First Past The Post 2: CHUCHLE NA DRUHOU

9. 5. 2008 > Mobilní > Závodní

Dámy a pánové, nedávno jsme vás prostřednictvím hry First Past The Post vzali do britské Velké Chuchle. Nyní jsme obdrželi nové vstupenky, máte-li proto zájem podívat se na další (a hezčí) závodiště, vsadit si na dříve neviděné koně, či se na jednoho z nich snad přímo posadit, pokračujte ve čtení!

Je to přesně týden od doby, kdy jsem poprvé narazil na „simulátor“ sázení na koně s názvem First Past The Post. Přestože mě hra zaujala a mile překvapila, dostala jen lehce nadpůměrných 60 procent. Ptáte se proč? Inu, pominu-li fakt, že první díl obsahoval naprosto nekoukatelnou grafiku a žádné zvuky (zvuky bohužel nepřibyly ani teď), spatřili jsme poněkud nedodělané sázení a pouze jeden herní mód.

Sázení se dočkalo na papíře nevýrazných, ve hře ale o to znatelnějších, změn – kromě jedné nové možnosti hra na základě vsazených financí a zvoleného režimu nyní přesně vypočítá, kolik peněž dostanete v případě výhry. Vzhledem k faktu, že já donedávna netušil, co při vybírání koně znamená kupříkladu jedna ku třem, jsem tuto fíčurku poměrně ocenil.

Zmíněný nový herní mód, který si bezesporu zaslouží samostatný odstavec, se nazývá Jockey Mode. V této fázi se přenesete z pouhého diváka sledujícího závody za účelem nakrmení peněženky na samotného jezdce (respektive koně). Bylo by to neskutečně lákavé a zábavné, kdyby však Jockey mód neobsahoval naprosto nepochopitelné ovládání. V návodu je psáno: „Opakovaným tisknutím čísel 4 a 6 popoháníte koně, číslem 2 zapnete turbo.“ Já jsem klávesy 4 a 6 opakovaně tisknul, co tisknul, já své dva prsty doslova proměnil v ultra rychlé písty, transformace ze slimáka na koně však neproběhla. Turbo také nefungovalo a já tak do cíle došel (to, co jsem předvedl, se ani nedá nazvat doběhnutím) až hodně dlouho po ostatních jezdcích.

Audiovizuální zpracování se dočkalo pouhých pár změn, a přitom právě grafika se zvuky by zasloužila velké úpravy! Sice je hezčí menu (v němž strávíte asi tak půlku času), závody ale moc velká vylepšení nepřinesly. Ano, šmouhy na displeji už připomínají jakási zvířata, povrch už nevypadá jako pohled do barelu s toxickým odpadem, dokonce i jeden druh překážek přibyl, přesto ale vše stále vypadá hodně amatérsky. Zvuky pro jistotu pořád chybí. Suma sumárum mohu říci, že druhý díl First Past The Post je pouze vylepšená verze dílu prvního. Přináší pár změn v čele s mnou nepochopeným Jockey módem, technické zpracování nám však zůstalo stejné. I přesto ale hodnotím velmi nadprůměrnými 80 procenty.
  • + Vylepšená grafika
  • + Jockey mód
  • + Vylepšené sázení