem Scorched Earth. To čím vás jistě zaujme je styl, jakým je proveden - žádná 2D grafika, ale jde o plnohodnotný 3D kousek. Hra je umístěna do jakési krychle, v níž je vyrenderován terén a na různých místech umístěny tanky. Vše si samozřejmě můžete libovolně otáčet a přibližovat. Princip zůstává skoro totožný, zadáte výšku, sílu a vystřelíte a pak už jen doufáte, že zničíte všechny protivníky. Hodně štěstí!
StormNet 87%
StormNet (2.7 MB)
Strategie jsou jedním z nejvíce opomínaných žánrů mezi autory freeware her a o těch českých to platí dvojnásob – kvalitních českých strategií je jako šafránu. Proto zbystřete, máme tu opravdu kousek, který stojí za kousek pozornosti. Ve hře se stanete velitelem vojsk OSN, plnících mírové mise v Evropě. Časem však kvůli velkým ztrátám na životech v řadách vojáků OSN začnou po celé Evropě demonstrace obyvatelstva proti účasti jejich jednotek v těchto misích. Budete tedy nuceni nahrazovat vojáky mechanickými stroji. Bohužel, jak bývá špatným zvykem, moderní technika často nefunguje tak jak by měla a často se obrací i proti svým pánům.
Simutrans 85%
Simutrans (1.1 MB)
Skvělou novodobou předělávkou starého známého Transport Tycoonu, který si ve své době získat skutečně ohromné množství hráčů, je právě dnešní Simutrans od Hansjorga Malthanera. V této dopravně ekonomické strategii se vžijete do role dopravního magnáta a vaším úkolem bude co nejvhodněji spojovat pomocí železnic, silnic či námořních cest různá města a důležité ekonomické podniky. Klasicky musíte vybírat terénně co nejvhodnější a nejkratší cesty a stanice stavět na nejvíce frekventovaných místech, která najdete. V opačném případě přejde většina zákazníků ke konkurenci, co umí často skutečně pořádně potrápit. Nicméně vám dává pocit, že nesmíte usnout na vavřínech a vězte, že bude stále co zlepšovat a v byznysu dokáže přežít jen ten, kdo se přizpůsobí. Věřím, že to budete vy a že se vám tento remake oné legendy zalíbí.
Mobility 92%
Mobility (41.9 MB)
Mobility, toť hra pocházející z blízkého Německa. Opravdový bonbónek pro všechny stratégy - v mnohých z vás může evokovat vzpomínky na hry typu Transport Tycoon či SimCity, a to zcela oprávněně. I zde si totiž stavíte své město, že si musíte zvelebovat stavbou různých silnic, cest, kolejí a mnoha dalších věcí. Poprvé když jsem tuto hru viděl, ani jsem nevěřil, že je to freeware, ale je tomu opravdu tak. Také se nezapomeňte podívat na homepage hry, kde najdete k downloadu spoustu dalších užitečných věcí do hry.
Cannon… 60%
Cannon Hill (2 MB)
Starou známou hru Tanky, vytvořenou ještě za dob starých osmibitů, jistmnozí z vás bezpečně znají a my vám dnes přinášíme další z předělávek této legendy, a to Cannon Hill. A vy se v této jednoduché akci vžijte do role velitele jednoho ze dvou válečných bunkrů, kteří mají jeden jediný cíl, a to zničit toho druhého. Avšak to někdy není vůbec snadné, neboť je mezi bunkry často velká terénní nerovnost, hory, kopce a údolí. A přes ně vy musíte své střely přesně nasměrovat tak, aby zasáhli bunkr nepřítele. Nejdříve je nutné nastavit směr palby a pak je důležité správně zvolit sílu střely, kterou máte bunkr rozdrtit.Obvykle však jedna dělová rána nestačí, takže musíte palbu i několikrát opakovat. Navíc dnešní titul má tu zvláštnost, že hra neprobíhá na tahy, ale normálně a to tak, že pálit můžete vždy, když předchozí rána dopadne na zem. A nemusíte se strefovat pouze dělovými koulemi, ale vyhráváte-li, budete odměněni peněžní odměnou, za niž lze po daném kole v obchodě nakoupit nové zbraně a další válečné věcičky, které se vám jistě budou hodit. A ačkoliv dnešní hra není po grafické stránce ničím dvakrát výjimečným, přesto si myslím, že jde o dobrý titul, který vám klidně rád doporučím.
