Duel Hadů: HAD PO ČESKU

14. 5. 2008 > FreeHry > Arkády

Dostala se k nám relativně jednoduchá hříčka vycházející po stránce jednoduchosti z geniálního hada. V dnešní recenzi se dozvíte, zda má šanci uspět na stále drsnějším a tvrdším poli freeware her a jak na tom je v otázce hratelnosti.

České vývojářské uskupení Perdol má na svědomí již několik, vcelku zajímavých, her. Dnešní dílko je, jak již bylo zmíněno v perexu, další z nesčetných variací na stařičkého hada, tak dobře známého především v mobilních telefonů jednoho finského výrobce (tady měla být Nokia, poznámka šéfredaktora).
Je jasné, že kosmetické úpravy vzhledu či čehokoliv jiného by proti konkurenci jednoduše nestačili, proto výrobce musel přijít s jinou, daleko razantnější změnou herního principu. Ano, název napovídá, jakým směrem se Perdol vydal. Na herním se vyskytují totiž hadi dva a jejich úkolem, což pro změnu s názvem zas tak nekoresponduje, je získat vzájemnou kooperací co nejvíce bodů.
Což o to, v případě, že máte po ruce schopnějšího kamaráda, je hra více než zajímavá a, alespoň po prvních pár desítek minut i zábavná, ale nelze si nevšimnout některých chyb, či nedodělků. Grafika sice nikterak neohromí, ovšem pro daný účel je dostačující a vyhovuje. Horší je to ale s hudebním doprovodem. V celku zajímavý motiv, který je až příliš melodramatický a patetický, se rychle ohraje a začne iritovat. Další, tentokrát nepříliš promyšlenou věcí, je herní plocha.
 Po pravé straně se totiž ukazuje reklama na další hry z dílny výrobce, která se mění a tím (když už nic jiného) ruší. Proč, propána, nešlo udělat herní plochu větší a reklamě na ostatní produkty věnovat třeba speciální obrazovku, které by se ukázala při každém spuštění/vypnutí hry? Zbytečné a zbytečně nedomyšlené. Ehm, posledním, ale rozhodně ne nejméně důležitým problémem je určitá schizofrenie Duelu Hadů. Hlavním cílem je kooperovat. Dobrá, ovšem proč tedy je možnost sbírat střely, respektive střílet na svého kamaráda? Že by druhý mód hry, závislí čistě na domluvě? A nešlo prostě tuto možnost vytvořit v prostředí hry, aby byly dvě tabulky nejvyššího skóre? Škoda…
I přes nemalou kritiku je hra zábavná, pokud sežene kamaráda, samozřejmě. Momenty, kdy si uhýbáte na poslední chvíli patří k těm pamětihodným, nic ovšem netrvá věčně a Duel Hadů za chvilku mizí z disku. Alespoň zkusit by se ale měl.
  • + se schopným kamarádem zpočátku zábava
  • - nedomyšlené
  • - po čase nastane stereotyp