Endless Mahjong 2 - klon prvního dílu

18. 7. 2010 > FreeHry > Logické

Mahjong dokáže nadzvednou ze židle i vcelku flegmatické luštitele záhad a přilákat k monitoru ty, kteří jinak hry zcela odsuzují. Ponořte se do světa barevných kamínku i vy.

První co mě po spuštění překvapilo, byl fakt, že jsem znejistěl, zda jsem spustil první, anebo druhý díl. Vše se zdálo, až na pár grafických úprav, stejné. Nu nedal jsem na první dojem a vrhl se do hraní a zkoumání, čím že se nám chce tento počin oproti prvnímu dílu pochlubit. Přátelé, hledal jsem dlouho a vězte, že jsem nevycházel z údivu. Nenašel jsem totiž nového nic, ale naopak několik součástí zmizelo.

Za odebrané dvojice získáte body, a čím rychleji odebíráte, tím více jich přibude. Body můžete utrácet za bonusy, které vám dopomohou ke zdárnému dokončení skládačky. Opět máte možnost si zvolit herní styl, od klasického až po výše popsaný. V nabídce je osmnáct skládaček, jež znáte již s prvního dílu. Vcelku vlastně v porovnání s ním dnes recenzované pokračování nepřináší nic nového, akorát odebírá několik voleb z nastavení a upravuje pár textů. Pokud dokážu shrnout změny do jedné věty, je něco špatně.

Vydání této hry je pro mě doslova záhadou. Vytvořím-li první díl disponující určitou kvalitou, a po něm vydám dvojku, která je oproti prvnímu dílu vlastně stejná, s tím, že jen osekám některé funkce, postrádá to dle mého jednoduchého myšlení vcelku význam. Kdyby došlo k vydání nové verze prvního dílu, za účelem zjednodušení, šlo by to ještě pochopit, ale nabízet osekanou kopii jakožto plnohodnotný nový díl mi přijde přinejmenším podivné. Za tím musí být něco více, zda jde o zásah UFO, či o mezistátní spiknutí netuším a asi se to nikdy ani nedozvím.

Graficky si nepolepšíte, ale ani nepohoršíte. Ano, je tu sice změna několika obrázků, jenže styl a provedení grafiky zůstává. Zvuky bych mohl nazvat snad jen přídomkem, "staré známé", ač  možná v mírně horší kvalitě, to ale spekuluji a svou herní myš bych za to do ohně nedal. S hudbou jsme na tom stejně a myš opět vsázet nehodlám. Všechny herní principy jsou ponechané tak, jak je známe a tak ani zde se revoluce nekoná.

Přesto všechno zde zmíněné, se nejedná o špatnou hru. Svou zásluhu na tom ale nese díl první, jehož je dvojka klonem a jenž byl sám na velmi dobré úrovni.

• - Vůbec nic nového
  • - Reklama