FreeCiv 85%
FreeCiv (5.6 MB)
Pokud někdo udělá super hru, dřív nebo pozděj se objeví několik klonů této hry. Jinak to nebylo ani se slavnou starou civilizaci od Sida Meiera. Ano freeciv je další klon této skvěle hry, pokud by někdo náhodou nevěděl o co de, tak se jedna o simulaci státu, stavíte města, řídíte ekonomiku, výzkum, bojujete s nepřáteli. Freeciv k tomu všemu přidává ještě velmi slušnou grafiku a dobře udělaný multiplayer. Hra je k dispozici snad na všechny OS, které existují. Můžete si vybrat z velkého množství národů, Češi jsou tam pochopitelně taky.
Gravitational… 75%
Gravitational Combat (1.9 MB)
Kdysi existovala hra jménem Scorched Earth a vy jste zde ovládali jeden malý tank a pomocí zadávání úhlu a síly střely jste se snažili zničit tank vašeho soupeře. Tato hry byla poměrně úspěšná, protože si dala vzniknout několika podařeným předělávkám a jednou z těch lepších je Gravitational Combat. Princip zůstal stejný, jen se celá hra přenesla do vesmíru a zlepšila se technická stránka (grafika je sice až na pár výjimek statická, ale alespoň něco; hudbou jsem byl uchvácen). Avšak neopomeňte navštívit položku nastavení, kde se dá nakonfigurovat spousta věcí, např. velikost planet, jejich gravitace atp. Co dodat? Dobrá hra, ucházející zpracování.
Civ Evolution 85%
Civ Evolution (765.5 KB)
Původní "Civilizace" od Sida Meiera je v dnešní době klasikou svého žánru. Na remaku této hry pracují němečtí autoři a práce jim zatím pěkně ubíhá. My tu již teď máme, sice nehotovou, ale velmi hratelnou hru, která nenechá žádného stratéga chladným. Můžeme si vybrat jeden z početného množství národů, s nímž budete hrát a postupovat, zakládat města, dobývat a ničit soupeře. Čas je jednou z nejpodstatnějších věcí ve hře, protože kolem něj se točí a můžete se vypracovat z obyčejných neandrtálců až k moderním bojovým tankům. Hra je stále ve vývoji - sledujte domovskou stránku, kde můžete stáhnout nové věci do hry (jednotky, národy), proto taky hodnocení berte spíše orientačně. Až to bude hotovo, dozvíte se výsledný verdikt:)
DDCK:… 89%
DDCK: Myth of Creation (29.4 MB)
Božská hra, pod tímto pojmem si lze představit poměrně hodně. Avšak na tuto hru lze aplikovat všechny asociace, které se vám při vyslovení tohoto sousloví vybaví. Jednak je to hra, v níž se vžijete do role boha a s ním budete muset projít skrze 20 misí a v nich se utkat s vašimi soupeři, rovněž bohy. Bojovat můžete pomocí mnoha elementů, jako je například zemětřesení, záplava, požár. Celá hra je navíc doplněna poutavým příběhem osvětlující děj. Tato hra je vskutku boží, co se týče zpracování – tomu není opravdu co vytknout, no to posuďte ze screenshotu.
Caesar 74%
Caesar (838.9 KB)
Děje se to celkem často, stalo se to i v případě Caesara – jednalo se o hru, která byla dříve komerční, dnes ji autoři uvolnili jako freeware a každý si ji může zdarma stáhnout. O co v ní jde? Postavíte se do role římského imperátora a budete se starat o svůj kousek země. Život v té době byl pekelně těžký a je to poznat na hře – hraní není procházka růžovým sadem. Pro vytvrdlé stratégy je tato hra opravdový bonbónek. Na grafice se sice podepsal zub času, ale nelze ji upřít originalitu. Chcete-li si zavzpomínat, jak se pařilo někdy v roce 1990, tuším, zkuste tuto hru :o).
