Cars 17%
Cars (195 KB)
Zlatý Need for Speed. Sháníte-li opravdu skvělou závodní pařbu, asi jste ji právě našli :o). Hra vás nejenom ohromí skvělou malou velikostí, ale také vás doslova do očí udeří grafika, která je, ehm… jaksi pěkně hnusná. Stejně tak na tom jsou i zvuky – teda abych byl přesný nejsou, protože hra žádné nemá, ani hudbu :o). Jezdíte s čímsi, co vzdáleně připomíná auta, ale nejpřesnější přirovnání by bylo barevný flek (chtěl jsem použít název kolečko, ale zní to dosti vznešeně). Spolu s ním pak závodíte proti dalším třem soupeřům na extrémně tuhých tratích obsahující opravdu prudké zátáčky. Jak jistě chápete, že abyste si stáhli tuto hru, musíte být 1.) blázen, 2.) člověk hledající hru pro svůj stařičký počítač 286, 3.) autor této hry. Nesouhlasí-li ani jedna jediná možnost, pravděpodobně to bude tím, že „program provedl neplatnou operaci a bude ukončen“ a basta!
Lemmings… 57%
Lemmings 32k (58.7 KB)
Každý, kdo má alespoň trochu rád logické hry, by měl znát Lemmings. Tito zelenovlasí mužíci si ve své době doslova podmanili veškeré logické milovníky a i dnes stále oslovují i některé dnešní hráče. Že jste je nikdy nehráli? To je chyba! O co v nich jde: v každém levelu máte určitý počet lumíků a vy musíte zajistit, aby prošli cestu od začátku úrovně až do konce bez zranění či nějaké ujmě na zdraví. Toho dosáhnete tím, že jím můžete přiřadit různá „povolání“. Jeden třeba může stavět mosty, jiný kopat apod. Lemmings 32k je malý remake obsahující pouze 5 levelů, ale o to více vás potěší velikost hry – neuvěřitelných 50 kb. Grafika je identická se svým vzorem a moc vás asi nenadchne. Hudba žádná, zvuky špatné.
WiniGolf 73%
WiniGolf (597.7 KB)
Další simulací minigolfu, sportu poměrně hodně oblíbeného, a to mezi všemi generacemi je i dnešní WiniGolf od Athreex Development. Ten sice nevyniká nijak zvlášť vábivou grafikou, ale bezpochyby potěší bezvadnou hratelností a spoustou možností. Na výběr totiž v této hře máte doslova desítky různě obtížných a kombinovaných hřišť z niž některé lze zdolat jedním dobře mířeným odpalem, ale zdaleka ne všechny jsou jednoduché. Pokud nechcete hrát sám, můžete se střídat s kamarády a hrát vás na jednom počítači může až osm, což hru udělá mnohem zábavnější, než si hrát jen tak pro sebe.
Worms… 84%
Worms Realtime (10.5 MB)
Hru jménem Worms od společnosti Team 17 zná snad skoro každý. Avšak tak tomu není u podobné hry od českých autorů. Ti převedli hru na tahy do reálného času a my tu tak máme velmi zábavnou akční hru, při které si užijete spoustu legrace a zábavy. Je to jedním slovem řežba. Velmi pěkné je, že vaši červíci i mluví a leckdy velmi vtipně komentují veškeré dění na obrazovce. Nejlepší je tuto hru hrát samozřejmě ve dvou, hra po síti nebo internetu zatím není podporována. Grafika je pěkná, no co, to se musí vidět. Co vidět! Zahrát. Kdo to nehrál, jako by nebyl. Nechce-li se vám stahovat celých 10 MB, použijte osekanou verzi. Sledujte domovskou stránku, kde najdete nové hlasy nebo add-ony do hry.
