Pig Pen 92%
Pig Pen (1.7 MB)
Další hrou od WildTangentu je Pig Pen. Jedná se o jednoduchý remake starého známého Pacmanu ustrojeného do nového kabátu. Vžijete se do role malého prasátka, které všem zvířátkům z farmy snědlo večeři a oni se mu chtějí pomstít a tak ho honí a chtěli by ho potrestat. Jenže ono se jen tak nedá a jak již možná tipujete, vést ho v jeho útěku budete. No a cestou mezi těmi všemi uličkami máte ještě sbírat puntíky, za které dostanete body. A až všechny tyhle puntíky z levelu posbíráte, postupujete do dalšího, těžšího kola, kde je více protivníků a jsou rychlejší. Například takové stádo koní vám dá asi dost zabrat. Přestože se tentokrát nejedná o žádný nový nápad, zůstává Pig Pen docela hratelným titulem, který rozhodně stojí alespoň za zkoušku.
Free-Tetris 80%
Free-Tetris (3.3 MB)
Další z mnoha tetrisů, jež na nás freewaroví autoři doslova chrlí. Tento vás však možná zaujme hlavně svým zpracováním – je totiž skinovatelný a vy si můžete nastavit podobu většiny objektů v herním okně (které je mimochodem dosti atypické od klasických win oken) – jiné pozadí, styl kostiček či zvuky. Ke hře jsou přibaleny dva balíky s několik pozadími a styly, zbytek dalších věcí je volně ke stažení na domovské stránce hry. Velmi zajímavou funkcí, kterou byste u hry tohoto typu rozhodně nečekali, je možnost uložení rozehrané hry. Tetris pro příští generaci? Možná, ale přesto by se dala vymyslet spousta užitečných věcí, které mu doplnit.
Lemmings… 57%
Lemmings 32k (58.7 KB)
Každý, kdo má alespoň trochu rád logické hry, by měl znát Lemmings. Tito zelenovlasí mužíci si ve své době doslova podmanili veškeré logické milovníky a i dnes stále oslovují i některé dnešní hráče. Že jste je nikdy nehráli? To je chyba! O co v nich jde: v každém levelu máte určitý počet lumíků a vy musíte zajistit, aby prošli cestu od začátku úrovně až do konce bez zranění či nějaké ujmě na zdraví. Toho dosáhnete tím, že jím můžete přiřadit různá „povolání“. Jeden třeba může stavět mosty, jiný kopat apod. Lemmings 32k je malý remake obsahující pouze 5 levelů, ale o to více vás potěší velikost hry – neuvěřitelných 50 kb. Grafika je identická se svým vzorem a moc vás asi nenadchne. Hudba žádná, zvuky špatné.
Thinx 81%
Thinx (321.9 KB)
V každém z celkového počtu 33 levelů máte za úkol seřadit kostičky obsahující určitý znak (trojúhelník, kolečko, čtverec) tak, jak je tomu uvedeno na vzoru, který je zobrazován vedle ohraničené hrací plochy. Zní to celkem snadně, ale kostičky můžete posunovat pouze vodorovně nebo svisle a když se ji rozhodnete přesunout, pohybuje se tak dlouho, dokud se o něco nezastaví. Navíc vám hru ještě znepříjemní barevná zeď, na kterou když narazíte, vaše kostička se obarví na barvu zdi. Takovýchto věcí je ale ve hře podstatně více. Grafika je vskutku jednoduchá, leč účelná, zvuky také ujdou. Co dodat? Pokud vás hra chytne, máte o zábavu postaráno.
Chcete… 54%
Chcete být milionářem? (314.6 KB)
Na motivy známé televizní hry Chcete být milionářem již v Čechách i v zahraničí vzniklo několik volně šiřitelných her, avšak rozhodně ne o všech z nich se dalo mluvit jako o kvalitních. Naštěstí ta dnešní zase tak špatná není, pojďme si o ní tedy říci něco bližšího.
New Beetle… 85%
New Beetle Trucks & Gaps (1.5 MB)
Zajímavou logickou herní peckou je právě dnešní New Beetle Tracks & Gaps od Maria Knezovice a jeho malého týmu. V této hře, jak již jste asi podle obrázku poznali, budete ovládat auto a vaším úkolem ho bude dostat na předem určené místo, k čemuž budete muset použít jak logické myšlení, tak i rychlé prstíky. Autíčko se totiž může pohybovat pouze na jakýchsi plošinách, které mu právě vy musíte nastavovat tak, aby se k šipce značící exit dostala. Prostředí, ve kterých budete moci hrát je v New Beetle hned několik a k dispozici vám bude i krátký editor, což je jistě vítanou novinkou pro všechny kutily, kteří by si chtěli udělat svůj vlastní malý level. V této hře to opravdu nebude problém a pokud máte chuť na nějakého hybrida mezi akcí a logickou gamesou, jistě s vás dnešní gamesou potěšíme.
Crazy… 78%
Crazy Life (9.3 MB)
I přesto, že tuto hru lze zařadit mezi logické jen opravdu stěží, je tu, protože má k této kategorii nejblíže. Hra je to spíše na postřeh a testy vašich reflexů, protože v každém ze tří technicky unikátních levelů musíte přeskákat strastiplnou cestu po pohybujících se ostrůvcích od začátku do konce, nespadnout a zůstat živí. Na to máte celkem pět životů, a i když to vypadá jako hodně, určitě vám leckdy nebudou stačit. Grafika je opravdu pěkná a stejně tak je to i s hudbou, ta se vám bude moc líbit. Hodnocení mohlo být ještě vyšší, kdyby hra nebyla tak krátká :o(.
