Shaolin… 50%
Shaolin Soldier (2.1 MB)
Spíše pouze ryze průměrnou arkádou by byla dnešní hra Shaolin Soldier od Carla Warwicka. Po spuštění se bez jakéhokoli uvedení do děje dostanete přímo do hry a vaším úkolem bude prostě jednom procházet jednotlivými levely, ničit jejich obránce a překonávat překážky, přičemž cílem je dostat se co nejdále. Absence jakéhokoli, byť i sebekratšího, příběhu mě trochu zmátla, přesto i to se dá u tohoto typu hry překousnout. Na své cestě se budete setkávat s mnoha různými překážkami, a to ať již se jedná o různé propasti či těžce zdolatelné sutě, tak i živý nepřátelé, jako jsou ptáci nebo opice. Ti vás jsou schopni doslova ušlapat, takže je důležité se jim v rámci možností vyhýbat. Grafika a efekty jsou také spíše průměrné a to samé se dá říci o hratelnosti, přesto bych Shaolin jen tak neodsuzoval - za zkoušku přeci nic nedáte.
BattleMek 45%
BattleMek (2.3 MB)
Kdo z vás by nechtěl usednou do obřího robota a spolu s ním plenit nepřátele a plnit rozlišné mise? Asi každý, jenže ono to nebude asi tak horké – rozuměj: BattleMek je sice dobrá hra, má originální nápad a příběh, ale její zpracování je ubohé. To ostatně můžete posoudit z obrázku. Hudba a zvuky ještě ujdou, ale dalším zádrhelem je docela problematické ovládání, na něž jsem měl problém si zvyknout.
Baroque… 75%
Baroque Shooting (1 MB)
Baroque Shooting je další vesmírnou akcí, kterou mám tu čest vám představit. Tentokrát se však nevžijete do role pilota nějakého super obrněného stroje, ale do role andílka a je docela paradoxní, že právě on má postřílet a zničit všechny ostatní nepřátelské letouny. Přesto tomu tak je a jak asi vrzy poznáte, náš anděl není zas takovým andělíčkem, jak by se mohlo zdát. Disponuje totiž celou řadou různých druhů munice a umí docela dost kousků, které lze použít proti nepříteli. Ale i tak to nebude žádná legrace a asi vám dá hodně práce, než se s nimi jednou provždy vypořádáte.
A Nightmare… 20%
A Nightmare on Sesame Street (2.1 MB)
Jsou hry dobré, jsou hry špatné, a tato hra jistě spadá do té druhé kategorie, protože nepatří mezi ty nejpovedenější, které se dají na internetu najít. Je to velmi podivná hra, je to vlastně spíše taková hříčka, protože jediným vaším cílem v ní je ničit vaše nepřátele a na to máte neomezený počet životů, což ze hry udělá po chvíli jatka. Grafika také není nijak úchvatná, snad jen zvuky by ještě šly.
Space… 70%
Space Hockey (5.2 MB)
Hokej ve vesmíru? Kdo to jakživ viděl! Ano, je tomu opravdu tak – vžijete se do malého zeleného ufonka a budete s vaším kolegou hrát tuto oblíbenou hru. Netřeba nic víc dodávat. Snad jen se zmíním trochu více o technickém zpracování – to je kvalitní, grafika je taková komiksová a zvuk je líbivý a určitě se vám bude líbit. Hra se mi líbí, protože má bezva nápad, je dobře zpracovaná a perfektně se hraje.
Schiffbruch 85%
Schiffbruch (996.1 KB)
Dnes jsme si pro vás připravili jednu skutečnou perličku, a to povedenou strategii Schiffbruch od DP Software. V této hře se vžijete do role jakéhosi človíčka, který ztroskotal na pustém ostrově a nyní má strach o život a o budoucnost, která ho čeká. Vy mu teď musíte pomoci. Pomocí lupy, jediného nástroje, který mu zbyl najdete pár vhodných ostrých kamínků, seberete větve a postavíte stan, ořežete je a máte prut a zajdete lovit ryby. Napít se můžete z potoka a postupně si také lze vyrábět nové a nové předměty a zdokonalovat si tak své obydlí. Pak jen stačí čekat na loď a ta až se objeví, vyšlete signál SOS a jste zachráněni. Ale nemyslete si, že to bude až zas tak jednoduché, jak říkám, hra zase tak primitivní není a asi vám dá dost práce než ji dokončíte.
Treasure… 55%
Treasure of Drunk Island (3.9 MB)
Poklad Opilého ostrova, tak takto nějak by se dal přeložit název této hry, a ač se v názvu vyskytuje alkohol, tato hra je určena každému hráči bez rozdílu věku. Vaším cílem je samozřejmě najít poklad :o). K tomu musíte použít svůj mozek a indicie, které se vám v průběhu hry naskytnou. Co se týče příběhu, hra je docela kvalitní, avšak z technického hlediska je to velmi špatné – jednak hra jako celek působí chaotickým dojmem, dále má ručně kreslenou grafiku nevalné kvality a hudba také nějak pokulhává.
