Flight of the amazon queen: AMAZONSKÝ HARÉM

24. 4. 2008 > FreeHry > Adventury

Tradiční point & click adventury jsou dnes již dávnou minulostí. Interaktivní řešení problémů v detailně zpracovaném prostředí zaujmou mnohem více. Flight of the amazon queen přináší čerstvý závan do zaprášeného prostředí starých her. A přestože má i toto dílo už ledacos za sebou, nabízí stále opravdu hodně.

• Autor hry: Interactive binnary illusions
  • Jazyk: Angličtina (US/UK)
  • Licence: Freeware
  • Kategorie: FreeHry
  • Rubrika: Adventury
  • Multiplayer: Ne
  • Poslední aktualizace: 17. 4. 08
  • související informace
Všichni jistě znáte ty dětské sny. Kosmonauti, superhrdinové... odvážní a ničím neohrožení. Joe King, hlavní hrdina této hry, pilot na volné noze a majitel svého aeroplánu Amazon Queen, splňuje všechny předpoklady akčního hrdiny. Trochu mi připomíná proslulého Indiana Jonese. Nebudete sice procházet starobylé zapečetěné pyramidy, zato si ale užijete přítomnosti amazonských válečnic v doprovodu nejkrásnější herečky světa – Faye Russel.

Hra sice vyšla už v roce 1995, ale už tehdy se řadila mezi nejúspěšnější P&C adventury své doby. Uchvátí vás detailní grafika a ve hrách tolik opomíjený humor, který prožitek ze hry činí osvěžujícím a zábavným.

Začátek hry je jako vystřižený z akčního filmu. Joe King je přivázán ke sloupu se svou svěřenkyní, přičemž za zády nemilosrdně tiká časovač roznětky dynamitu. Nevím jak vám, ale mě se vybavilo hned několik filmů. Hollywoodské trháky jsou předvídatelné asi jako den a noc. A takovému pocitu jsem se neubránil ani u této hry. Když je hlavní hrdina v koncích, vždycky přijde nějaký zásah zvenčí. Zde je to poněkud netradičně jeho přítel coby mechanik Sparky, který se spustí stropem v ležérní vaně. Nebezpečí je zažehnáno a dynamit vybuchuje již v bezpečné vzdálenosti. Intro však s dějem hry nemá společného absolutně nic. Jediným účelem tak zůstává nastínění hlavních hrdinů hry.

Skutečný příběh začíná až o chvíli později. Joe King se právě chystá vyzvednout klenot filmového plátna Faye Russelovou, ovšem namísto ní ho v pokoji čeká jeho rival Anderson. Chce vám vyrvat zakázku z rukou a odletět s Faye namísto vás. Zůstanete uvězněni v hotelovém pokoji a zbývá uplatnit jediné pravidlo – kde nestačí svaly, je třeba použít mozek. Chopte se tedy myšky a hurá do práce. A že to není úkol nijak lehký. Občas vám dá poněkud zabrat, než najdete to správné řešení. Pakliže tedy nepatříte mezi zaryté hráče, kteří nejsou schopni lámat si hlavu víc než několik minut, raději na tenhle amazonský harém zapomeňte.

Podaří-li se vám najít cestu ven a vzlétnete napříč amazonskou džunglí, ve vzduchu je cítit další dobrodružství. Se svým letadlem totiž havarujete uprostřed džungle a musíte ochránit nejen svou pasažérku, ale i celý kmen nádherných amazonských válečnic před zlomyslným a šíleným doktorem, který z nich chce udělat dinosauří válečnice. Už na první pohled hře nechybí humor, ovšem pokud nemluvíte anglicky, mnohokrát se nezasmějete.

Mnozí z vás jistě také ocení detailní pixelartovou grafiku, která hře dodá nostalgický a příjemný nádech. Počítejte ovšem s tím, že budete muset oprášit DOSbox, pokud chcete hru rozjet ve Windows. Riziko že se někde něco pokazí, tím ještě více stoupá. Občas vám vypadne zvuk, zapomenou se uložit sejvy, zkrátka nic co by jste u „woken“ nečekali.

Vývojáři z dílny Interactive Binnary Ilussions ze sebe vydali to nejlepší a je to znát. Příběh je pestrobarevný, humorný a akční. Když si k tomu přidáme zapeklité situace a vysokou hratelnost, stojí před námi poměrně obstojný kousek mezi freewarovými hrami. Fly of the Amazon Queen je rozhodně správnou volbou pro příznivce tradičních adventur.
  • + detailní grafika
  • + humorný příběh
  • - předvídatelnost děje