Enmaku - Animefest 2009

22. 5. 2009 > FreeHry > Adventury

Znáte to, dva členové vzájemné znepřátelených frakcí se dostanou do nesnází a musí se z nich dostat společnou prací. Přesně na tomto scénáři staví tvůrci titulu Enmaku. Dámy a pánové, další z řady titulů z letošního Animefestu je tady!

Všechno začíná v hezky zelené přírodě, kde zástupce klanu Vrán hledá tajemnou modrou květinu s červenými trny, jejíž nalezení však není vůbec lehké (Oslík ze Shreka by mohl vyprávět). Když se mu to s vaší pomocí konečně podaří, spadne z kopce a narazíte na člena znepřáteleného kmene Lišek. Dojde k souboji, po jehož skončení se oba aktéři ocitnou kdesi v podzemním bludišti. Cesta ven ale nebude vůbec lehká, protože oba soci spolu musí začít spolupracovat...

Hned na začátek je třeba říct, že budete hrát pouze za „Vránu“, což je trošku škoda, protože obě hratelné postavy by hře jen prospěly. Na druhou stranu ale chápu, že v časovém pressu uzávěrky soutěže by bylo těžké něco takového naprogramovat. A tak se na cestu ven vydáte jako ten moudřejší, kdežto za zády vám neustále bude přizvukovat Lišák mající na všechno rýpavou, zároveň však vtipnou odpověď nebo připomínku. Množství textu není tak velké jako u ostatních her ze soutěže a dokonce dostanete i více prostoru vy jako hráč, a to z Enmaku dělá vcelku hratelnou záležitost. Škoda jen občasného bloudění v chaotické změti cest.

Grafické zpracování člověka moc neohromí, ale ani neurazí. Obdobná je situace s hudebním doprovodem. Všechno tak zachraňuje hratelnost, která je oproti většině ostatních titulů z Animefestu alespoň nějaká. Na chvilkové odreagování či pobavení nad Lišákovými hláškami vřele doporučuji.

• + Vtipné hlášky
  • + Povedená grafika
  • + Více možnosté rozhodování (oproti ostatním hrám z Animefestu)