World… 86%
World of Magics and Heroes (2.1 MB)
České Mystery Studio si pro nás připravilo lahůdku mezi freeware hrami, a sice dobrodružné RPG, v němž se nevyhnete magii, tvrdých soubojů z očí do očí, kde nechybí ani hektolitry prolévající se krve, a mnohé další elementy, které k tomuto žánru nepochybně patří. Máte-li chuť si vyzkoušet hru s velkým H, neváhejte ani minutu a přečtěte si naši recenzi.
Banemega… 85%
Banemega 2: Trinity (9 MB)
Kvalitních freeware her žánru RPG je jako šafránu a proto každý nový zástupce tohoto dnes nepříliš rozšířeného žánru je hráči vítán. Nejinak tomu bude i u hry s názvem Magebane 2, která pochází od jednoho finského autora. Takže pokud je mezi hrami, které máte v oblibě, například Diablo, či jiná akční RPGčka, jistě se vám bude dnešní plná hra líbit.
The Demon´s… 82%
The Demon´s Mantra (1.6 MB)
RPGčko The Demon´s Mantra od portugalského týmu Issa se i přes neatraktivní grafické zpracování řadí ke špičce svého žánru. Nemějte předsudky, nechte raději se unést skvělým příběhem a propracovaným herním systémem…
Dark Woods… 68%
Dark Woods 2 (67.6 KB)
Nejste-li zapřisáhlými odpůrci jednoduchých ASCII her ve stylu Rogue, Nethacku či ADOMu (který jsme vám nedávno také přinesli), měl by vás co do pravidel jednoduchý, ale co do hratelnosti vynikající dungeonek Dark Woods 2 bavit.
Knight… 85%
Knight of Knights (5.3 MB)
Další hrou z dalekých asijských zemí, kterou vám přinášíme, je právě dnešní titul od, vám asi neznámého, týmu Tomoshibi. Jedná se o opravdu podařený duegon, v kterém se vžijete do role nějakého japonského děvčete či chlapce, jenž bude mít za úkol se především pořádně ohánět s mečem.
Dark Woods 58%
Dark Woods (49.2 KB)
Textové dungeony, kde jedinou grafikou jsou znaky ASCII tabulky. To přesně je škatulka, kam by bylo možno zařadit dnes recenzované Dark Woods od chlapíka, který si říká Jocke the Beast. Netrpíte-li předsudky, můžete v Temných lesích najít až překvapivě mnoho zábavy.
ADOM 80%
ADOM (1 MB)
Hra, kterou vám dnes přinášíme, možná způsobí na vaší tváři milosrdný úsměv. Zbláznili jsme se, když vám přinášíme tento stařičký textový dungeon? Myslíme si snad, že hra, jejíž grafika jsou jen znaky ASCII tabulky, může ještě dnes někoho zaujmout? Ano - přesně to si myslíme, a ADOM vám to určitě dokáže.
SubQuest 75%
SubQuest (838.9 KB)
Máte chuť po delší době na skutečně zábavnou českou freewarovou gamesu, a to ještě navíc v nepříliš frekventovaném RPG žánru? Pak je SubQuest právě tím titulem, který byste si od nás měli urychleně stáhnout.
The Siege… 40%
The Siege of Gondor (262.1 KB)
Zaujal vás název dnešní hry? Vězte, že se jedná o jednoduché RPG inspirované Tolkienem, ve kterém se situace po pádu Prstenu a temné moci v Mordoru poněkud zkomplikuje a bude na vás, abyste zachránili Aragnorna, potažmo celé Gondorské království.
Riders… 49%
Riders of Rohan (261.1 KB)
Po hře The Siege of Gondor pro vás dnes máme další zajímavé RPGčko, které si bere inspiraci z Tolkienovy Středozemě – tentokrát se podíváme do Rohanu, který je ohrožován Černými jezdci, kteří znovu povstali a vzbuzují strach v obyvatelích Edorasu.
Dungeon… 70%
Dungeon Master Java (13.6 MB)
Kdo z vás ho nezná? Málokdo. Dungeon Master je klasika všech klasik a nyní máte tu možnost si stáhnout verzi této skvělé hry, která je napsaná kompletně v Javě, je zdarma a k jejímu hraní vám tak bude stačit pouze internetový prohlížeč.
Furcadia 75%
Furcadia (4.4 MB)
Hra s názvem Furcadia je on-line rpgčko, v němž si můžete zvolit jednu z 8 různých postav a spolu s ní se vydat na cesty do pozoruhodného fantasy světa. Bojujete s nepřáteli, uzavíráte dohody, přátelství, postupně vaší postavě přibývají zkušenosti a ona se vylepšuje, učí se novým věcem a získává body. Grafika je 3D renderovaná a plně animovaná. A co je asi nejlepší, hra má opravdu skvělou atmosféru, která zaručuje, že se u ní nikdy nebudete nudit a jste-li tedy příznivci on-line her a rpgček zároveň a nemáte-li zrovna třeba co doma či v práci hrát, zkuste si ji stáhnout.
