EV Mania - malý elektrikář

28. 9. 2008 > FreeHry > Logické

Pokud vám, stejně jako mě, neříká elektřina téměř nic, vězte, že s EV Manií vás bavit bude. Tahle casual hříčka z dílny Mariosoftu je dalším důkazem toho, že i v Game Makeru se dají dělat pěkné a zajímavé hry. Tak tedy do toho. Spusťte EV Manii a Staňte se malým elektrikářem!

Z dílen Mariosoftu vzešlo už několik titulů. Pokaždé šlo o arkádové casual hříčky, přičemž vždy měli společnou jednu věc - poutavou grafiku. EV Mania, coby prozatím poslední dílko, tento fakt potvrzuje rovnou dvojnásobně. Je propracovaná do posledního detailu a rozhodně je to znát. Ať už mluvíme o herním systému, již zmíněné grafice, hudbě, či absolutní funkčnosti, je vidět, že si se hrou někdo opravdu vyhrál.

I přesto má EV Mania nějaké ty mouchy. Ve hře je velké množství panelů, čísel a měření, které musíte kontrolovat a ne vždy je to zrovna snadné. Pro laika se navíc můžou všechny ty elektrické názvy zdát zezačátku složité a nepochopitelné. Na jednu stranu činí hru originální, na stranu druhou vám chvíli potrvá, než se prokoušete pravidly. O co tedy vlastně jde?

Na hrací plochu postupně umísťujete ze všech stran takzvané eVP. Pomocí levého tlačítka myši pak určujete políčko, na které chcete eVP umístit. Tato eVP nejsou zjednodušeně nic jiného, než čísla v rozmezí od 1 do 15. Jsou rozdělena na kladné eVP (zelené), záporné eVP (červené) a neutral (nula). Každé eVP čerpá energii z baterie příslušné polarity, přičemž skládáním eVP o stejné velikosti a opačné polaritě dochází k jejich výbuchu a následnému dobití baterie. Vaším cílem je pak nahrabat pomocí comb a bonusů co největší score. Celou hru navíc ovlivňuje pár dalších faktorů (například postupné zvyšování hodnot padaných eVP, či teplota hrací plochy), které umožňují průběžně s časem zvyšovat obtížnost.

EV Mania je propracovaná do každičkého detailu. Za zmínku jistě stojí krásná hudba, detailní grafika či originální námět, který však bohužel kazí složitá pravidla a snad až trochu přehnaná obtížnost. Rychlé strategické myšlení a dobré počty jsou zde podmínkou, pokud chcete nahrabat opravdu velké score. EV Mania však rozhodně stojí za to. Od téhle casual hříčky se hned tak neodvrátíte. Tak tedy do toho. Souprava pro malého elektrikáře čeká jen na vás.
  • + Originalita
  • - Složitost

90%