Dáma 82%
Dáma (9.4 MB)
Dáma je snes snad již úplná klasika na české freeware scéně. Tato gameska od týmu Ignitron, v kterém mj. působím, má už velmi mnoho příznivců a fanoušků. A co vám nabídne? Je to vlastně remake klasické deskové hry, avšak vyniká nad všemi ostatními skvělou grafikou a hudbou, vysokou hratelností a mnohým, co poznáte až při hře :o). Hra sice ještě obsahuje pár bugů, ale ty by se hráče nijak citelně neměly dotknout. Především je to dlouhé čekání na tah pc při obtížnostech pokročilý a profesionál, ale přimhouříme-li nad tímto oko, máte opravdu skvostnou hru.
Gem Master 76%
Gem Master (1.6 MB)
Pěkně zpracovaný klon tetrisu se jen tak dnes nevidí. Ke svému chodu tato hra vyžaduje internetový prohlížeč IE nebo NN. Vaším úkolem ve hře je řadit padající trojice hexagonů tak, abyste dostali k sobě tři hexagony různé barvy – jakkoli, úhlopříčně, horizontálně, vertikálně. Grafika je velmi pěkná a má antický nádech (viz. obrázek). Zvuků není mnoho, hudba žádná. I přes tento nedostatek je to kvalitní hra, která si zaslouží vaši pozornost.
Arkanoid… 64%
Arkanoid for Win32 (614 B)
Arkanoidů jsme tu měli spousta a tento není skoro vůbec ničím výjimečný, je to takový průměr. Průběh hry je stejný, jak bývá u tohoto typu her zvykem – ve spodní části obrazovky je vaše pálka, se kterou ničíte kostičky v horní části obrazovky. Občas z nich vypadnou nějaké ty bonusy, jež vám velmi mohou pomoci, třeba takový laser… Hra obsahuje 45 levelů, v nichž si můžete ověřit, zda budete dobří či nikoliv. Grafika je spíše průměrná, hudba mírně retrospektivní.
Iogopro… 37%
Iogopro Classic Games (411 KB)
Tři hry v jedné? Zní to zajímavě? Moc se ale neradujte. Sice zde naleznete hned tři staré klasické hry – Pacman, Asteroids, Space Invaders, nicméně způsob, jakým jsou zpracovány se vám asi dvakrát zamlouvat nebude, je to totiž SILNÝ podprůměr na dnešní dobu – grafika je jednoduchá, zvuky skoro žádné. Jediné, co vás asi chytí je hratelnost a to je na hru opravdu málo.
Vlak … 70%
Vlak (Win verze) (262.1 KB)
Máte-li chuť si sentimentálně zavzpomínat na zlaté české herní legendy, pak vám k tomu jistě poslouží námi dnes vybraná hra Vlak od týmu Gemtree Software. Pojďte si opět po letech zkusit roli strojvedoucího sbírajícího po cestě nejrůznější suroviny, který má však s naloženými vagónky pořádné problémy.
Drop-a-Golf 70%
Drop-a-Golf (1.3 MB)
Logických her, ve kterých se vyskytují auta je opravdu málo. Jednou z nich je také tato reklamní hra od německé společnosti Volkswagen. Nevím, možná je to jen můj dojem, ale myslím, že tato hra je určena těm nejmladším hráčům. Ujmete se role koordinátora dopravy a musíte navigovat jednotlivá auta skrze 53 levelů tak, aby se každé auto dostalo k praporku své barvy pomocí přepínání semaforů a podobných věcí. Po technické stránce je hra docela slušně provedena a není jí skoro co vytknout.
Czerwi 65%
Czerwi (367 KB)
Další klon na hru typu Snakes nebo Nibbles pochází od českých autorů a ve své podstatě nejde o nějakou převratnou hru, ale je to taková příjemná gameska na znuděné nedělní odpoledne, kdy chcete něčím zabavit mladšího sourozence a nemáte po ruce žádnou hru, jež by vyhovovala mladším hráčům. Princip hry všichni jistě pochopí, když si hru zahrají a není tedy třeba jej dlouze popisovat. Grafika je docela pěkná, hudba ani zvuky nejsou žádné.
Atoll 70%
Atoll (3.4 MB)
Další logickou hrou, kterou jsme pro vás připravili je právě dnešní Atoll od Lucid games. Jedná se o logicko-akční hru, která čerpá především z jedné velice známé herní legendy, a to gamesky Tetris. Místo různě tvarovaných kostiček však dnes budete operovat s malými různobarevnými žabkami a vaším úkolem bude pokládat stejně barevné vedle sebe či nad sebe. Jakmile budou tři v jedné horizontální nebo lineární rovině, zmizí a vy budete mít o to více místa pro skládání další trojic. Kromě oněch žabiček se vám však taky někdy dostane pod ruku vajíčko, z něhož se po čase vyklubá žabka, ale vy bohužel nevíte, jakou barvu bude mít, proto zde spíše jde o štěstí. Ostatně troška štěstí hraje větší či menší roli v každé hře a není důvod, proč by Atoll měl být výjimkou. Jinak však jde o docela podařenou gamesu a já ji všem příznivcům logiček vřele doporučuji.