Flipout - nevšední arkanoid

5. 3. 2009 > FreeHry > Automaty

Znáte to, arkanoid je klasická, léty oveřěná hra, kterou jistě alespoň jednou hrál každý z nás. Jak dopadla jeho moderní obdoba a co všechno se od originálu změnilo? Mrkněte se na naši recenzi.

Princip arkanoidu byl vždy stejný. V jedné části obrazovky se nachází "stavba" z cihel - chcete-li z cihliček - a vaším úkolem je zničit je. Jednu po druhé, všechny, bez výjimek. K tomu vám slouží jeden nebo více balónků, které musíte odrážet od pálky nacházející se na opačné části obrazovky. Dá se říct, že se tak jedná o princip jedné z variant tenisu, kdy hráč s pálkou a míčkem trénuje sám proti zdi. Arkanoid je však koncipován jako hra pro každého, a tak se namísto obtížného trénování, vrhnete do obsluhy dvou směrových kláves - konkrétně pravé a levé - abyste pálku posouvali tak, aby míček, který se odrazí od cihliček, narazil právě na ni nevyletěl mimo hrací plochu. Princip tkví v odrážení míčku k cihličkám do té doby, než je všechny trefí a jednu po druhé tím zničí. Po zmizení všech cihliček dochází ke gratulaci a začátku dalšího levelu s jiným, obtížnějším, rozmístěním hracího pole. Hra tedy končí buď projetím všech levelů anebo vyčerpáním míčků.

V čem se nový Flipout liší od starého známého arkanoidu? První co vás praští do očí, je třetí rozměr. Flipout vypadá velmi pěkně a ač by se našli grafici-remcalové s mnoha připomínkami ohledně volby barevné palety, k vizuální stránce jako takové toho není moc co vytýkat. Je docela jednoduchá, ne moc náročná a principům hry vyhovující. Z naší strany spokojenost.

Další novinka, se kterou se programátoři Mikkosoft Productions snaží ohromit je fyzika a s ní související ovládání. Autoř si zřejmě mysleli, že původní arkanoid je až moc jednoduchý, a tak se rozhodli přidat další klávesy pro manipulaci s pálkou. Konkrétně se jedná o její naklánění. Fajn, brali bychom to, pokud by tento prvek osvěžoval hratelnost a občas bychom jej použili pro zrychlení míčku, nebo jeho rotaci. Jenže ve Flipout se bez tohoto "bonusu" v ovládání prostě nobejdete a naklánění pálky je pro hraní této hry naprosto nezbytné.

Pro koho tedy Flipout vlastně je? Pro příležitostné hráče, pro něž byl stavěn původní arkanoid těžko, pro herní fajnšmekry také ne, není to prostě jen pokus o inovaci žánru? Kdo ví? Pro Mikkosoft Productions to byl nejspíš krok vedle a asi s touto hrou neslavily tak velké úspěchy, jaké si nejspíš přáli... To ale neznamená že právě vás tento počin, po chvíli tréninku nebude bavit! Zkuste, uvidíte.

• + Zpracování
  • + Fyzika
  • - Obtížnost