Castle… 82%
Castle Attack (2.2 MB)
Casttle Attack je jednoduchá reklamní hra na komerční hru jménem Stronghold. Vaše role ve hře je jednoduchá – ovládáte tři lukostřelce, kteří mají za úkol chránit stavějící se hrad od mnoha nepřátel, kteří se vám snaží stavbu zhatit tím, že se vám snaží rozbořit rozestavěnou zeď. Zní to celkem složitě, ale hra taková není – je to docela jasné a každý to brzy pochopí. Grafiky ve hře moc není, je tu v podstatě jen jedna obrazovka, na které se vše dění odehrává, proto nelze tuto stránku hry nijak dopodrobna hodnotit. Zvuky také jsou skvělé! Avšak to, co vás na této hře bezesporu zaujme je hratelnost – ta je nadmíru vysoká.
Stellar… 80%
Stellar Frontier (9.4 MB)
Zajímavých strategií není nikdy dost, zvláště když jsou kvalitní. Stellar Frontier je také jednou z nich – odehrává se ve vesmíru, kde se svou lodí putujete a kolonizujete neobydlené planety, podnikáte nájezdy na ostatní soupeře či budete s nimi uzavírat mír apod. Ovládání je trochu složitější a myslím, že se neobejdete bez pročtení manuálu, který hra obsahuje. Především je tato hra určena pro multiplayer, jak po internetu, tak i po lokální síti, ale nebuďte smutní, můžete si zahrát i sami, i tuto volbu hra nabízí. Grafika je opravdu pěkná a obsahuje velké množství různých renderovaných objektů. Hudba také vůbec nezaostává a skvěle ladí se stylem hry.
Lead Soldier 83%
Lead Soldier (4.1 MB)
Další poměrně podařenou realtime strategií, kterou vám přinášíme je Lead Soldier. V této hře probíhající v období druhé světové války se stanete velitelem spíše partyzánské válečné jednotky a budete se starat o různé sabotážní akce, které pro vás vláda přichystá. Hned ze začátku každé mise dostanete do vínku několik vojáků i s vybavením a budete muset jít plnit zadanou misi. Úkoly jsou skutečně různorodé a často také velice obtížné nejen na rychlé prstíky, ale i na myšlení, neboť při plnění některých misí půjde dokonce více o to, kdo jak umí myslet, než střílet. I když hra nemá nijak příliš oslnivou grafiku, rozhodně vám ji doporučuji a zaručuji, že se každému příznivci strategií bezpochyby zalíbí.
ABM Command 55%
ABM Command (32.5 KB)
ABM Command je jedním z mnoha remaků, tento konkrétně jedné hry z platformy Atari. Váš úkol v ní je ničit mimozemské paprsky a zabraňovat tak útočení na vaše základny. Obtížnost se s číslem levelu stupňuje a hra je stále těžší a těžší. Grafika je poměrně odpudivá, hudba a zvuk tu není. Hra má neskutečně malou velikost, stahujte, neprohloupíte, protože je velice hratelná.
Commando 60%
Commando (786.4 KB)
Ač by vás to ani ve snu nenapadlo, tato hra pochází od českých autorů. Již podle názvu lze poznat, že inklinuje ke slavné hře Commandos, od níž pochytila spoustu věcí. Můžete hrát buď za Spojené státy nebo Sovětský svaz, ale to na hru nemá velký vliv, sice postavy jsou graficky jiné, ale mise (celkem 5) jsou za obě strany stejné. Vojáci mají spoustu vlastností, jež ovlivňují to, co mohou dělat. Za peníze získané z misí si můžete nakupovat lepší zbraně nebo vojáky. Bohužel, i když hra pochází z Čech, zas tak dobře o ní mluvit nemohu. Hlavním nedostatkem je totiž dosti špatná grafika a pokulhávající zpracování, které vás možná trochu vyvede z míry, ale vězte, že to přeci jen trochu spraví nadprůměrná hratelnost. Ostatně za zkoušku to stojí určitě.