Diktátor 50%
Diktátor (104.9 KB)
Diktátor je jedna ze starších, avšak stále ještě dosti zábavných tahových strategií, ve které se vžijete do role absolutistického vládce vašeho malého státečku a vaším úkolem bude správně vést zemi tak, aby prosperovala a lidé v ní byli spokojení.
T.H.U.G.S. 91%
T.H.U.G.S. (45.1 MB)
Jistě mi dáte za pravdu, když řeknu, že zajímavých strategických her není nikdy dost. Jednou z těch opravdu kvalitních a dobře hratelných je i dnešní hra skrývající se za poměrně podivným názvem T.H.U.G.S., ale nedejte se jím zmást, protože hra pěkně vypadá, má vynikající hratelnost a strávíte u ní určitě několik dlouhých hodin.
Cyklon 76%
Cyklon (1.7 MB)
Poměrně dlouho o sobě nedal znát český herní tvůrce říkající si Tatko, který stojí třeba za hrami Transformer, Planeta příšer 1, 2 či Fantazie pod vodou, a až teď k nám přichází jeho nová strategická jménem Cyklon. A o co v ní především jde? Hlavně o létání vrtulníkem a záchranu záchranu životů nebohých trosečníků, kteří uvízli na ostrovech.
Kat 68%
Kat (5.6 MB)
Jistě se všichni shodneme na tom, že českých volně šiřitelných her není nikdy dost a těch dobrých zvlášť. Nám se však dnes podařilo pro vás sehnat jeden starší, nicméně i tak docela podařený titul, v němž se vžijete do role popravčího v jednom malém městečku.
Poselství… 68%
Poselství Trůnu (8 MB)
Další velice známou českou textovou strategií je i dnešní hra Fenix Teamu, Poselství Trůnů. Nejedná se sice o nic nového a hra pochází již z roku, léta páně 2000, nicméně i přesto si dokázala získat poměrně velkou přízeň hráčů a zvláště její hratelnost vás k ní připoutá a nějakou dobu ještě nepustí.
Missile… 79%
Missile Storm (4.2 MB)
Missile Command na osmibitových počítačích byl nezapomenutelnou hrou, která ještě dnes inspiruje freeware vývojáře ke tvorbě klonů. Missile Storm je ovšem ve své kategorii výjimečný, protože nabízí i skvělou grafiku a ozvučení.
Alien… 70%
Alien Invasion (1.1 MB)
Začínajícím pokusem a rozjezdovou dráhu pro Pavla Kopeckého, šéfa jednoho z nejznámějších českých týmů vyvíjející volně šiřitelné hry, tedy Albisoftu, byl právě dnešní titul AlbiSoft Alien Invasion. Na něm si vyzkoušel, jaké to je dělat hry a vytvořil docela podařenou tahovou strategii s několika málo možnostmi, jenž by vás možná mohly zaujmout.
Kampf… 57%
Kampf um Afrika (364.5 KB)
Strategie mé milé – proč jen je vás mezi freegameskami tak málo? Ovšem když už se nějaká urodíte, většinou stojíte za to. Výjimkou není ani německá gameska nevalného vzhledu Kampf um Afrika, která vám nabídne skvělou taktickou zábavu na hodně dlouho.
Dark Konflikt 74%
Dark Konflikt (6.2 MB)
Nestává se moc často, že bychom tu měli nějakou kvalitní real-time strategii. Ale dnes je tomu skutečně tak a my vám přinášíme opravdu pěknou hru z tohoto žánru, která nese název Dark Konflikt. Její zpracování je vskutku ucházející a s hratelností také na tom není nijak špatně, takže pokud máte rádi hry tohoto typu, čtěte dále.