Civ Evolution 85%
Civ Evolution (765.5 KB)
Původní "Civilizace" od Sida Meiera je v dnešní době klasikou svého žánru. Na remaku této hry pracují němečtí autoři a práce jim zatím pěkně ubíhá. My tu již teď máme, sice nehotovou, ale velmi hratelnou hru, která nenechá žádného stratéga chladným. Můžeme si vybrat jeden z početného množství národů, s nímž budete hrát a postupovat, zakládat města, dobývat a ničit soupeře. Čas je jednou z nejpodstatnějších věcí ve hře, protože kolem něj se točí a můžete se vypracovat z obyčejných neandrtálců až k moderním bojovým tankům. Hra je stále ve vývoji - sledujte domovskou stránku, kde můžete stáhnout nové věci do hry (jednotky, národy), proto taky hodnocení berte spíše orientačně. Až to bude hotovo, dozvíte se výsledný verdikt:)
Kingsborn 90%
Kingsborn (16.1 MB)
3D akce zadarmo? Proč ne! Ano je tomu opravdu tak. A není jen tak obyčejná, v hlavní roli této hry se totiž objeví žena. Kingsborn je inspirovaný známými akčními hrami v čele s Q3A, UT nebo HL. Nabídne vám spoustu možností, jak můžete hrát: singleplayer (4 levely s příběhem – v němčině), botmatch (až 12 různých protivníků se s vámi může utkat v rozsáhlé aréně), deathmatch (hra s reálnými protivníky po síti). Můžete si vybrat jeden ze dvou pohledů (first & third person), inteligence nepřátel je dostačující, občas se ale ve hře objeví nějaká chyba, např. vaše zbraň projde zdí apod. I přes zmíněný nedostatek, je to hra velice kvalitní a neměla by vám uniknout. Nechcete-li stahovat hru celou najednou, podívejte se na domovskou stránku, kde si hru můžete stáhnout po menších částech.
Syndicate… 76%
Syndicate 2049 (7.3 MB)
Snad každý z vás někdy viděl film typu Matrix, Blade Runner či Pátý Element, jež ukazovaly (ne)milosrdnou budoucnost našeho světa. Syndicate 2049 se jimi inspiroval a my tu máme hru z budoucnosti. Vžíváte se do role Decibela, nájemného vraha pracujícího pro syndikát jménem Black Triad a spolu s ním musíte plnit úkoly od vašeho „zaměstnavatele“. Hra obsahuje pouhopouhé 2 mise, v nichž musíte dokázat, co ve vás je. Není to moc, souhlasím, ale za pokus to rozhodně stojí, protože si po chvíli hraní oblíbíte výpravnost hry a způsob, jakým nám je podáván příběh, je takový filmový. Dále také nesmím zapomenout na hudbu, která je dynamická, má spád a mění se podle aktuální situace. Grafika běží pouze v rozlišení 320×240 a postavičky pak vypadají kostrbatě.
Thinx 81%
Thinx (321.9 KB)
V každém z celkového počtu 33 levelů máte za úkol seřadit kostičky obsahující určitý znak (trojúhelník, kolečko, čtverec) tak, jak je tomu uvedeno na vzoru, který je zobrazován vedle ohraničené hrací plochy. Zní to celkem snadně, ale kostičky můžete posunovat pouze vodorovně nebo svisle a když se ji rozhodnete přesunout, pohybuje se tak dlouho, dokud se o něco nezastaví. Navíc vám hru ještě znepříjemní barevná zeď, na kterou když narazíte, vaše kostička se obarví na barvu zdi. Takovýchto věcí je ale ve hře podstatně více. Grafika je vskutku jednoduchá, leč účelná, zvuky také ujdou. Co dodat? Pokud vás hra chytne, máte o zábavu postaráno.
Chcete… 54%
Chcete být milionářem? (314.6 KB)
Na motivy známé televizní hry Chcete být milionářem již v Čechách i v zahraničí vzniklo několik volně šiřitelných her, avšak rozhodně ne o všech z nich se dalo mluvit jako o kvalitních. Naštěstí ta dnešní zase tak špatná není, pojďme si o ní tedy říci něco bližšího.
New Beetle… 85%
New Beetle Trucks & Gaps (1.5 MB)
Zajímavou logickou herní peckou je právě dnešní New Beetle Tracks & Gaps od Maria Knezovice a jeho malého týmu. V této hře, jak již jste asi podle obrázku poznali, budete ovládat auto a vaším úkolem ho bude dostat na předem určené místo, k čemuž budete muset použít jak logické myšlení, tak i rychlé prstíky. Autíčko se totiž může pohybovat pouze na jakýchsi plošinách, které mu právě vy musíte nastavovat tak, aby se k šipce značící exit dostala. Prostředí, ve kterých budete moci hrát je v New Beetle hned několik a k dispozici vám bude i krátký editor, což je jistě vítanou novinkou pro všechny kutily, kteří by si chtěli udělat svůj vlastní malý level. V této hře to opravdu nebude problém a pokud máte chuť na nějakého hybrida mezi akcí a logickou gamesou, jistě s vás dnešní gamesou potěšíme.
