Mykendia 75%
Mykendia (9.2 MB)
Jste-li milovníci adventure her, jistě mi dáte za pravdu, že jich není nikdy dost, ostatně jako všech dobrých her :o). Mykendia je jedním takovým průměrným počinem, pocházejícím ze sousedního Německa, ale i přesto je celá hra v angličtině. Již při shlédnutí začátku intra mi bylo jasné, že toto bude humorná záležitost. A bylo tomu opravdu tak. Příběh začíná ve Věži démonů, kde její král, takový zlý zelený démon, se chce neustále bavit a hledá k tomu nejrůznější příležitosti. Proto se rozhodl zaútočit na království Mykendie a vy – člověk jménem Falk - jakožto nejlepší hrdina této země jste byl povolán za jediným účelem – najít způsob, jak rozesmát krále démonů. Poté se už do hry vrháte vy a jak se věci vyvinou, závisí jenom na vás.
Mykendia je typická point-and-click adventura a na její ovládání vám tudíž stačí pouze myš. Najedete-li kurzorem myši ke spodnímu okraji obrazovky, vysune se inventář s předměty, které vlastníte, a taky seznam všech akcí, které můžete s hrdinou provádět. Toto mi příliš nevyhovovalo, protože bylo by rozhodně lepší, kdyby se změna akce (mluvení, prohledávání atp.) provádělo přes pravé myšítko, takto je to moc zdlouhavé.
Ve hře potkáte mnoho postav a navštívíte několik lokací, jež se vám postupně otvírají. Obtížnost hry je průměrná a jste-li v adventurách sběhlí, měli byste hru dohrát v pohodě za jedno odpoledne.
Zpracování by mohlo být lepší, i když je pravdou, že jsem viděl i hůře vypadající hry. Grafika je průměrná a na první pohled vypadá sympaticky. Jedinou věcí, která je na hře zarážející, je její velikost, která, řekl bych, mohla být daleko menší, než je tomu teď.
Becherdó 70%
Becherdó (1.8 MB)
Generální ředitel firmy Jan Becher - Karlovarská Becherovka, a.s. si pozval k sobě do kanceláře Honzíka, který díky soutěžnímu sloganu "Becherovka - český likér proti světové blbé náladě" zvítězil v soutěži pořádané stejnojmennou firmou. Zde dostává bojový úkol - pomocí Becherovky vyléčit domorodce na ostrově Pulau Banda od rozmáhajícího se kanibalismu. Před Honzíkem je daleká a klikatá cesta, plná překážek a překvapení, ale i veselých zážitků. Chcete-li adventuru ve starém stylu, je tato hra pro vás jako dělaná. Jediná má výtka putuje na adresu grafiky – ta běží v rozlišení 640 × 480 a mohla by být o něco více propracovanější.
Zlatý… 85%
Zlatý kalich (3.5 MB)
Je to skoro až neuvěřitelné, ale je tomu opravdu tak. V silné konkurenci více než čtyřiceti herních titulů se opět podařilo v letošní Becherovka Game prorazit týmu Enteron a jejich hra dokázala porotu složenou povětšinou z redaktorů herních časopisů ohromit natolik, že jí bylo uděleno první místo. Po dlouhém hraní této hry těm všem musím dát za pravdu, neboť vítězství je to opravdu zasloužené.
Dope City 68%
Dope City (8.8 MB)
Jak chutná život drogového dealera jste měli možnost vyzkoušet si již třeba i v námi popsaném Seventh Heavenu a dnes vám přinášíme další hru podobného námětu, a to Dope City od Sřena Christensena. V této jednoduché hře se vžijete do role drogového mafiána a vaším úkolem bude co nejvýhodněji nakupovat a následně prodávat jednotlivé druhy narkotik a uzavírat cenné kontakty jak s dalšími překupníky, tak i s ostatními gangy, kteří když se naštvou, jsou schopni vás rychle dopravit, stejně jako policisté a protidrogové jednotky. Vy musíte stále balancovat, někdy doslova na ostří nože a nenechat se jimi oblafnout. Věřím, že vám bude obchod dobře vzkvétat a že se vám podaří nashromáždit co nejvíce dolarů.
