Tank Time… 50%
Tank Time 3D (4.6 MB)
Každý z nás má asi rád 3D hry, že ano? Snad proto, že jich mezi free hrami tolik není, snad je to podpořeno popularitou tohoto žánru mezi komerčními gamesami. Avšak ne každá 3D hra musí být skvost. Občas také narazíme na úplně obyčejnou věc. A ten čas nastal právě teď – Tank Time 3D je ta úplně nejprůměrnější hra, kde vaším jediným cílem je ničit soupeře, kteří činí totéž. Grafika je docela odfláknutá a má spoustu chyb. I přesto hra má určité kouzlo a je zábavná, ale větší hodnocení kvůli uvedeným neduhům dostat nemohla.
Vlak … 70%
Vlak (Win verze) (262.1 KB)
Máte-li chuť si sentimentálně zavzpomínat na zlaté české herní legendy, pak vám k tomu jistě poslouží námi dnes vybraná hra Vlak od týmu Gemtree Software. Pojďte si opět po letech zkusit roli strojvedoucího sbírajícího po cestě nejrůznější suroviny, který má však s naloženými vagónky pořádné problémy.
PornHolio:… 68%
PornHolio: It pays the rent (734 KB)
Sérii jednoduchých flashových her, které jsou dělány spíše stylem videa, kdy řídíte děj a rozhodujete se, co v daný moment uděláte otevíráme jednoduchou erotickou akcí It pays the rent. Kdo alespoň trochu ovládá angličtinu, jistě si mohl alespoň částečně domyslet o co ve hře půjde - Vy se v ní vžijete do hrdinky Charlie, která se dostane do velkých problémů. Charlie totiž nečekaně navštíví její domácí a chce po ní, aby mu zaplatila peníze za nájem bytu. Jelikož Charlie žádné peníze nemá, udělá mu jinou nabídku – rozhodne se s ním strávit noc a on by ji měl dluh smazat. A jak to celé dopadne můžete ovlivnit vy sami. Grafika je dělaná ve Flashi, je celkem pěkná, hudba a zvuky docela realistické, velmi malá velikost. Co více si přát?
Carrion 60%
Carrion (535.8 KB)
Komu se líbili staří dobří Worms, jistě bude doslova nadšen dnešní hrou Carrion, která v podstatě staré dobré wormíky trošku připomíná. Jedná se o deathmatchovou hru, v niž se coby barevná kulička utkáte proti svému soupeři za pomocí mnoha zbraní a nástrah, jež na něho můžete připravit. Je tu obsažena jen jedna aréna, což je velmi málo, takže po nějaké době hra začne býti docela stereotypní. Grafika je jinak detailní a na celou hru zíráte z boku jako na plošinovku, hudbě mimo úvodního songu není co vytknout. Hra by neměla býti určena malým dětem, protože obsahuje nevhodné scény, jenž by mohli poškodit jejich východu :)
Cartman’s… 75%
Cartman’s Authoritah (1.4 MB)
South Park zná dnes snad úplně každý. V této hře se vžijete do role Erica Cartmana a vydáte se s ním na dlouhou cestu v této bezva plošinovce. Potkáte tu mnohé známe postavy, avšak stanou na druhé straně barikády – budete je muset ničit pomocí pěti zbraní, které zde najdete. Grafika má svůj vlastní osobitý styl, který je podobný televizní předloze. Hra po nějaké době začne připadat trochu stereotypní, leč stojí za to si ji zahrát, protože se u ní zatraceně dobře pobavíte.
3D Bomber 55%
3D Bomber (209.7 KB)
Atomica Bombermana zná snad úplně každý, nyní však se nám naskytne možnost ho vidět, jak vypadá ne ve dvou, ale ve třech rozměrech! Sice tato hra má také již svá léta, což se projevilo hlavně na grafice, stále mu nelze upřít skvělou hratelnost a velkou zábavu, kterou vám nabídne. Pokud chcete verzi hry pro 3DFX, klikněte sem.
Drop-a-Golf 70%
Drop-a-Golf (1.3 MB)
Logických her, ve kterých se vyskytují auta je opravdu málo. Jednou z nich je také tato reklamní hra od německé společnosti Volkswagen. Nevím, možná je to jen můj dojem, ale myslím, že tato hra je určena těm nejmladším hráčům. Ujmete se role koordinátora dopravy a musíte navigovat jednotlivá auta skrze 53 levelů tak, aby se každé auto dostalo k praporku své barvy pomocí přepínání semaforů a podobných věcí. Po technické stránce je hra docela slušně provedena a není jí skoro co vytknout.
Darwin’s… 70%
Darwin’s Curse (2.6 MB)
Simulátor umělé inteligence, takto bychom mohli nazvat tuto hru, kde se vžíváte do role člověka, který se musí postavit válečnému robotovi, který má na tomto nebohém človíčkovi ukázat, jak vysokou má A.I. Vaším jediným úkolem je tedy hlavně přežít a uprchnout nějak z laboratoře. Nápomocna vám bude jediná zbraň – blaster. Myslíte, že obstojíte v tomto krutém souboji člověka s robotem?