Transformer 70%
Transformer (4.2 MB)
Her z českých luhů a hájů není nikdy dost, proto vám přinášíme zajímavou hru s názvem Transformer, ve které, jak může být z názvu jasné, ovládáte robota majícího schopnost se transformovat (tj. měnit) do několika podob – auto, letadlo, robot. Vhodnou kombinací a navolením té které podoby ve správnou dobu budete mít možnost ničit spoustu nepřátel, projít mnoha unikátními prostředími a navštívit celkem 7 různých levelů. Jediným neduhem je, že tato hra po nějaké době omrzí, protože některé věci se v ní až moc opakují.
AMC 2:… 65%
AMC 2: Yak Attack (1 MB)
Tato hra je bezesporu velmi originální – všechny postavy ve hře jsou totiž zvířata a vy se vžijete do kozla jménem Trevor, který jako jediný má možnost zachránit bájnou zemi ve které žije před útoky nebezpečných SpiffSpoffSpimSpamsů. Zní to divně? Máte pravdu a to jste neslyšeli o všech detailech, např. čím se náš kozlík živí apod.:o) Možná vám bude hraní chvíli dělat problémy, než pochopíte, co je ve hře vaším úkolem, pak to ale bude docela dobrá zábava.
PornHolio:… 55%
PornHolio: Miami Spice (1.5 MB)
Pochopil-li jsem přesně, oč se zde přesně jedná, je to jakási plážová soutěž pořádaná místními bezdomovci a vítězka bude jmenována Královnou pláže. Tou je samozřejmě opět Charlie, která při užívání svého vítězství zažije opět mnoho neobvyklých situací. Však vy víte, co mám na mysli ;o)! Jako ve všech hrách, kde se Charlie vyskytuje, i tady je technické zpracování na úrovni, grafika se vám bude líbit, zvuky také.
Všechny hry v této rubrice jsou určeny pouze pro starší 18 let.
PornHolio:… 65%
PornHolio: The SeX Files (1.5 MB)
Opět jedna hra, v níž jako hlavní hrdinka vystupuje Charlie, tentokrát je to taková malá parodie na Akta X. Naše milá Charlie pracuje v oblasti 69 a jednou se stalo, že všichni mimozemšťané ukrývaní na této základně utekli a tak byli povoláni známí agenti Cox Muldy a Bona Scullme. Průběh hry je tak trochu nečekaný a jak to tak bývá, zase se nějak zvrhne – při řešení záhady si všechny postavy spolu několikrát zasexují. Grafika a hudba je dokonalá, délka „hry“ docela také.
Monsters… 55%
Monsters & Mayhem (3.6 MB)
Kdo z nás by se nechtěl vypravit do podzemních kobek a labyrintů skýtajících mnoho nástrah? Dnes máte tu možnost se tam vydat alespoň virtuálně s touto hrou, která má docela nesourodý příběh provázející vás skrze tucet velmi dlouhých levelů (dobu hraní odhaduji cca. na dvě hodiny i více), kde vaším úkolem je v podstatě jen vždy dojít z místa A na místo B za neustálého obtěžování vašich nepřátel, jejichž inteligence je rovna skoro nule. Zpočátku to vypadalo na docela dobrou hru, nicméně realita je jiná, hra je nezáživná a nudná a procento hráčů, které zaujme je docela malé.
Ignac 80%
Ignac (4.1 MB)
Je jen málo her, které by na poli freeware adventur stály opravdu za nějakou větší pozornost. A Ignac bezesporu jednou z nich. Nejenže vás na první pohled zaujme skvělou kreslenou grafikou, která připomíná hity Sam&Max nebo český Polda, ale také vás zaujme její příběh. Vžíváte se totiž do role malého chlapce, jemuž rodiče zakázali za špatné znánky chodit ven a jeho úkolem je se dostat z domu. Jak jsem řekl, zpracování je pěkné a hry se budete určitě bavit. Jediným problémem zůstává délka hry, protože ta není nijak závratná, ale alespoň u toho neprosedíte mládí :)
Sonic… 65%
Sonic Chaos Strikes Again (4.5 MB)
Sonic chaos II je hrou přímo od fanoušků slavného nesmrtelného Sonica, který se tak proslavil na starých dobrých videohrách, později i na monitorech počítačů. Jedná se o jednoduchou arkádu, ve které máte jediný úkol - splnit co nejrychleji dané kolo a ztratit při něm minimum životů. Kol je ve hře několik, ty první jsou samozřejmě lehčí, ale obtížnost se pochopitelně stupňuje a další kola nejsou žádný med. Jinak pravidla platí stejná jako u normálního sonicu - svému nepříteli budete muset skákat na hlavu a nebo ho doslova proskočit, abyste ho zničili. Při své cestě se také snažte nabírat co nejvíce prstýnků - pojistíte si tak zdraví a případně můžete získat život navíc. Sonic chaos je docela pěkně zpracovanou hrou, která určitě pobaví všechny milovníky arkád a příznivce Sonicu dvojnásob, ale není to nic, bez čeho by se normální hráč neobešel.
