Dostihy 3000 Deluxe: HYJÉÉ KONÍČKU

1. 1. 2006 > FreeHry > Strategie

Do startovních boxů se seřadily koně se svými žokeji a bookmakeři přijímají poslední sázky. Nadržení milionáři laskají své mladé blond paničky a koukají na ten mumraj oháněk a hřív z luxusního coupé ceny nového kabrioletu. A my doma hrajeme na PC předělávku staré dobré deskovky se vším všudy.

K dostihům jsem se poprvé dostal v kruhu mladých lidí plných nadějí – ve skautské klubovně. Hráli jsme tehdy snad v osmi lidech, vznikaly různé korporace a koalice, banka byla pořád vybraná na dno půjčkami a my jsme se náramně bavili vším tím kolotočem okolo vyjednávání, smlouvání, hravých hádek aj. Podruhé už to nebylo ono, tedy vlastně bylo, bylo to úplně to samé Ono jako předtím, tak stejné Ono, až jsem umíral nudou a Skaut jsem proto jednou provždy opustil. Jaké překvapení mi poté prozářilo tvář, když jsem po mnoha letech trpělivého studia různých značek alkoholu dospěl do domu jednoho mého kamaráda, kde započala noční kalba s mými Dostihy. Jako bych našel ztraceného syna. Náhle bylo všechno to vyjednávání na daleko vyšší úrovni, připomínalo mi poker... stejně tak se blufovalo (při „rauchenpauze“) a lidé neodkrývali své karty.

V PC provedení čekejte naprosto stejnou hrací desku s naprosto stejnými pravidly, kořením hry zůstávají naprosto stejné karty finance a náhody. Vše se mi zdálo až úžasně přehledné, člověk vždycky ví, kam má kliknout a co má dělat. V nastavení dokonce můžete zapnout několik variant pravidel (sázení na koně apod.), bohužel musíte vše štelovat znovu po každém dalším spuštění (z nějakého „záhadného“ důvodu se všechno přepne na default). Pokud doma sedíte sami, tak si můžete zapařit s UI oponenty (vcelku chytrými) nebo po netu s ostatními online dostiháři, ale klasikou u téhle pařbičky je multiplayer a to samo sebou před jedním počítačem, aby si bossové vzájemně viděli do očí. Maximum 4 hráčů zamrzí, škoda. Taky naštve nepřítomnost deskového ovzduší, muchlání kostek mezi rukama a magických rituálů s tím spojených. Ale co, je to zadarmo :).

Hudba mě zas jednou po dlouhé době vcelku překvapila, snaží se spojit jednoduché základní motivy do rockového rytmu a daří se jí to… bohužel se ty tři písničky pořád dokola opakují a časem začnou hrozně štvát. Zvuky mi občas připadly jak okopírované z Baldur’s Gate, avšak to lze považovat (z hlediska kvality) pouze a jen za kompliment… po dvou-třech hodinách je nicméně také asi vypnete. Pokud se jedná o grafické provedení, tak obrázky napoví mnoho. Nejde o žádné luxusní 3D provedení, účelu však bohatě stačí.

Tedy závěr. Milovníci dostihů s nedostatkem peněz nechť stahují. Ti, kdo nemají s kým hrát si teď kvalitně zapaří třeba i s UI, když už ne s někým na netu nebo sami se sebou. A někdo potřebuje taky občas trénovat, aby na své přátele při příštím setkání vyzrál. Jinak se jedná o kvalitní zpracování deskovky do PC podoby.

Autor: Martin Pírko

90%
82%