Fire … 70%
Fire & Dragons (943.7 KB)
Fire & Dragons je duegonem pocházející ze stejné dílny jako již dříve vyšlé Gates of Destiny. Rozdíl je ale hlavně v tom, že Fire & Dragons vzniknul o pár měsíců dříve a obsahuje o něco více chyb, přesto se však o něm nedá mluvit zle. V roli štíhlé amazonky nebo svalnatého barbara budete muset projít dohromady patnácti levely než se dostanete z temných katakomb na světlo boží. Do cesty se vám však začne plést mnoho překážek a nepřátel. Čekejte střety s netopýry, skřety a kostlivci a vězte, že souboje budou často velice drsné a zvítězit dá někdy dost práce. Na pomoc můžete přizvat i magii, ale nemáte jí moc, takže si ji radši šetřete. A i přes ne zrovna dokonalou grafiku vám Fire & Dragons vřele doporučuji a doufám, že se vám bude líbit.
RuneScape 74%
RuneScape (104.9 KB)
Pro nejlepší požitek z této skvělé hry potřebujete rychlý počítač a dobré připojení k internetu. Máte tu spoustu různých možností, za koho hrát – může to být válečník, mág či nějaký úplně jiný charakter. Můžete bojovat, kouzlit, plnit questy či pomáhat jiným NPC postavám, ale taky se různě spojovat s reálnými hráči. Možností je, jak jsem řekl spousta, a místa na jejich popsání je tu málo :o). Hra je ve 3D a kamerou můžete rotovat. Přestože hra se zatím „pouze“ betatestuje, neobjevily se mi při jejím hraní žádné potíže.
Poznámka: hra je docela malá, protože po jejím stažení se ještě doinstalují soubory z internetu, ale ani ty nejsou nijak velké.
The Quest 60%
The Quest (635.9 KB)
The Quest je tahová rpg hra založená na taktizování a strategii. Můžete si zde vybrat jeden ze čtyř charakterů a spolu s ním se vydat na dlouhou cestu, při které budete muset ničit kopy nepřátel. Ovládání a princip hry je docela složitý, proto sám autor doporučuje si před hraním projít manuál přiložený ke hře. Grafika je odpudivá a velice jednoduchá a kazí tak výsledný dojem ze hry, ale možná právě vy sháníte hru na nějaký starší počítač, takže uvítáte nízké HW nároky.
Slayers 94%
Slayers (38.8 MB)
Opravdu monstrozní počin. V této skvělé on-line gamesce, která na první pohled trochu připomíná Diablo. Můžete si vybrat jednu z pěti různých postav, potkáte tu spousty nepřátel, budete se moci naučit mnoho kouzel či sebrat nějaké předměty, které můžete následně prodat a koupit si třeba lepší vybavení. Jste-li milovníci RPG her a onlajnovek, stahujte, taková hra je tu jen jednou za čas.
Tower… 65%
Tower of Sorcerer (3.2 MB)
Trošku jsem váhala, kam tuto starší hru zařadit, podle mého názoru je to adventura s prvky RPG. Hrajete v roli rytíře, který musí projít 50 patry kouzelné věže, aby se nakonec postavil černokněžníkovi a vyvázl ven. Příběh tedy jednoduchý, stejně tak grafika, která vám zpočátku možná bude připadat až příliš primitivní, ale přitom je vcelku pěkná. Nicméně pokud patříte mezi fandy novějších adventur s nádhernou 3D grafikou, patrně vás tato hra zklame. Pokud vás ale baví taktizování s posilováním jednotlivých vlastností, pak vás tato hra zaujme. Upřímně řečeno, mě to ale postupně hru neúměrně ztěžovalo a přiznávám se, že jsem ji nebyla schopná dohrát.
Dink Smallwood 92%
Dink Smallwood (25.2 MB)
Tato hra byla původně komerční, ale protože by se takříkajíc "neuživila", byla poskytnuta po nějaké době hráčům zdarma na stažení. Vy jako Dink Smallwood prožijete spoustu dobrodružství, utkáte se v mnoha soubojích či třeba budete se učit novým kouzlům. Rozsah hry je nadmíru uspokojující, cca. kolem 5-7 hodin čistého herního času. Technické zpracování také není vůbec špatné – grafika je něco na způsob izometrie, docela detailní a prokreslená, všechny hudební motivy jsou také pěkné a perfektně podlazují hru. Není prostě co řešit – jedno z nejlepších RPGček, které se dá zdarma ne internetu sehnat.
Gates… 74%
Gates of Destiny (838.9 KB)
Brány osudu, tak zní název hry, která ve vás jistě bude evokovat vzpomínky na jednu podobnou, sice komerční hru s názvem Diablo. Aby taky ne. Podobnost je tu v mnoha aspektech. Například jako hlavní postavy tu máte amazonku a paladina. Celkem budete muset projít 10 levelů a v nich se utkat s mnoha nepřáteli. Po cestě budete nacházet mnoho věcí, jako jsou mince, kouzla, zbraně. Obtížnost hry není vůbec vysoká a neměla by činit problém ani začínajícím hráčům. Zpracování je podobné Diablu, jen se mi zdálo v některých věcech mírně odfláknuté.
Falcon… 89%
Falcon's Eye (5.9 MB)
Tato hra vás zcela jistě překvapí svou komplexností a propracovaností, čehož může být důkazem, že si při startu můžete zvolit jeden ze 13 charakterů (kouzelník, bojovník, archeolog, turista…) nebo také to, že každý level je generován, takže se nikdy nemůže stát, že narazíte na stejnou místnost v celé hře. V podzemních kobkách se utkáte se spoustami nepřátel, budete sbírat artefakty, učit se kouzlit, psychicky a fyzicky růst. Celá hra je oblečena do pěkného 2D izometrického kabátku. Jedinými chybami je snad jen málo zvuků a také to, že animace postav mohla mít více framů.