DragonWave: PŘÍBĚH DRÁČKA

12. 3. 2008 > FreeHry > Arkády

DragonWave je příjemnou hrou určenou spíše pro mladší hráče. Děj pojednává o malém fialovém dráčkovi Fiovi, jenž byl záhadně unesen! Jste zvědaví, co pro něj osud přichystal? Pak si nenechte ujít následující recenzi, koneckonců jde o počin pocházející z českých luhů a hájů!

DragonWave je novým přírůstkem na freeware scéně od českých autorů z FiolaSoftu, kteří jsou známí svou pomalou rychlostí práce, avšak kvalitními hrami. Co se týká času, hra byla vytvořena nadmíru rychle. Jde totiž o soutěžní práci jednoho nejmenovaného zahraničního portálu, kde tato hra nakonec obsadila pěkné devadesáté deváté místo z více jak dvou set her. Ale jak si vede u nás a jaká hra opravdu je?
Ocitáme se v malinkém domečku, kde si v poklidu žije malý fialový dráček Fio. Jednoho dne je však vyloupen a ještě k tomu unesen! Když se vzpamatuje a zjistí, že se nachází v pytli, což se mu vůbec nelíbí, propálí si díru ven, a nezpozorován se dostává do zasněžených planin. Zde potkává myšku, kterou prosí o pomoc. Ale pokud chcete vědět, jak to s ním bude dál, zahrajte si hru sami.
Celé prostředí je plné nejrůznějších objektů, které jsou ztvárněny poměrně kvalitní pixel-art grafikou. Po celou dobu se hraní nestává stereotypní, právě díky grafice, stále se objevuje něco nového. Pozadí prázdné není, jak je u některých her zvykem, což je jen dobře. Po grafické stránce lze hru pouze chválit. Chvilky hraní doprovází příjemné, avšak občasně stereotypní, melodie. Ale jelikož hudba s grafikou dodávají vcelku pohádkovou atmosféru, nelze ji příliš kritizovat.
Po technické stránce už je to horší. Asi kvůli krátké vývojové době lze nalézt poměrně dost bugů. Abych uvedl konkrétní příklad: poměrně častým problémem je stání ve vzduchoprázdnu, což, jak asi tušíte, vypadá dosti divně.
Pokud porovnáme světlejší i tmavší stránky, vychází z toho velmi příjemné a pohledné dílo, která potěší nejednoho hráče. Nejvíce se u ní pobaví asi mladší hráči, avšak s tím problémem, že v době, kdy je psána tato recenze, je k mání pouze anglická verze. Pokud toto překousnete, není problém, proč si hru nezahrát. Průměrná doba hry je třicet minut, takže ji dohraje asi každý z vás. Nebudete litovat ztraceného času ani stažených megabytů.
  • + Atmosféra
  • + Česká tvorba
  • - Bugy