FIFA Online - mistrovský fotbal od mistrů

25. 6. 2010 > FreeHry > Sport/Sim

Máme pro vás žhavou novinku - novou FIFU. Ano, čtete správně! Megakoncern EA Sport se rozhodl nabídnout svou vlajkovou hru v online podobě hráčům zdarma. A my u toho samozřejmě nemůžeme chybět!

Při pohledu o pár dní zpět zjistíte, že jsme vám s velkou slávou přinesli nekorunovaného krále freeware scény mezi fotbalovými simulátory - Football Challenge. Pokud jste naší recenzi dočetli až do konce, pravděpodobně jste si všimli otevřeného konce, v němž jsme si položili otázku, jde-li opravdu o ten nejlepší titul. Právě o něj se chce totiž nově ucházet i novinka zvaná Fifa Online. A jak si v silné konkurenci vede?

Značka FIFA je dlouholetým klenotem společnosti EA Sport. Ruku v ruce s mnoha miliony potencionálních hráčů, jež milují pažit a na něm poletující kulatý nesmysl, se začala připravovat webová verze titulu. Bohudík - zdarma. Vedle průlomového a veskrze opěvovaného Battlefield Heroes tu tedy opět máme webový projekt. To znamená nutnost slušného internetu a webového prohlížeče (IE či FF), do něhož si stáhnete malý doplněk, posléze základní soubory a na závěr patche a opravné soubory. V době recenzování měl celý tento macek přibližně 960 kilogramů, promiňte - megabajtů.

Celá hra vychází z modelu, jenž již pěkný řádek dní funguje v Asii. Zde sklidila hra valný úspěch, díky čemuž se po době přehlížení dostává i na nás v Evropě, potažmo České republice. První seznámení se odehrává u zvolení jména manažera, profilového obrázku a primárního týmu jedné z licencovaných lig (včetně britské Premier League či německé Budesligy) a jednoho národního mančaftu. Poté je nutno vyčkat pár chvil při načítání ve společnosti kukuče jednoho z nejošklivějších fotbalistů světa - W. Rooneyho; což si mimochodem nevymyslela naše redakční porota, v niž raději řešíme celulitidu českých rádoby celebrit, ale britská studie.

Kdo měl někdy tu čest strávit aspoň pár minut u FIFY, ruku na srdce - kdo z nás si chvíli v tomto titulu "nezačutal", nebude snad ničím překvapen. Až na jeden fakt, jakým je ovládání. Trochu netradičně je možné ovládat fotbalisty pomocí myši. Přihrávky se provádí levým tlačítkem, pravým tlačítkem se pak střílí. K výměně jednotlivých hráčů se pak používá kolečko. Vše je nadmíru jednoduché, zapamatovatelné i intuitivní.

Technické zpracování nás pohladilo na srdci. Grafika se velice povedla. 3D modely jsou kvalitní, textury taktéž. A fakt, že to vše doplňují zdařené zvuky a další hudební efekty, je důležitou záminkou k vysokému hodnocení. Co dál povídat? Podívejte se na přiložené screeny a video.

Samozřejmě i vývojáři z EA potřebují jíst a platit složenky. Ačkoliv je samotná hra zdarma, nějaký ten dolar se z vás bude Fifa snažit vysát prostřednictvím mikroplateb, jež známe třeba z již zmíněného Battlefield Heroes. A co za tyto peníze dostanete? Fotbalisty budete moci obohatit o různé serepetičky, vylepšit jim  schopnosti a jiné. I přes tento fakt, který však není na freeware scéně ničím novým, je FIFA Online vynikajícím titulem!

A teď to nejdůležitější. Je lepší Football Challenge nebo FIFA Online? Tadá, vítězem je ... (pro zobrazení názvu pozvěte co nejvíce přátel; jakmile vaši pozvánku přijme dostatečný počet lidí, finální verdikt se vám objeví) ..., každopádně si vyzkoušejte a zhodnoťte obě hry sami.

• - V době recenzování pouze "beta" verze

90%
20%