Disco hit my Keyboard: HBITÉ PRSTY

22. 5. 2006 > FreeHry > EGP

Zvládli byste uhodit do dané klávesy v určitém časovém úseku? A co takhle do dvou po sobě? Nebo hned třech či čtyřech? A i do pěti, deseti, dvaceti, padesátce ne-li přímo do více jak sta kláves? Zkuste si Disco hit my Keyboard!

Disco hit my Keyboard je další z počinů, který spadá pod záštitu projektu Experimental Gameplay a který se samozřejmě opět snaží vnést mezi herní žánry alespoň něco málo nového.

Cíl v právě nabízeném titulu byl pro mne zprvu vcelku nejasný, stejně tak pojetí hry a smysl, proč pořád dokola mačkám určité klávesnice. Až asi po půl hodině urputného snažení jsem dospěl k závěru, že jediné, oč zde opravdu jde, je mačkání patřičných kláves ve stále se zrychlujícím tempu. Principem velice jednoduché – na monitoru máte ukázanou klávesnici, na které se mihotá jedno jediné světýlko, jež právě zobrazuje tlačítko nutné pro stisknutí. Je asi tedy patrné, že to vyžaduje opravdu hbité prsty, neboť po zhruba sedmdesáti víceméně úspěšných úderech je každá sekunda, v horším případě několik milisekund, opravdu k nezaplacení. Stačí tedy jediná malá prodleva, než stihnete správně stisknout patřičnou klávesu, a je konec. V případě, že se natrefíte zrovna na některou vedle, nebo si spletete Y se Z, což se mimo jiné stávalo i mně, se ale nic hrozného neděje. Hra neskončí a mimo ztracený čas jinak o nic nepřijdete, což je potěšující. Nicméně když už budete někde u stého úderu, stisknutí špatného tlačítka si vyžádá absolutní daň, neboť čas povolený k prodlevě mezi mačkáním bude s největší pravděpodobností u konce. A můžete jet tedy zase pěkně od začátku.

Pokud se podíváte na název hry, zjistíte, že v něm doslova hraje slovo „Disco“. Před spuštěním jsem tedy nabyl dojmu, že se bude jednat zřejmě o mačkání kláves, přičemž jednu z důležitých rolí bude hrát i hudba, ale opak je pravdou. Doufám, že jsem vše pochopil, ale skladba hrající do pozadí plní asi stejný účel, jako skladba hrající k závodění nebo střílení. Jinými slovy, hudba není s touto hrou nijak spjata, což je však veliká škoda. Pravdou sice je, že alespoň trochu udává tempo, ale tím bych asi tak skončil. Škoda.

Grafické provedení je víceméně průměrné, podle mě by si ale i tak zasloužilo daleko více detailů. Uvítal bych hlavně nějaká animace do pozadí a trochu pestřejší klávesnici, ale chtěl bych toho asi mnoho. Na druhou stranu se musí uznat, že právě tlačítka na monitoru nejsou nikterak nepřehledná, takže mi nečinilo problémy mačkat zrovna ta, která byla potřeba... problém to nebyl alespoň po určitou dobu ;-).

Disco hit my Keyboard je docela zábavný titul, ale pravda – nevnáší nikam a nic nového, což bych tedy já sám osobně od her pod záštitou EG očekával. Proto asi u hry moc dlouho zejména ti náročnější nevydrží. Na druhou stranu ale určitě velice dobře poslouží pro procvičení mačkání kláves a je i vcelku zábava soutěžit s jinými a vsázet se o to, kdo dokáže na jednu hru stisknout za sebou více správných kláves.

60%
0%

• Hardware: Procesor: 300 MHz