Stroh-Stress 43%
Stroh-Stress (1.6 MB)
Dnešní hra Stroh-Stress vznikla jako reklamní produkt banky Raiffeisen a mohu říci, že se autorům skutečně povedla. Vžijete se v ní do role jakéhosi vepříka, který se ovšem neválí celé dny v bahně a blátě chlívku, ale pracuje. A to tak, že když sedlák přiveze seno, tak ho hází z korby náklaďáku a dole ho náš pašík chytá. Jenže někdy ho sedlák přecení a on má docela honičku. Seno mu totiž nesmí spadnout na zem, musí ho chytit a položit na pás, který jej odveze do stodoly. Někdy se také sedlák splete a hodí dolů třeba mléko, to když chytíte, dostanete bonusové body, ale občas vyhodí třeba postřik proti plevelu a za ten se body sráží, takže na to dejte pozor. Na celou hru máte jedno sto sekund a do té doby musíte nashromáždit co nejvíce bodů. Doufám, že se vám to podaří.
Frantic… 64%
Frantic Footy (742.4 KB)
Hráčům navyklým na hry typu FIFA asi moc freeware fotbalové hry neříkají. Není se taky čemu divit. Většinou totiž mívají nevalnou kvalitu spolu se špatným ovládáním a to většinu lidí odrazuje. Frantic Footy je na tom podobně, sice to není ukázkový příklad hry, která je totálně špatná, ale je tu spousta věcí, které by mohly být provedeny lépe. Ovládáte zde pouze pět hráčů pomocí myši, s níž to není to „pravé ořechové“ – nestačíte reagovat na soupeřovy akce a celkově vás to pak znevýhodňuje. Délka hrací doby je nastavitelná a pohybuje se od 1 – 5 minut. Trochu mě překvapila malá interaktivita, kdy se pohybuje jen jeden hráč z každého týmu a ti ostatní je jen pozorují. Nevídané, stát se to v reálu, většina hráčů má vyhazov :o). Grafika je velmi jednoduchá a hudba zde není žádná.
Dove 86%
Dove (5.2 MB)
Mezi tou záplavou vesmírných arkád existuje pouze malé množství těch kvalitních a hra jménem Dove je jednou z nich. Země je v ohrožení a vy jste jako ostatně vždy jediní, kdo ji může spasit. Nasednete do raketky a celkem v 10 různých levelech (vesmír, voda apod.) budete ničit spousty nepřátel. Po cestě můžete sbírat různé power-upy a těmi si pak vylepšit zbraně. Dojde i na nechvalně známe koncové bosse, takže se máte na co těšit. Užijete si zde velkého množství světelných efektů a výbuchů, grafika je jedním slovem prostě úžasná, stejně tak hudba. Prostě tato hra nemá žádnou chybu.
DDCK:… 89%
DDCK: Myth of Creation (29.4 MB)
Božská hra, pod tímto pojmem si lze představit poměrně hodně. Avšak na tuto hru lze aplikovat všechny asociace, které se vám při vyslovení tohoto sousloví vybaví. Jednak je to hra, v níž se vžijete do role boha a s ním budete muset projít skrze 20 misí a v nich se utkat s vašimi soupeři, rovněž bohy. Bojovat můžete pomocí mnoha elementů, jako je například zemětřesení, záplava, požár. Celá hra je navíc doplněna poutavým příběhem osvětlující děj. Tato hra je vskutku boží, co se týče zpracování – tomu není opravdu co vytknout, no to posuďte ze screenshotu.
Caesar 74%
Caesar (838.9 KB)
Děje se to celkem často, stalo se to i v případě Caesara – jednalo se o hru, která byla dříve komerční, dnes ji autoři uvolnili jako freeware a každý si ji může zdarma stáhnout. O co v ní jde? Postavíte se do role římského imperátora a budete se starat o svůj kousek země. Život v té době byl pekelně těžký a je to poznat na hře – hraní není procházka růžovým sadem. Pro vytvrdlé stratégy je tato hra opravdový bonbónek. Na grafice se sice podepsal zub času, ale nelze ji upřít originalitu. Chcete-li si zavzpomínat, jak se pařilo někdy v roce 1990, tuším, zkuste tuto hru :o).
