Duel Toys 2 - souboj hraček

13. 5. 2010 > FreeHry > Automaty

Oba soupeři nastupují na bojiště. Ve vzduchu je cítit nenávist a zloba obou zůčastněných. A hle - ticho náhle prořízne výkřik “raund van”. Souboj hraček může začít! Vyhraje Barbie nebo Ken?

Do videoherní vřavy všech freewarových bojovek vstupuje nepříliš známý José Henrique z Brazílie, aby se s ostatními utkal v pomyslném ringu. Jeho bojová hra jménem Duel Toys 2 kombinuje jak staronovou hratelnost ve stylu „buš do kláves, třeba uděláš kombo, ale i zajímavé charaktery, které se jen tak nevidí“. Veškeré dění se totiž přesunulo do továren plných plastu a syntetických látek, tedy do světa všech hraček, které skrze monitor ožívají, aby se utkaly v souboji na život a na smrt.

Největší devízou druhého Duel Toys je bohatý výběr herních módů. Hráč ihned po spuštění může začít hrát bohatou kampaň, jež hratelnost míchá s adventurními prvky. Vtělíte se totiž do chlapce, který ve stylu Pokémonů sbírá vše různé hračky (každou s jinými schopnostmi), aby s nimi posléze bojoval se spolužáky ve škole. Jenže, to zdaleka není všechno! Za to jedno stáhnutí (pokud jste šetřílci, můžete si spočítat, kolik elektřiny při stahování 130MB propálíte) totiž nezískáte jen bohatou kampaň, nýbrž i arkádový režim a speciální hru, v níž sbíráte herní trofeje.

Ale, jak se říká, není všechno zlato, co se třpytí. Duel Toys 2 má i pár much, které mi tam nesedly. Ačkoliv se podle juchavých prvních odstavců jedná o povedenou bojovku, o ovládání a “uživatelské přívětivost” se to tak snadno říct nedá. Tak například veškeré útoky se ovládají klávesami U,I, J, K. Pokud se kouknete na klávesnici, zjistíte, že tyto klávesy jsou po dvou nad sebou. A to je ten problém, protože ve víru boje musíte neustále přehmatávat, zkrátka ovládání je poněkud nešťastné a ještě ke všemu se nedá přenastavit. Dalším trnem v oku budiž nemožnost zvolit nižší obtížnost, aspoň pro mě byla hra zpočátku pekelně těžká a soupeř mi dával pořádně zabrat. Volba obtížnosti by tyto problémy víceméně vyřešila.

Po vizuální stránce není co vypíchnout. Snad jen nutnost hrát v relativně malém okně, což majitele většího monitoru nepotěší. Grafika je kompletně vektorová a vše se pohybuje ve dvou rozměrech. I přesto se jedná o parádní podívanou, na kterou se hezky kouká, aniž by vás rušily přehnané světelné efekty. Prakticky to samé můžu napsat o zvuku a hudbě.

Sečteno a podtrženo - druhý díl Duel Toys se povedl. Nabízí hráči hromadu charakterů s rozdílnými schopnostmi, dlouhou hlavní kampaň, arkádové režimy a vybroušenou hratelnost. Pro milovníky žánrů “must have” titul. Pro ty ostatní povedená bojovka, kterou si můžete krátit dlouhé chvíle.

• + Spousta herních postaviček
  • + herní módy
  • + povedený soubojový systém