Hell Troopers 60%
Hell Troopers (11.1 MB)
Když jsem kdesi na internetu našel tuto hru, byl jsem potěšen, protože se jednalo dle popisu o real-time strategii, kterých není nikdy dost. I velikost nasvědčovala tomu, že by se mohlo jednat o opravdu zábavný kousek, ale jak jsem brzy zjistil, není to tak horké a jedná se o úplně obyčejnou průměrnou hru
Lodě 51%
Lodě (248.8 KB)
Lodě Tuto hru asi netřeba dlouze nijak představovat, protože předpokládám, že drtivá většina z vás ji jistě bude znát. Předpokládám, že ji každý z vás někdy hrál a jistě se u ní dobře bavil, stejně jako já u tohoto jejího počítačového zpracování
Ocean… 55%
Ocean Tycoon (273.4 KB)
Po delší době tu máme zase jednu obchodní strategii. Tato hra se honosí názvem Ocean Tycoon a vše se pro tentokrát odehrává na moři a vaším úkolem v ní bude řídit loď a obchodovat se všemožnými surovinami
Restaurant… 77%
Restaurant Manager (3.7 MB)
Kdo z vás by nechtěl míti vlastní restauraci? Určitě vás hned napadá, kolik výhod by to mělo. Nemáte-li dostatečný počet financí na pořízení si restaurace skutečné, zkuste alespoň tuto virtuální. Na začátku si vyberete místo, kde ji chcete postavit, potom musíte vybrat nábytek, najmout zaměstnance, postarat se o dostatek jídla atp. Budete-li mít po nějaké době více peněz, můžete rozšiřovat, budovat další a další podniky a zvětšovat tak svou obchodní síť po celém městě. Jak vidíte, hra je docela propracované a zaobírá se i těmi nejmenšími detaily. Ke zpracování nemám žádných námitek - grafika je izometrická a na první pohled vypadá pěkně. Snad jen k jazyku, jakým hra mluví, se mi moc nelíbil - ona je totiž německy a pokud němčinou nevládnete (zhruba tak jako já:o), asi těžko si hru zahrajete.
Mravenci 65%
Mravenci (796.9 KB)
Nikdo z černých ani červených mravenců si již nepamatuje, kdo a kdy začal jejich odvěkou válku o mraveniště „U dvou smrků“. Aby věčným soubojům učinili konec, rozhodli se postavit hrady, s jejichž pomocí by získali nadvládu nad celým územím. Tak přesně takto začíná tato hra. Abyste zdárně dokončili hru, musíte postavit hrad o výšce 100, nebo zničit hrad soupeře. Zní to opravdu jednoduše, ale realita je poněkud jiná a většinou bude velmi těžké se soupeři ubránit. Vše probíhá tak, že i vy a soupeř kladete různé karty, jež ovlivňují další dění na obrazovce (jednou se vám zvýší hrad, jindy se vám zvednou zásoby surovin atp.). Hrát můžete buď sami anebo s nějakým vaším kamarádem, protože hra podporuje i hru dvou hráčů. Po stránce zpracování je to spíše průměr – grafika vás asi nijak neoslní, ale na druhou stranu není nejhorší, se zvuky je tomu podobně. Pokud hledáte hru na kratší pobavení a odreagování se, jsou Mravenci tím pravým kouskem pro vás, pokud chcete nějakou skvělou hru, jež by vás zabavila několik týdnů, hledejte jinde.
Penguin… 64%
Penguin Command (1.9 MB)
Už když jsem si poprvé zahrál hru s názvem Penguin Command, bylo mi jasné, že něco podobného jsem už kdysi viděl. Bylo tomu opravdu tak, jedná se už kdoví o kolikátou předělávku známé atárkovské klasiky. Na začátku si můžete vybrat jeden ze dvou módů – klasický styl či arkádní. Váš úkol je dále ve hře jednoduchý - pomocí tlačítek myši (všech tří, pokud tedy tři máte;) ovládáte raketové základny, které mají k dispozici určitý počet raket, kterými musí ničit nepřátelské střely, jež se pokouší ničit vaše města. Musíte tedy vědět, kdy vypálit tak, aby vaše raketa zničilo co nejvíce nepřátelských střel, musíte se naučit dobře taktizovat a odhadovat vzdálenost tak, aby váš protiútok byl co nejúčinnější. Grafické zpracování nepatří mezi to nejlepší, co se dá v dnešní době vidět, ale myslím, že pro naše účely to dokonale postačuje.
