Marionette… 93%
Marionette - V Alenčině říši divů (95.7 MB)
Není tomu tak dávno, co jsme vám představili demo této velmi povedené adventury. Teď její tvůrci potěšili všechny dychtivé hráče uvedením Marionette mezi freeware hry. A že to je opravdu důvod k radosti, se ostatně můžete přesvědčit sami.
Mr. Danger… 60%
Mr. Danger's Contest - o deset milionů babek (5.7 MB)
Když se soutěží o 10 milionů dolarů, uchýlí se někteří i k nečestným praktikám. A co na tom, že soutěžícími jsou lidé s nadpřirozenými schopnostmi? O to zajímavější to bude. Odnesete si právě vy magickou výhru v Mr. Danger's Contest?
Mental… 90%
Mental Repairs, Inc. - i stroje mají duši (64.4 MB)
Psychiatr, to je jistě velice zajímavá a už tak lehce šílená práce. Ale co třeba takový psychiatr strojů? Právě tím se totiž stanete v Mental Repairs, Inc., jedné z nejoriginálnějších a nejpovedenějších adventur poslední doby.
Mario… 72%
Mario and Sonic Flash (2.5 MB)
Kdo z vás nezná Maria? Přitloustlého šikulu, který si se vším hravě poradí. Dnes tu však má i výpomoc a to ne ledajakou. Samotného Sonica, který je rychlejší než zvuk. Dohromady s Mariem tvoří nezapomenutelnou kombinaci, která vás z nudy nastrčí přímo do kolotoče plného zábavy!
Mrtvé… 89%
Mrtvé město (9.8 MB)
Nejnovějším přírůstkem do rodiny freeware adventur je právě česká hra Mrtvé město. Jestliže máte rádi tituly, v nichž je tajemná atmosféra, ještě umocněná melancholickou hudbou a depresivní grafikou, pak se vám tento počin s největší pravděpodobností velice zalíbí. Jen podotýkám, že během hraní vám občas bude běhat mráz po zádech. Nebojácným třikrát zdar.
Mandy 60%
Mandy (4.5 MB)
Od našich sousedů ze Slovenska, konkrétně od týmu AqiunDesign, se až k nám přes vysoké pahorky a široké lučiny dostala hra Mandy, v níž je hlavní postavičkou –nečekaně- Santova pomocnice Mandy. Spolu s ní přichází i menší problémek, neboť je její kamarád Tim nachlazený a jelikož jsou Vánoce, chce jej dobrosrdečná dívčina nějakým způsobem potěšit, nejlépe dárečkem. Co takhle mu uplést šálu? Na to ovšem musí mít potřebné vybavení, což je kámen úrazu.
Moorhuhn:… 80%
Moorhuhn: Schatz des Pharao XS (11.5 MB)
Známé slepičky z ještě známější hry Moorhuhn se ocitají v adventuře? Proč ne? Nyní máte možnost s jednou z nich vyřešit záhadu starého Egyptu, neboť ona slepička je ve skutečnosti archeologem. Přidáme-li k tomuto faktu do kotle ještě špetku logických úkonů, typický smysl pro humor alá Phenomedia AG a vynikají audio-vizuální zpracování, dostaneme Moorhuhn in der Schatz in das Pharao XS.
Muž bez… 68%
Muž bez mozku (198.7 KB)
Muž bez mozku není žádný výmysl radikálních spoluobčanek, nýbrž parádní česká adventura trošku jednoduššího, ale o to zábavnějšího rázu. Muž bez mozku aneb, jak se dostat z bytu určitě mluví samo za sebe. Úkol celé hry je tedy jasný, dostat se přes hrůzostrašnou tetu a další záporné domácí postavičky co nejrychleji z vašeho bytu na svobodný svět, čerstvý vzduch města Vrbno pod Pradědem. Dokážete to? To se teprve uvidí.
Mission:… 71%
Mission: Caduceus (6.3 MB)
Představte si, že letíte ve své věrné vesmírné lodi a snažíte se vymačkat z motorů maximum, protože je potřeba dodat zásoby lékařské stanici na planetě Caduceus. Jako by se ale všechno spiklo proti vám - zničehonic se přímo před vámi objeví zbloudilý asteroid a zasáhne vás plnou silou…
Mykendia 75%
Mykendia (9.2 MB)
Jste-li milovníci adventure her, jistě mi dáte za pravdu, že jich není nikdy dost, ostatně jako všech dobrých her :o). Mykendia je jedním takovým průměrným počinem, pocházejícím ze sousedního Německa, ale i přesto je celá hra v angličtině. Již při shlédnutí začátku intra mi bylo jasné, že toto bude humorná záležitost. A bylo tomu opravdu tak. Příběh začíná ve Věži démonů, kde její král, takový zlý zelený démon, se chce neustále bavit a hledá k tomu nejrůznější příležitosti. Proto se rozhodl zaútočit na království Mykendie a vy – člověk jménem Falk - jakožto nejlepší hrdina této země jste byl povolán za jediným účelem – najít způsob, jak rozesmát krále démonů. Poté se už do hry vrháte vy a jak se věci vyvinou, závisí jenom na vás.
Mykendia je typická point-and-click adventura a na její ovládání vám tudíž stačí pouze myš. Najedete-li kurzorem myši ke spodnímu okraji obrazovky, vysune se inventář s předměty, které vlastníte, a taky seznam všech akcí, které můžete s hrdinou provádět. Toto mi příliš nevyhovovalo, protože bylo by rozhodně lepší, kdyby se změna akce (mluvení, prohledávání atp.) provádělo přes pravé myšítko, takto je to moc zdlouhavé.
Ve hře potkáte mnoho postav a navštívíte několik lokací, jež se vám postupně otvírají. Obtížnost hry je průměrná a jste-li v adventurách sběhlí, měli byste hru dohrát v pohodě za jedno odpoledne.
Zpracování by mohlo být lepší, i když je pravdou, že jsem viděl i hůře vypadající hry. Grafika je průměrná a na první pohled vypadá sympaticky. Jedinou věcí, která je na hře zarážející, je její velikost, která, řekl bych, mohla být daleko menší, než je tomu teď.
Monster… 66%
Monster Manor (4.6 MB)
Jste sami, sami ve strašidelném zámku, kde se nachází sedm různých monster (Frankenstein, Zobmie apod.), která musíte zničit. Avšak úkol to nebude rozhodně snadný, toto je adventura, ne žádná akční věc, kdy je všechny postřílíte a je po všem, tady musíte uplatnit svůj mozek a důvtip. Hru vidíte sice z vlastních očí a můžete procházet skrze 3D renderované místnosti, ale moc se neradujte, ona je totiž velmi málo interaktivní – tím "procházením" jsou zde myšleny spíše skoky, protože co místnost, to jedna statická obrazovka. Hudba se snaží působit děsivým dojmem, nicméně něco tomu stále chybí.