Ekolog: ZA EKOLOGII!

20. 2. 2007 > FreeHry > Textové

Textovky jsou téměř mrtvé, o tom se diskutuje už dlouho. Avšak do rukou se mi dostalo dílko, které daný fakt naprosto popírá. Boj za ekologii, častější využívání proklínané MHD a zajímavý pohled na politické snahy – to vše ve strategické textovce. Za ekologii!

Proboha, textovky! Spousta lidí od nich dá ruce pryč a vlasy se jim ježí na hlavách. Avšak grafické zpracování neznamená vše. O to víc jsem ráda, že se mi do rukou dostává titul, který hrdě nese nálepku „strategická textovka“ a svým zpracováním dokazuje, že grafický kabátek je často jen pozlátko a zábavnost hry určují jiné prvky. Ekolog byl původně školní ekologický projekt, vytvořený v enginu FGBE (více na homepage), než se z něj stala hra.

Při hraní využíváte jednoduchou tahovou strategii, podobnou systému ve hrách Diktátor a Chamurappi. Můžete si vybrat buď dráhu bohem zapomenutého „hipísáka“ a přes ekologické hnutí změnit svět nebo se vydat na těžkou dráhu politika s dobrými úmysly. Tak či tak budete mít často hluboko do kapsy, nezbývá než si pořádně rozmyslet kam investovat. A na výběr toho máte dost, od koupě nakladatelství, propagačních kampaní, investice do výzkumu až po vlastní revolver či osobního maséra.

Samozřejmě vám znepřátelené strany budou házet klacky pod nohy, hrozí vám dokonce i smrt (už je jasné, proč je dobré vlastnit revolver) a udržet si popularitu a vliv také není žádná hračka. Atmosféru dokreslují komentované zvláštní události od smrti vašeho příbuzného až po souboj se skřety (nežertuji). O zábavu tedy není nouze. A navíc hra slouží dobrému úmyslu, více ekologické inspirace naleznete zde.

Autor: Jitka Pospíšilová

90%
65%