Ocean… 57%
Ocean Trade (838.9 KB)
Jedná se jednoduchou obchodní strategickou hru, která se odehrává na moři. Vaším úkolem je vydělat si 500000 dolarů. K dispozici máte loď, se kterou se plavíte mezi pěti přístavy. V každém přístavu jsou různé ceny vybraného zboží a je na Vás, jak toho využijete. Zda koupit nebo prodat, to bude váš úkol. Během plaveb na vás čekájí různé nástrahy, které Vám mohou znepříjemnit vaše obchodní aktivity. Snad jediná má výtka putuje na adresu grafiky, která není nijak moc pěkná, protože hra běží v šedivém windowsovském okně.
SimSheep… 71%
SimSheep 2 (1.7 MB)
Stejně jako ve hrách s předponou Sim-, i zde můžete simulovat nějakou věc či spíše řečeno zvíře. Zde je to například ovce. SimSheep 2 je to na pomezí mezi zábavnou hrou a strategií, protože zde můžete dělat spoustu věcí, jako je například založení ovčí rodiny, můžete ji opíjet na různých mejdanech, taktéž můžete zabíjet jiné ovce a jiné podobné věci, prostě se bude chovat skoro jako člověk. Grafika je ucházející, ale nic extra, zvuky jsou dobré. Co se musí ocenit, je zábava, kterou při hraní této hry zažijete, ta je zmáknutá opravdu na jedničku.
Becher… 78%
Becher Bar (4.2 MB)
Becher Bar je strategií podobnou známému SimCity, ale s tím rozdílem, že nebudujete město, nýbrž svou obchodní síť, ve které budete prodávat Becherovku. V praxi to vypadá následovně: vyhlédnete si nějaký dům, v něm si pronajmete prostory, koupíte různý nábytek, najmete číšníky, barmany, manažery a pak začnete čekat, až začnou chodit hosti a vám se začnou vracet investované peníze. Postupně si můžete dům, v němž máte svůj podnik odkoupit od původního majitele a neplatit mu tak měsíční nájem, také můžete začít rozšiřovat, najímat další zaměstnance, však to jistě znáte. To se mi asi na hře líbilo nejvíce, jak je hra propracovaná, to se dnes jen tak nevidí. S technickou stránkou to tak slavné není, grafika by mohla být mnohonásobně lepší, ale rozhodující je myslím hratelnost a ta je zde více než skvělá.
Hotel 20%
Hotel (4.2 KB)
Někdy se sám divím, jak ubohé „hry“ vůbec vznikají. Hotel je další nepovedenou hříčkou, která by měla simulovat stavbu hotelu a jeho příslušenství v okolí, nicméně výsledek je katastrofální. Nezachrání to ani fakt, že hra má pouhé čtyři kilobyty, je stejně špatně hratelná a doporučoval bych ji jen narušeným jedincům :o). Ale možná že se někomu bude líbit, to nevylučuji.
Chart… 68%
Chart Wars (262.1 KB)
Máte-li rádi muziku a strategické hry, je tato hra pro vás jako stvořená. V ní se totiž můžete vžít do role šéfa vydavatelské společnosti a vaším denním chlebem bude uzavírání smluv s umělci zvučných jmen, kterých je ve hře opravdu velké množství (Např. R.E.M., Britney Spears, Green Day apod.), snažíte se je mnohdy přetáhnout od konkurence lepší finanční nabídkou, můžete jim zajišťovat koncerty, stanovovat ceny desek, prostě vše, co vás jen může napadnout, jen to jen na vás, jak si povedete. Buď budete úspěšní, či nikoli. Asi největší má výtka se týká zpracování, protože hra běží kompletně pod Dosem v textovém režimu. Ale to se dá překousnout, protože Chart Wars je propracovaná hra.