Dračí Historie: NOSTALGICKÁ VZPOMÍNKA

2. 7. 2006 > FreeHry > Adventury

Psal se rok 1995, když spatřila světlo světa groteskní adventura s pohádkovým motivem – Dračí Historie. Jako jedna z úplně prvních obsahovala kompletní český dabing a se svými čtyřiceti lokacemi si vydobyla přední příčky na českém trhu. A nyní je vydána jako freeware, tak si ji užijte!

Dračí Historie vytvořila ve své době opravdový pojem, jako první česká hra byla vydána na CD a o její distribuci se tradičně postaralo Vochozka trading. Mimoto se jedná o kompletně dabované dílko. Navíc, kdo by odolal pohádkovému příběhu dračího puberťáka? Nelze se tedy divit, že se jí ve své době prodalo neuvěřitelných více než 7000 kopií. Ano, koukáte se na nejprodávanější titul roku 1995. Nastává teď ovšem otázka, zda nám má toto dílo co říci i po dlouhých jedenácti letech?

V úvodním intru je stručně nastíněno pozadí celého příběhu, seznámíte se s poklidnou rodinkou tří draků, se zlou magickou hůlkou Evelýnou a její touhou ovládnout celý svět. A také zjistíte, jak jen se do toho všeho zapletl malý dračí puberťák Bert. Pak už nastává samotné hraní. Lokací je zde úctyhodných čtyřicet, nudit se tedy rozhodně nebudete. Při svém putování se seznámíte se spoustou zajímavých postaviček – se skřety, trpaslíky, obrem, kouzelníkem – a jedním z hlavních potkávacích míst bude (nečekaně) místní hospoda. Úkoly i celý příběh mi připadl docela groteskní, v podstatě neustále řešíte dětinské problémy a často zde platí pravidlo: „proč to dělat jednoduše, když to jde složitě“. Dle mého názoru je obtížnost hry nastavena docela vysoko, opakovaně chybějí vodítka pro řešení úkolů.

Po technické stránce je hra zpracována velmi dobře (samozřejmě na svou dobu). Netrápí vás žádné chyby, ovládání je velmi intuitivní, přehledné a jednoduché. Co se týče lokací, vypadají velmi hezky, jsou krásně barevně prokresleny a je až neuvěřitelné, co vše se vejde na obrázek velikosti 320x200. Radost pohledět. Pokud si chcete naplno vychutnat i celý dabing (samozřejmě nemusíte), využijte stránky hry a s pomocí přiloženého návodu si jej doinstalujte.

Dračí Historie je opravdová nostalgická vzpomínka na staré dobré adventury s kouzelnou „pixelovou“ grafikou a pohádkovým příběhem. Bertovi puberťácké vtípky spolu s občasnými nelogickými problémy a situacemi, nad kterými zůstává rozum stát a na tváři se objeví úsměv, z ní vytváří obdivuhodné groteskní dílko. A odpověď na počáteční otázku? Ano, tato adventura nám má stále co říci i po dlouhých jedenácti letech. Vychutnejte si ji.

Autor: Jitka Pospíšilová

70%
89%

• Hardware: Procesor: 30 MHz
    Operační paměť: 16 MB

Jedná se o klasickou point-and-click adventuru, inventář se objeví, když najedete kursorem myši nahoru. Věci prohledáváte levým tlačítkem myši a používáte pravým tlačítkem myši. Předměty lze vzít či upotřebit, pokud kursor nad nimi zčervená