Castle… 82%
Castle Attack (2.2 MB)
Casttle Attack je jednoduchá reklamní hra na komerční hru jménem Stronghold. Vaše role ve hře je jednoduchá – ovládáte tři lukostřelce, kteří mají za úkol chránit stavějící se hrad od mnoha nepřátel, kteří se vám snaží stavbu zhatit tím, že se vám snaží rozbořit rozestavěnou zeď. Zní to celkem složitě, ale hra taková není – je to docela jasné a každý to brzy pochopí. Grafiky ve hře moc není, je tu v podstatě jen jedna obrazovka, na které se vše dění odehrává, proto nelze tuto stránku hry nijak dopodrobna hodnotit. Zvuky také jsou skvělé! Avšak to, co vás na této hře bezesporu zaujme je hratelnost – ta je nadmíru vysoká.
L Racer 84%
L Racer (878.7 KB)
Mezi freeware hrami byste velmi těžko hledali závodní tituly, které jsou 3D. Sice jich pár je, ale jde spíše jen o výjimky. Jednou z těchto her je i L Racer od mé oblíbené společnosti Graphit-X. Celkem obsahuje 3 různé levely, v nichž můžete závodit spolu s několika soupeři na vznášedlech. Hra je ovladatelná pomocí myši nebo klávesnice. Grafika je opravdu pěkná, textury jsou velmi barevné a jsou to takové hřejivé barvy ;). Zvuky ani hudbu zatím hra neobsahuje, protože ještě není dokončena. Ale i tak je to velmi kvalitní a hratelný kousek, který by neměl uniknou vaší pozornosti.
Stellar… 80%
Stellar Frontier (9.4 MB)
Zajímavých strategií není nikdy dost, zvláště když jsou kvalitní. Stellar Frontier je také jednou z nich – odehrává se ve vesmíru, kde se svou lodí putujete a kolonizujete neobydlené planety, podnikáte nájezdy na ostatní soupeře či budete s nimi uzavírat mír apod. Ovládání je trochu složitější a myslím, že se neobejdete bez pročtení manuálu, který hra obsahuje. Především je tato hra určena pro multiplayer, jak po internetu, tak i po lokální síti, ale nebuďte smutní, můžete si zahrát i sami, i tuto volbu hra nabízí. Grafika je opravdu pěkná a obsahuje velké množství různých renderovaných objektů. Hudba také vůbec nezaostává a skvěle ladí se stylem hry.
Playboy… 63%
Playboy 3 (838.9 KB)
Hra Playboy byla ve své době velmi oblíbená, i přesto, že neměla žádnou grafiku. Druhý díl byl na tom lépe – byl dělaný pro Win, byly v něm i fotky slečen a místností, avšak jedinou jeho chybou bylo, že to byl shareware. Proto se člověk jménem Greedy z KabSoftu rozhodl tuto hru předělat a nazval ji zcela originálně Playboy 3:o). Nutno podotknout, že předělávka to není moc kvalitní a obsahuje velké množství bugů. Opět budete "balit" holky a oblbovat je svými řečičkami jen za tím účelem, abyste je získali. Zpracování se oproti druhému dílu nijak výrazně nezměnilo, jen vymizely obrázky a hudba.
Všechny hry v této rubrice jsou určeny pouze pro starší 18 let.
Lead Soldier 83%
Lead Soldier (4.1 MB)
Další poměrně podařenou realtime strategií, kterou vám přinášíme je Lead Soldier. V této hře probíhající v období druhé světové války se stanete velitelem spíše partyzánské válečné jednotky a budete se starat o různé sabotážní akce, které pro vás vláda přichystá. Hned ze začátku každé mise dostanete do vínku několik vojáků i s vybavením a budete muset jít plnit zadanou misi. Úkoly jsou skutečně různorodé a často také velice obtížné nejen na rychlé prstíky, ale i na myšlení, neboť při plnění některých misí půjde dokonce více o to, kdo jak umí myslet, než střílet. I když hra nemá nijak příliš oslnivou grafiku, rozhodně vám ji doporučuji a zaručuji, že se každému příznivci strategií bezpochyby zalíbí.