Strážce… 50%
Strážce brány (1.2 MB)
Hry arkádového žárnu můžeme dnes najít skoro všude, a proto se nelze divit, že i čeští autoři se pouštějí do vývoje tohoto velmi oblíbeného žánru. Avšak někdy to dopadá celkem tragicky. To sice není případ této hry, ale nemá to k tomu daleko. Strážce brány je docela nudná hra, která nikoho neoslní. Nápad je vyloženě tuctový, grafika obstojná, hudba také. Nebýt toho stereotypu, mohlo být hodnocení této hry mnohem vyšší.
Sub Hunter 60%
Sub Hunter (1.8 MB)
Ti, co někdy viděli film jménem Hon na ponorku, vědí, oč v této gamese půjde – usednete ke kormidlu válečné lodě, která má za úkol ničit ponorky, které na ní začínají z hlubin moře útočit. K tomu máte neomezený počet střel a za každou zničenou ponorku dostanete nějaké ty body. Avšak ponorky se jen tak lehce nechtějí vzdát a tak i ony se vás pokouší atakovat minami vypuštěnými ze svých útrob. Princip je tedy jasný, teď blíže ke zpracování. To je jednoduché, graficky ne dvakrát přitažlivé, hudba a zvuky jsou kvalitní.
Aral Super… 70%
Aral Super Plus (724 KB)
Dětským snem každého z nás snad někdy bylo míti autodráhu a na ní prohánět autíčka o sto šest. Srdce toho, koho Ježíšek nikdy nevyslyšel a tento vysněný dárek mu nepřinesl jistě dnes zaplesá, protože dnes se mu vše splní. Na hru máte limit jednu minutu a půl a za tuto dobu je vaším úkolem najezdit na daném okruhu co nejvíce koleček a porazit tak soupeře. Hra se ovládá myší, což není dvakrát nejlepší způsob, ale po několika okruzích si jistě zvyknete. Grafika je jinak pěkná a každý si ji jistě zamiluje a jediným malým problémem je, že hra je celá v němčině.
T32K-MMX 65%
T32K-MMX (34.8 KB)
Myslíte si, že úspěšná hra musí mít trojrozměrnou akcelerovanou grafiku, prostorový zvuk a skvělou hratelnost? Pokud ano, docela se mýlíte a budete mile překvapeni touto hrou. Má extrémně malou velikost, která se v dnešní době jen tak nevidí a jedná se remake známé hry jménem Turrican z platformy Amiga. Grafika té dnešní verze je docela jednoduchá, stejně jako veškeré věci, co ve hře můžete dělat. Hudba je naprosto stejná, jako byla v původním Turricanovi. Opravdu bonbónek, jenž by měli mít všichni nostalgici :o).
Agent… 85%
Agent Mlíčňák (3.1 MB)
Jedna z prvních a zároveň nejlepších českých adventur, které jsem měl kdy vůbec možnost hrát je právě Agent Mlíčňák od polského týmu Metropolis Software, kterou pro nás v roce 1995 přivezl Petr Vochozka z tentokráte ještě malou firmičkou Vochozka Trading. V této bezvadné adventůrce jste měli v roli mladičkého teenagera vybraného z telefonního seznamu pochybnou věštkyní vyřešit případ mizejícího zlata, se kterým si nedovedla poradit ani FBI, což samo o sobě svědčí, že to nic snadného nebude.
Totally… 85%
Totally Live Boxing (3.5 MB)
Box jako sport se mezi komerčními hrami moc nevyskytuje a u free her to platí dvojnásob. Proto vždy když se objeví nějaká taková hra, je to pro hráče takový malý svátek. A třeba říci, že Totally Live Boxing není žádná dvojková věc, právě naopak – grafika je dokonalá a je provedena ve 3D, hudba plně dokresluje výborný dojem ze hry, ovládání je snadné a nemělo by činit nikomu problémy. Navíc máte k dispozici i spoustu rozdílných herních módů a všechny jsou zábavné a chytlavé, z čehož jistě vyplývá, že nezahrát si tuhle hru by bylo skoro zločinem, takže vám Totally live boxing opravdu vřele doporučuji.