Czerwi 65%
Czerwi (367 KB)
Další klon na hru typu Snakes nebo Nibbles pochází od českých autorů a ve své podstatě nejde o nějakou převratnou hru, ale je to taková příjemná gameska na znuděné nedělní odpoledne, kdy chcete něčím zabavit mladšího sourozence a nemáte po ruce žádnou hru, jež by vyhovovala mladším hráčům. Princip hry všichni jistě pochopí, když si hru zahrají a není tedy třeba jej dlouze popisovat. Grafika je docela pěkná, hudba ani zvuky nejsou žádné.
Commando 60%
Commando (786.4 KB)
Ač by vás to ani ve snu nenapadlo, tato hra pochází od českých autorů. Již podle názvu lze poznat, že inklinuje ke slavné hře Commandos, od níž pochytila spoustu věcí. Můžete hrát buď za Spojené státy nebo Sovětský svaz, ale to na hru nemá velký vliv, sice postavy jsou graficky jiné, ale mise (celkem 5) jsou za obě strany stejné. Vojáci mají spoustu vlastností, jež ovlivňují to, co mohou dělat. Za peníze získané z misí si můžete nakupovat lepší zbraně nebo vojáky. Bohužel, i když hra pochází z Čech, zas tak dobře o ní mluvit nemohu. Hlavním nedostatkem je totiž dosti špatná grafika a pokulhávající zpracování, které vás možná trochu vyvede z míry, ale vězte, že to přeci jen trochu spraví nadprůměrná hratelnost. Ostatně za zkoušku to stojí určitě.
Bugatron 76%
Bugatron (3.8 MB)
Pravá vesmírná arkáda ze staré školy v novém kabátě, tak by se dala tato hra velmi stručně charakterizovat a byla by to pravda. Vaše raketa je umístěna ve spodní části obrazovky a z té horní na vás nalétávají mimozemšťané a jiná vesmírná havěť a vy je samozřejmě musíte ničit. Za to dostáváte body a občas z nich vypadne i nějaký ten power-up, jež vás vylepší. Hudba je taková retrospektivní a grafika opravdu pěkná, doporučil bych však rozhodně 3D kartu.
Canopia 85%
Canopia (2.8 MB)
Canopia je jedna z mnoha her od mého oblíbeného týmu Graphit-X, která je určena spíše pro relaxaci, než pro nějaké velké hraní. Vžijete se do role botanika, jež jede prozkoumat na létajícím „čemsi“ jeden asteroid, na němž se začínají dít změny v ekosystému. Cestou narážíte na agresivní zvířata a vybuchující rostliny, které musíte ničit a nebýt jimi zasažen. Podle toho, jakou vám po spuštění hra vygeneruje mapu, se můžete ocitnou třeba na poušti, pláži, v lesíku či ve vysokých horách. Klimata se střídají v této hře skutečně velice rychle a rychle se i mění prostředí stejně tak, jako počasí. Během hry může začít pršet nebo sněžit a střídá se dokonce i den a noc. Grafika má takový fantastický nádech a je provedena ve 3D, stejně tak s hudbou – ta také velmi kvalitní.
Bloodie 50%
Bloodie (1.1 MB)
Reklamní hry jsou v poslední době „v kurzu“. Proto nikoho nepřekvapí, že kdysi vznikla i na jednu z nejlepších českých logických her – Boovie. Jedná se v podstatě o Moorhuhn klon, s tím rozdílem, že nemáte zabíjet, ale chránit. Koho? No přece Boovíky, kteří jsou napadáni svými nepřáteli usilujících o jejich život - na to máte 4 zbraně. Hra je vyvíjena pro MS-DOS, což sebou nese nějaké potíže, které se nejvíce podepsaly na grafice a zvucích.
Autodrom 50%
Autodrom (1.1 MB)
Českých her není nikdy dost a těch závodních dvojnásob. Již z názvu můžete poznat, o co přesně v dnešní hře půjde – závody aut, ale v takovém malém českém provedení, protože tato hra je opravdu velice jednoduchá a cílovou skupinu, na kterou je zaměřena bych tipoval tak na děti do 12 let. Nic pro staré pařany :o).
Atoll 70%
Atoll (3.4 MB)
Další logickou hrou, kterou jsme pro vás připravili je právě dnešní Atoll od Lucid games. Jedná se o logicko-akční hru, která čerpá především z jedné velice známé herní legendy, a to gamesky Tetris. Místo různě tvarovaných kostiček však dnes budete operovat s malými různobarevnými žabkami a vaším úkolem bude pokládat stejně barevné vedle sebe či nad sebe. Jakmile budou tři v jedné horizontální nebo lineární rovině, zmizí a vy budete mít o to více místa pro skládání další trojic. Kromě oněch žabiček se vám však taky někdy dostane pod ruku vajíčko, z něhož se po čase vyklubá žabka, ale vy bohužel nevíte, jakou barvu bude mít, proto zde spíše jde o štěstí. Ostatně troška štěstí hraje větší či menší roli v každé hře a není důvod, proč by Atoll měl být výjimkou. Jinak však jde o docela podařenou gamesu a já ji všem příznivcům logiček vřele doporučuji.