Zázračný… 87%
Zázračný lék (19.2 MB)
Tato kvalitní adventura byla vyrobena do soutěže Becherovka Game 2000 a zcela jistě zde po právu obsadila první místo. Velký vliv na to měla grafika, která je opravdu pěkná a také kompletní namluvení celé hry, což se u freeware her v dnešní době jen tak nevidí. Obtížnost není vysoká, řekl bych, že je dosti jednoduchá a hráč pozvolna postupuje a rozplétá vlákna zajímavého příběhu, jež ho po celou hru provází. Chybky zde nejsou skoro žádné, jen trošku asi zamrzí velikost hry, která není nikterak malá. Na domovské stránce si můžete stáhnout hru po částech rozdělených po 1.44 MB.
Nukleární… 84%
Nukleární Karel (21.6 MB)
Poměrně kvalitní českou adventurkou, kterých je v poslední době skutečně jen minimum je právě dnešní Nukleární Karel od AlbiSoftu. V něm se dostanete do časů temného středověku, přesněji řečeno do hradu, v němž sídlí prazvláštní sekta rytířů, ze které však vy jakožto sir Karel budete díky jedné divoké pitce vyhozen a vaším úkolem bude si najít opět někde nějaké uplatnění. Avšak záhy se dozvíte něco, co nevědí ostatní a ukáže se, že právě na vás bude záležet osud celé matičky Země. Projít však nebudete muset pouze přes logické úkoly, ale čeká na vás především také několik akčních meziher, mezi nimiž najdete třeba Hledání min, Střílení prasat ve stylu Moornhuhn či Partička karet s šíleným fanatikem. Zkrátka to nebude nic jednoduchého, ale přesto lze hru za několik desítek minut dohrát. Máte-li však rádi adventury a nevadí-li vám trošku horší grafické zpracování, pak vám Nukleárního Karla vřele doporučuji a doufám, že se vám zalíbí.
The Will… 70%
The Will 2: The Castle (5 MB)
Bezvadnou adventurou pocházející od známého týmu Ambrosine je i dnešní titul The Will II s podnázvem The Castle. Jedná se o docela povedený herní kousek se skutečně perfektní zápletkou, dějem či hratelností, ale s poněkud zastaralým grafickým zpracováním. Navíc hru vidíte zvláštně udělaným pohledem z vlastních očí, kdy máte před sebou teoreticky jenom kresbičky, v niž jsou nějaké části aktivní. Nicméně nechejme kritiky a řekněme si něco o vašem úkolu, který se má odehrávat v jednom malém hradu, v němž se má ukrývat deset kouzelných drahokamů a pochopitelně právě ty vy musíte najít. Naštěstí hrad nijak dvakrát rozlehlý není, ale i tak se jedná o poměrně těžký úkol, který nebude až zas tak snadné vyřešit a zapnout budete pravděpodobně muset naprosto všechny mozkové komůrky. Doufám, že při hledání budete úspěšní a všem adventuristům tuto hru vřele doporučuji.
Monster… 66%
Monster Manor (4.6 MB)
Jste sami, sami ve strašidelném zámku, kde se nachází sedm různých monster (Frankenstein, Zobmie apod.), která musíte zničit. Avšak úkol to nebude rozhodně snadný, toto je adventura, ne žádná akční věc, kdy je všechny postřílíte a je po všem, tady musíte uplatnit svůj mozek a důvtip. Hru vidíte sice z vlastních očí a můžete procházet skrze 3D renderované místnosti, ale moc se neradujte, ona je totiž velmi málo interaktivní – tím "procházením" jsou zde myšleny spíše skoky, protože co místnost, to jedna statická obrazovka. Hudba se snaží působit děsivým dojmem, nicméně něco tomu stále chybí.
