EDGE - balancování na hraně

7. 9. 2011 > Indie Hry > Arkády

Autoři úspěšných titulů Toki Tori či RUSH jsou zpět se zbrusu novou indie hrou, v níž hraje hlavní roli kostka, která dokáže dělat různé frajeřinky. Nevěříte?

Cena: €6,99 (STEAM)Ačkoliv již Two Tribes vydali jednu hru, v níž hlavní roli hrála kostka (RUSH – naši recenzi si přečtěte zde), je dnešní titul na poměry celkem originální. Ve hře EDGE se zhostíte přímo ovládání jedné jediné krychle, kterou musíte dostat do cíle přes velmi nebezpečné prostředí sestavené taktéž jen z kostek, jež se ale pohybují, uhýbají nebo se vás snaží shodit.

Celý vtip spočívá v tom, že kostka se může pochopitelně pohybovat jen čtyřmi směry. Taktéž dokáže šplhat, ale vždy jen o jednu úroveň. A nejzajímavější vlastností je, že, s trochou umu, zvládne balancovat na svých hranách, čehož v pozdějších levelech mnohokrát využijete k tomu, abyste se dostali na zdánlivě nedostupná místa. Když totiž balancujete, tak se automaticky přichytíte k povrchu, jehož se daná hrana dotýká.

Indie titul EDGE je vyveden v působivé 3D grafice, jež se snaží vzbudit dojem starých 8bitových časů. K tomu hraje i „dobová“ muzika a nechybí ani zvuky. Když se k tomu připočte 50 vyzývavých levelů, zajímavý systém hodnocení, není hře téměř co vytknout. Možná pomalejší rozjezd, kdy úvodní levely jsou trošku nezáživné, ale čert to vem! Přesvědčte se o tom na vlastní kůži v bezplatném demu!

• + originální koncept
  • + slušivá grafika a ozvučení
  • + 50 levelů