King´s… 96%
King´s Quest 1 (23.9 MB)
King's Quest je mnohým jistě známá to hra, která byla kdysi dávno vytvořena firmou Sierra a předznamenala tak úspěch dlouhé a úspěšné série adventurních her. O remake této slavné hry se postarala grupa s názvem Tierra, která ji kompletně předělala a se hrou tak nejsou problémy ani na počítačích s opěračním systémem Win 2000. Je to stará dobrá point-and-click adventura a je nesmírně rozsáhlá a komplexní a její dohrání vám zabere fůru času. Na grafice je sice trochu znát zub času, ale to se dá velmi jednoduše překousnout. Hudební stránka je naprosto skvělá a plně dolaďuje atmosféru hry, a proto tento titul všem adventuristům velice vřele doporučuji.
Schiffbruch 85%
Schiffbruch (996.1 KB)
Dnes jsme si pro vás připravili jednu skutečnou perličku, a to povedenou strategii Schiffbruch od DP Software. V této hře se vžijete do role jakéhosi človíčka, který ztroskotal na pustém ostrově a nyní má strach o život a o budoucnost, která ho čeká. Vy mu teď musíte pomoci. Pomocí lupy, jediného nástroje, který mu zbyl najdete pár vhodných ostrých kamínků, seberete větve a postavíte stan, ořežete je a máte prut a zajdete lovit ryby. Napít se můžete z potoka a postupně si také lze vyrábět nové a nové předměty a zdokonalovat si tak své obydlí. Pak jen stačí čekat na loď a ta až se objeví, vyšlete signál SOS a jste zachráněni. Ale nemyslete si, že to bude až zas tak jednoduché, jak říkám, hra zase tak primitivní není a asi vám dá dost práce než ji dokončíte.
Treasure… 55%
Treasure of Drunk Island (3.9 MB)
Poklad Opilého ostrova, tak takto nějak by se dal přeložit název této hry, a ač se v názvu vyskytuje alkohol, tato hra je určena každému hráči bez rozdílu věku. Vaším cílem je samozřejmě najít poklad :o). K tomu musíte použít svůj mozek a indicie, které se vám v průběhu hry naskytnou. Co se týče příběhu, hra je docela kvalitní, avšak z technického hlediska je to velmi špatné – jednak hra jako celek působí chaotickým dojmem, dále má ručně kreslenou grafiku nevalné kvality a hudba také nějak pokulhává.
Ignac 80%
Ignac (4.1 MB)
Je jen málo her, které by na poli freeware adventur stály opravdu za nějakou větší pozornost. A Ignac bezesporu jednou z nich. Nejenže vás na první pohled zaujme skvělou kreslenou grafikou, která připomíná hity Sam&Max nebo český Polda, ale také vás zaujme její příběh. Vžíváte se totiž do role malého chlapce, jemuž rodiče zakázali za špatné znánky chodit ven a jeho úkolem je se dostat z domu. Jak jsem řekl, zpracování je pěkné a hry se budete určitě bavit. Jediným problémem zůstává délka hry, protože ta není nijak závratná, ale alespoň u toho neprosedíte mládí :)
Agent… 85%
Agent Mlíčňák (3.1 MB)
Jedna z prvních a zároveň nejlepších českých adventur, které jsem měl kdy vůbec možnost hrát je právě Agent Mlíčňák od polského týmu Metropolis Software, kterou pro nás v roce 1995 přivezl Petr Vochozka z tentokráte ještě malou firmičkou Vochozka Trading. V této bezvadné adventůrce jste měli v roli mladičkého teenagera vybraného z telefonního seznamu pochybnou věštkyní vyřešit případ mizejícího zlata, se kterým si nedovedla poradit ani FBI, což samo o sobě svědčí, že to nic snadného nebude.